Nieuws
3DS

Hacker krijgt Windows 95 werkend op een Nintendo 3DS

Functies lijken beperkt

Geschreven door Redactie Gamer.nl op

Het is een hacker gelukt om het besturingssysteem Windows 95 werkend te krijgen op een Nintendo 3DS. De functies ervan lijken beperkt, maar worden mogelijk uitgebreid.

De gebruiker van het internetforum NeoGAF laat met een video zien dat hij de oude versie van Windows op een nieuwe Nintendo 3DS XL kan opstarten. Het lijkt erop dat de gebruiker het systeem alleen kan opstarten. Door gebrek aan invoerapparaten, zoals een toetsenbord en muis, kan er niets worden geopend.

Gebruikers van het forum hebben vertrouwen in de toekomst. Zo is het misschien mogelijk om het systeem werkend te krijgen met een virtueel toetsenbord op het touchscreen van de 3DS. De handheld van Nintendo kan op die manier worden gebruikt als een minicomputer.

De hacker heeft de instructies voor het opstarten van Windows 95 op de 3DS gepubliceerd, zodat het voor andere gebruikers ook mogelijk is om te doen of het systeem aan te passen.

Hackers proberen vaker eigen software werkend te krijgen op consoles en handhelds. Daardoor kunnen de apparaten op andere manieren worden gebruikt. Er wordt mogelijk ook geprobeerd om Android werkend te krijgen voor de 3DS, waardoor het mogelijk wordt om andere spellen te spelen op de handheld van Nintendo.

Door NU.nl

Windows

Bron: NeoGAF

Dit artikel delen:

Lees meer

2016: De vooruitblikaflevering - Gamer.nl Podcast 46 Subterfuge
22

Reacties op: Hacker krijgt Windows 95 werkend op een Nintendo 3DS

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Platina32

    • 3 januari 2016 15:08
    Haha, dat is vet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TamaravanStaalduinen

    • 3 januari 2016 15:47
    Zouden ze het bluetooth toetsenbord dat bij Pokémon Typing Adventure zit niet kunnen gebruiken? Of, nee, wacht, die gamecard heeft een chip die het gebruik mogelijk maakt, niet de (3)Ds zelf…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 3 januari 2016 18:06
    Woopdidooo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rashura

    • 3 januari 2016 19:06
    Of om homebrew werkend te krijgen :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 3 januari 2016 20:56
    **De handheld van Nintendo kan op die manier worden gebruikt als een minicomputer.**

    Zie er totaal de nut niet van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 3 januari 2016 23:16
    @TheRussian Moet alles dan ook nut hebben? Leuk voor de mensen die een uitdaging zoeken om iets werkend te krijgen wat eigenlijk niet zou moeten lukken. Gewoon omdat het kan!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 4 januari 2016 08:37
    @TheRussian Ik zie er ook HET nut niet van, maar dat is ook niet het punt. Sommige mensen beleven gewoon plezier aan dingen voor elkaar krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 4 januari 2016 11:02
    @TheRussian
    Je bent inmiddels vast wel bekend met de reclames van Tele2: Niet omdat het moet, maar omdat het kan!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 4 januari 2016 00:13
    Ik vind het eigenlijk best wel ziekelijk dat tegenwoordig iedereen maar hacker word genoemd. Moet ik de developers van een spel ook maar hackers noemen omdat ze een spel werkend weten te krijgen op een console of pc? Kom op zeg. Dit lijkt dumpert wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tektwo

    • 4 januari 2016 07:21
    @sollitdude ,
    Je moet volgens mij wel dusdanig inbreken in het systeem om zoiets voor elkaar te krijgen dat je best een hacker genoemd mag worden. Dan maakt het mijn inziens geen verschil of je dit offline of online doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 4 januari 2016 09:08
    @Tektwo mischien dat het gewoon een software programmeur is, of zelfs nog een hobbyist. Maar om dan gelijk een hacker genoemd te worden…dat vind ik gewoon vies klinken. Het is een trent waar ik helemaal op tegen ben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ErikNus

    • 4 januari 2016 10:54
    @sollitdude De definitie van hacken is 'inbreken in een computer'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 4 januari 2016 00:24
    Ok knap en nu ?.

    Ik heb me auto gestart vanochtend zonder me sleutel te gebruiken, ben ik nu ook een hacker ?.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pepsi

    • 4 januari 2016 00:29
    @ShadowX Werk je bij de Mobiele Eenheid?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 4 januari 2016 08:34
    @pepsi

    Ja ik heb een mobiele telefoon :), maar werken bij een telefoon bedrijf die mobiel is nee :D

    Ik ben wel veel mobiel maar dat is weer wat anders :D.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 4 januari 2016 11:05
    @ShadowX
    Je HOEFT niet te reageren op dit stuk, en al dat negatieve voegt al helemaal niks toe… Ik vind het persoonlijk knap en grappig dat jonge knapen deze dingen uithalen. Windows op je 3DS, geniaal!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 4 januari 2016 11:56
    @garciagarcia

    Ik zeg er ook bij knap dus ben zeker niet negatief op het gebied van maar wat voegt het toe aan nieuws op een game site als GNL, totaal niks (mijn mening).

    Enige wat het toevoegt is dat er dus dadelijk een hack is die het mogelijk maakt om of illegaal verkregen games kan afspelen of zelfs zoals het stuk ook zegt Android erop kan draaien, beide wat dus schijnbaar niet toegestaan wordt door Nintendo.

    Of moet ik dit stuk zien als wij van GNL ondersteunen hacken van ……….

    Dus ja ik vind dit niks toevoegen op een game site als dit, mijn mening niks meer niks minder.

    Daarnaast reageer ik op elk topic als ik wil reageren, als jij dat NIKS vind reageer dan gewoon niet op me dat doe ik tegenwoordig ook bij bepaalde figuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 4 januari 2016 12:52
    @ShadowX
    Je reactie was natuurlijk heel normaal inderdaad. Sarcasme spat ervan af.

    Het is eigenlijk geen aanval op jou, maar op mensen die constant negatief reageren. Als ik een artikel lees waarvan ik denk: lekker belangrijk… dan klik ik op terug en zoek ik een ander artikel. Als ik het vervolgens een leuk artikel vind of de game in kwestie maakt me enthousiast dan wil ik nog weleens reageren.

    Maar mensen die constant alles kut vinden hoeven dat toch niet constant te laten blijken? Het zorgt alleen maar voor wrijving en weerstand van anderen. Bespaar jezelf de moeite en reageer op dingen waar je zelf enthousiast van wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stuyvesant

    • 4 januari 2016 14:29
    @ShadowX Nee, een autodief…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 4 januari 2016 13:41
    @garciagarcia

    Ben het met je eens wat negativiteit betreft maar wanneer zie je mij (op dit artikel na dan en dan vond ik mezelf niet eens zo erg negatief want ik vond het nog steeds knap van ze) zeer negatief reageren ?, ik ben naar mijn mening juist altijd zeer positief op 99% van de artikelen hier.

    Alleen vond ik dit niet iets wat op een game nieuws site hoort, hacken van is strafbaar en hoort zeker niet ondersteund te worden, sterker nog er hoort naar mijn mening niet eens aandacht aan gegeven te worden.