Onze nieuwe nieuwsposter Jeroen v/d Kaap schrijft: "Heb je dat zelf ook? dat je je favoriete spel al 3 keer deze week hebt uitgespeeld, maar je wilt nog meer van dit spel terwijl de campaign niet dynamisch is? Je hebt elke multiplayer modus zodanig veel gespeeld dat men op je favoriete server spontaan weggaat als jij inlogt?

3DActionplanet besloot een artikel te schrijven over het maken van Mods en wat daar allemaal bij komt kijken. Ze behandelen o.a. mapping, modelling en er is een leuk verhaaltje geschreven rond het ontstaan van modding.

Tegenwoordig verschijnen er steeds meer games die bewust door de producers "open" gelaten zijn, backdoors zoals ze dit zelf noemen, om de community de mogelijkheid te geven om te editten. Immers, editing is erg belangrijk voor de levensduur van een specifieke game community, neem als voorbeeld maar Counter-Strike, door deze mod leeft de Half-Life community nog steeds"Community development has its roots in somewhat illegally breaking and entering game code, but it's evolved to the point where mod, map, and modeler support is not only a perk but almost a requirement. Any game released these days without a large editing component is usually looked at very suspiciously. Some games were almost designed to serve as an SDK for the community to build on--Quake III Arena and Unreal Tournament are two of the most well known.

In het artikel vind je ook links naar sites waar je de source-code van Quake 3 en No One Lives For Ever kan downloaden. Wij verwachten dus binnenkort enkele nieuwe Mods van jullie in onze mailbox .