Nieuws
half life alyx

Half-Life: Alyx komt op 23 maart uit

Na dertien jaar eindelijk een nieuwe Half-Life-game

Geschreven door Michel Musters op
Half-Life: Alyx verschijnt op 23 maart op Steam, zo heeft Valve aangekondigd.

Dat deed het bedrijf via Twitter. Het is voor het eerst sinds het in 2007 verschenen Half-Life 2: Episode 2 dat er een nieuwe game in de franchise uitkomt.

Het verhaal van Half-Life: Alyx speelt zich af tussen de gebeurtenissen van het origineel en Half-Life 2 en plaatst spelers in de schoenen van Alyx Vance. Alyx werd geïntroduceerd in Half-Life 2 als de rechterhand van protagonist Gordon Freeman.

In Half-Life: Alyx staat Alyx samen met haar vader, Eli Vance, aan de basis van het verzet tegen de Combine, een buitenaardse ras, die de aarde heeft bezet. Alyx en Eli hebben in het geheim hun wetenschappelijke activiteiten voortgezet en hebben zo een ontdekking gedaan waarmee ze City 17 willen bevrijden uit de handen van de Combine.

Half-Life: Alyx is alleen speelbaar met en virtualrealityheadset.

Dit artikel delen:

Lees meer

Marvel's Avengers nu te reserveren 'Filmen van nieuwe Tomb Raider-film begint in april'
11

Reacties op: Half-Life: Alyx komt op 23 maart uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 14 februari 2020 11:52
    Pijnlijk, zo pijnlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipf0

    • 14 februari 2020 12:53
    Heerlijk, zo heerlijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Arrahant

    • 14 februari 2020 13:41
    Ik zou hem graag willen spelen… Hopelijk is de Index een dezer dagen weer op voorraad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipf0

    • 14 februari 2020 13:50
    @Arrahant, wellicht ten overvloede: je hebt niet perse een Index nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 14 februari 2020 16:04
    Op mijn verjaardag! Niet dat ik hem spoedig ga spelen want heb geen VR.
    Ik blijf het een rare keuze vinden; fanbase schreuwd jaren om HL3. Maak dan eerst een vette HL3 die iedereen kan spelen voordat je een uitstapje naar VR maakt. Maar goed; allicht is dit de game die ons allemaal naar VR zal leiden.. you never know

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Charlie Mopps

    • 14 februari 2020 19:18
    Laat ze zich maar bezig houden met de reality ipv de virtual reality en dat is geven waar de fans op zitten wachten: een mooi einde aan half-life 2 of een toegankelijk vervolg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mcflinkdoen

    • 15 februari 2020 01:31
    Godverdomme.. ik will gewoon een normale half life! Niks tegen vr, absoluut niet!! Màar ik will me weer 12 voelen, en wegrennen als een bitch voor die f*ckin headcrabs, maaruh fijn weekend! 😁

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 16 februari 2020 07:58
    @Mcflinkdoen Heel eerlijk is dat wat VR games voor mij doen: het speciale gevoel geven om iets nieuws én Cools / spannends te ervaren.

    Ik denk dan ook dat dit net als de vorige 2 games een grote stap voorwaarts is op gebied van game ervaring.

    Helaas kan ik het voorlopig niet spelen, maar als het betaalbaar genoeg is voor me zal ik het zeker willen proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipf0

    • 16 februari 2020 17:15
    @Mcflinkdoen Als je je weer 12 wilt voelen zou ik zeker een VR headset aanschaffen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chemicalscum

    • 16 februari 2020 01:37
    Ik denk dat je in HL:A tegen de muur rent voor die headcrabs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mcflinkdoen

    • 18 februari 2020 06:55
    Ik loop sowieso regelmatig tegen de muur aan, dus dat zal geen issue zijn 😂, hmm misschien toch maar een VR headcrab ehh headset aanschaffen!