Half-Life 2: Is de Source engine wel zo geavanceerd? | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Half-Life 2 is het eerste spel dat gebruik zal maken van Valve's Source engine. Een engine die vanaf de grond is opgebouwd en onbeperkte mogelijkheden zou moeten bieden voor games en modders. Maar is deze engine wel zo geavanceerd? Het eerste wat opvalt in Half-Life 2 zijn de schaduwen en dynamische lichteffecten. Deze technieken dragen er bijna alleen al aan toe dat het spel er zeer strak uit ziet. De Tenebrae mod voor Quake laat echter zien dat ook oude games er door deze technieken goed uit kunnen zien.Yet another very displeasing thing I noticed in one of the Half-Life 2 screenshots was that landscapes will still probably be very "edgy," just as in the original. To see what I mean, take a look at the below screenshots.

You will notice that the terrain effects are very similar as far as the "edgy" appearance is concerned. Most would think that with such an advanced engine as the Source engine, terrain would be able to be completely, or at least partially, smoothed over, as seen in games like Battlefield: 1942 and Tribes 2. En er is nog meer "kritiek" op de Source engine. Zo waren de wapen models in de eerste Half-Life van een matig niveau, maar lijken de wapens in deel 2 niet veel beter. Uit de screenshots is verder op te maken dat het skelet van een model de grens bepaald en niet het model zelf. Hierdoor kunnen voeten verdwijnen in het lichaam van iemand anders. Deze 5 jaar oude bug is dus ook in de Source engine niet verholpen. En zo zijn er nog meer kritiek punten die in dit artikel behandeld worden.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou