Na het interview met Gabe Newell heeft DriverHeaven nu ook een gesprek met Doug Lombardi online gezet. Hierin wordt onder andere in gegaan op de aspecten die Half-Life 2 boven de rest zouden moeten doen uitstijgen, een eventueel derde deel (men wil er nog niet aan denken voorlopig), Counter Strike: Source (zal dit weekend in Zuid-Korea worden gepresenteerd) en de consoleversies van Half-Life 2. Momenteel is een Xbox versie al in de maak, maar men sluit een PS2 en GameCube versie niet uit en is al in gesprek met respectievelijk Sony en Nintendo. De vraag is alleen of we Half-Life 2 nog deze generatie op de PS2 en GameCube gaan zien, of dat dit pas bij een eventuele opvolger zal gebeuren:What are the plans for Half-Life 2 on other platforms? And how soon can we expect to see any ports? (Mac/Linux/X-box/Cube/PS2)

[Doug Lombardi] An Xbox version is in the works, but I can't give you an exact date right now. We're in touch with all the console platform holders and would like to bring the game to as many platforms as make sense.Ook heeft Doug Lombardi de definitieve minimum systeemeisen bekend gemaakt. Een computer met een 1.2 GHz Processor, 256 MB Ram, DirectX 7 Videokaart, Windows 2000/XP/ME/98 en een Muis/Toestenbord/Beeldscherm zou moeten volstaan om het spel naar behoren te kunnen spelen. Lees het hele interview hier. Verwacht wordt dat Half-Life 2 in augustus 'gold' gaat in eind augustus/begin september op de markt komt, al heeft uitgever Vivendi nog steeds het laatste woord.