Half-Life 2 physics effecten in Age of Empires III | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De geruchten deden al geruime tijd de ronde, maar eindelijk is het definitief zeker dat er een derde deel in de Age of Empires serie zal komen. Age of Empires 3: Age of Discovery speelt zich rond begin 1500, ten tijde van de ontdekking van Amerika, af en eindigt rond 1850. Een van de grootste toevoegingen in dit deel van de "Age of" serie zijn de physics. Ensemble Studios heeft voor AOE 3 namelijk de Havok physics engine gelicenseerd, die ook in Half-Life 2 en Psi-Ops gebruikt wordt. Hierdoor zijn de natuurwetten in dit RTS-spel van toepa ing, zoals soldaten die levensecht door de lucht vliegen als er met een kanon op hen geschoten wordt.

"Ensemble's second great innovation ... is the concept of a Home City, a capital back in Europe that supports your efforts to conquer the New World"

"Once you've chosen a civilization, it's time to colonize. Gameplay begins when your ship lands on American soil (North or South) and you claim the land in the name of your motherland"

"One big change from the previous Age games is that it'll no longer be nece ary to build dropoff centers"

"Ensemble is still holding onto some secrets about its multiplayer plans. The team won't discu gameplay modes except to say that there will be free-for-all and team-vs-team matches supporting up to eight players over a LAN or the internet."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou