Nieuws
hades

Hades is de best scorende next-gen game op Metacritic

Niet slecht voor een indiegame

Geschreven door Michel Musters op
Indiegame Hades is op moment van schrijven de best scorende next-gen game op Metacritic.

Zowel in de lijst van best scorende PlayStation 5- als Xbox Series X-games staat Hades bovenaan. De gemiddelde score van de PS5-versie is 93 en de Xbox Series X-versie staat op 94. Daarmee verslaat het spel het gemiddelde van games als de Demon's Souls-remake, Ori and the Will of the Wisps, Microsoft Flight Simulator en Final Fantasy 7 Remake Intergrade.

Hades was eerder al verkrijgbaar voor pc en Nintendo Switch en is sinds eerder deze maand ook beschikbaar op PlayStation- en Xbox-consoles. De game is ontwikkeld door Supergiant Games, de studio achter Bastion en Transistor.

Spelers kruipen in deze roguelite in de huid van de zoon van God des doods Hades. Met hack-and-slash-gameplay baant men een weg door de onderwereld van de Griekse mythologie. Naarmate spelers meer uitdagingen voltooien door het combineren van krachten van verschillende Olympische goden, wordt steeds meer onthuld over het verhaal.

Hades

Dit artikel delen:

Lees meer

Alfatest Call of Duty: Vanguard wordt dit weekend gehouden Twitch-streamers gaan op 1 september een dag staken
11

Reacties op: Hades is de best scorende next-gen game op Metacritic

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Luigi1985

    • 23 augustus 2021 09:26
    Bijzonder. Ik denk dat ik deze game gewoon niet snap ofzo, maar ik vind m echt geen 9.4 waard. Heb de game voor de Switch en ik denk dat ik er wel een uurtje of twintig in gestopt, maar nee iets in de game zorgde ervoor dat ik m toch niet echt super leuk vond. Uiteraard was het steeds hetzelfde stuk spelen, maar dat wist ik van te voren. Het was voor mij toch meer button bashen misschien en daarmee steeds een stukje verder komen elke run. Vond het vechtsysteem nou niet echt heerlijk ofzo. Het verhaal dat hooggeprezen werd vond ik ook te vervelend om te volgen met die over the top voice-acting etc.

    Nee ik denk dat het niet mijn type game was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GRDavies

    • 23 augustus 2021 09:58
    @Luigi1985 Gelukkig hebben mensen verschillende smaken (anders zou de wereld ook maar saai zijn). Ik was al een groot fan van Supergiant games, maar dit is echt een pareltje. Vooral de momenten dat er weer iets (al dan niet muzikaal) nieuws wordt geintroduceerd, genieten gewoon! En ik merk dat ik (structureel) steeds iets verder kom. De (latere) boss fights zijn (inderdaad (nog?)) een kwestie van button bashen, maar dat is ook - bij mij - een kwestie van vaker doen, dan ontstaat inzicht en kalmte. Ik vermaak me prima en volgens mij heb ik pas het topje van de ijsberg gezien. Ik ben blij dat hij eindelijk op de PS4 is geintroduceerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 23 augustus 2021 10:35
    Beetje too much hype inderdaad.. geen slechte game, maar ik heb een heel erg gevoel van "dit heb ik al eens gespeeld in tig andere games" tijdens het spelen ervan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 23 augustus 2021 11:46
    @ali3n8tor Zoals welke dan? Ik vond de complete ervaring vrij uniek. Raad de game ook vaak aan aan andere vooral omdat het juist niet zo'n 13 in een dozijn game is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 23 augustus 2021 14:12
    @Derper Same here. De game bood voor mij wel echt vernieuwing qua gameplay elementen die door elkaar zijn gebruikt en heel goed zijn uitgewerkt. Ook de grafische stijl, geluid en characters zijn allemaal tof gedaan. Ik heb weinig aan te merken op de game.

    Ik snap alleen niet waarom dit onder next-gen valt want in mijn boek is dat het absoluut niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 23 augustus 2021 14:29
    @Derper euh rogue legacy, dead cells.. zelfs returnal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 23 augustus 2021 22:54
    @ali3n8tor Ik vond ondanks dat de game veel gelijkenissen hebben toch wel heel verschillend. Voor liet Hades een indruk achter die hoger was dan bij andere vergelijkbare games waardoor het voor mij een unieke ervaring was.


    Niet iedereen heeft ook alle rogue-likes gespeeld en Hades stond wel meer in de picture dus zal door meer mensen als nieuwe ervaring worden gezien.

    Als laatste alle games die vergelijkbare mechanics hebben kunnen alsnog heel erg verschillen in kwaliteit en totale uitwerking ervan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 23 augustus 2021 11:43
    Vind dit nou niet echt een next gen game. Meer een game die toevallig ook op de next gen te spelen is.
    Waarmee ik overigens niets nadeligs wil zeggen over de algemene kwaliteit van de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 augustus 2021 11:52
    Het is voor mij geen game of the year, maar het is wel een heel leuk spel, op switch kocht ik hem niet omdat ik bang was dat ik er niet van hou. Maar door gamepass geprobeert en vind het heerlijk speelt ook heerlijk op de cloud, waar je wel rekening mee moet houden is dat als je of series hebt gespeeld en daarna cloud dat je bij je volgende keer op series even de game afsluit ivm quick resume dan ben je play trough via cloud anders kwijt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 23 augustus 2021 12:26
    Volgens mij bedoel je current gen? Next gen is nog niet eens aangekondigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 23 augustus 2021 13:56
    @denver omdat nog bijna niemand er een heeft kunnen bemacjtigen zijn we nog even blijven hangen in de vorige generatie :)