Nieuws
horizon forbidden west

Guerrilla Games wil derde Horizon-game ontwikkelen

'Met de cliffhanger zetten we dingen in gang voor de volgende game'

Geschreven door Michel Musters op
Guerrilla Games heeft plannen om een derde game in de Horizon-reeks te ontwikkelen.

Dat laat Mathijs de Jonge, de creative director van Horizon Forbidden West, weten aan VG24/7. "We eindigen de game met een grote cliffhanger. Daarmee zetten we dingen wederom in gang voor de volgende game."

Het is geen grote verrassing dat Guerrilla graag een derde game in de Horizon-reeks zou maken - het is een van de grotere franchises van Sony. Horizon Forbidden West verscheen eerder dit jaar voor PlayStation 5 en PlayStation 4.

Horizon Forbidden West ontving een 9 op Gamer.nl: "Mooier, soepeler, beter geschreven, fenomenaal art design, een consistent verhaal, meer verrassingen en betere hoofd- en zijmissies: Horizon Forbidden West is op bijna ieder front beter dan Horizon Zero Dawn."

Overigens wordt er ook een PlayStation VR2-game gebaseerd op de franchise gemaakt, genaamd Horizon Call of the Mountain.

Dit artikel delen:

Lees meer

Overwatch 2-personage Sojourn uitgebreid getoond No More Heroes 3 komt dit jaar uit op Xbox, PlayStation en pc
27

Reacties op: Guerrilla Games wil derde Horizon-game ontwikkelen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 16 april 2022 14:50
    Logisch wat een epische game is dit zeg enorm van genoten laat deel 3 maar komen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 16 april 2022 22:12
    @Roy36NL Nou ik ben een vreemde eend in de bijt. Ik vond de wereld veels te groot. Het verhaal erg matig. Het klimmen en klauteren erg beperkt ook omdat je niet zoals bij Zelda overal kon klimmen erg vervelend. De actie was wel vet maar dat je buiten het rollen nog steeds geen verdediging optie had was erg vervelend. Grafisch wel erg mooi en redelijke voice acting. Maar van mij hoeft een deel 3 niet. Ik vind dat Guerilla games echt een treetje onder Naughty dog en Sony Santa Monica zitten. Voor mij was Forbidden West een 7.5. leuke game nergens briljant. Ik vond Olioliworld veel leuker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 17 april 2022 02:55
    @Snoop213 dat kan al zijn deze games moeilijk te vergelijken met elkaar. Buiten dat het allebei games zijn houdt de vergelijking snel op. Ik vind de art design van forbidden west briljant en zeker ook grafisch gezien heb ik op de consoles nog geen mooiere game gezien. Ik heb het in 1 ruk uitgespeeld en heb me top vermaakt en ik wil eigenlijk wel meer. Ik geef het en 9 a 9,5

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 17 april 2022 09:15
    @Roy36NL Ja grafisch fantastisch gameplay technisch gezien hebben ze geen stappen gezet. Olioliworld is gameplay wise gezien wel echt geweldig. Tot nu toe mijn game of the year. Alleen de DK game waar de geruchten over gaan. En God of war Ragnarok Kunnen olioliworld van mijn game of the year houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 18 april 2022 03:45
    @Snoop213 denk dat voor mij elden ring GOTY wordt. Ookal kan god of war Ragnarok of Starfield dat nog veranderen. Nu weet ik deze is echt niet voor iedereen. Maar deze game heeft me zo in zijn ban. Je wilt gewoon op verkenning. (Dat heeft horizon trouwens ook omdat de wereld zo mooi is ga je graag op onderzoek uit). Zit nu 45 uur in elden ring heb 2 bazen verslagen maar het voelt of ik nog net ben begonnen. Alles ademt avontuur aan deze game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 18 april 2022 07:21
    @Roy36NL Oke nee Elden Ring gaat dat zeker niet zijn. Ik houd niet van gameplay waar bij ze de game zo moeilijk maken dat ik frustratie krijg. Plus vind ik daarnaast een oerlelijke game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 18 april 2022 09:29
    @Snoop213 het is niet heel mooi nee maar het heeft wel zijn charme en ja moeilijk je moet daar ff doorheen maar ik snap het punt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jsk

    • 17 april 2022 08:15
    @Snoop213 helemaal mee eens. Vraag me af hoe deze game over 10 jaar beoordeeld wordt, wanneer het grafisch niks meer voorstelt. Qua gameplay namelijk totaal niet onderscheidend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 17 april 2022 10:07
    @Snoop213 Ik zou inderdaad graag meer verdedigende opties zien. Het systeem met je boog en verschillende pijlen en de supersnelle schakeling tussen boog en speer is ECHT heel erg goed, maar ik mis iets van een wat flexibeler dodgesysteem. Dat zou de combat echt mijlenver de hoogte induwen. Ik kom tot nu toe steeds terug voor de combat, niet de wereld of het verhaal.

    Nu hoef ik echt niet overal een Soulslike parrysysteem te zien maar meer opties zou gewoon weer een supercool arsenaal aan mogelijkheden toevoegen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 16 april 2022 15:19
    Laat maar komen!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 16 april 2022 22:13
    @R.J liever niet en richten ze zich op een nieuwe Ip

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 16 april 2022 23:08
    @Snoop213 3 delen is toch wel vaak de limiet daarna moeten ze stoppen kijk maar naar games als Halo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 17 april 2022 00:41
    @R.J Ja maar ik vind dat Horizon een beetje een overschat IP is. Heb liever dat ze iets totaal anders maken qua setting en verhaal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 17 april 2022 12:01
    @Snoop213 Dat mag jij vinden, maar zolang het grof geld in het laadje blijft brengen zal Sony willen dat ze doorgaan, zo simpel werkt dat nu eenmaal in de game industrie. Dus met die nieuwe IP van je zul je toch nog even geduld moeten hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 17 april 2022 13:03
    @Quirinius Dat snap ik ook wel. Maar het is vooral jammer dat guerilla niet alle pijnpunten van het eerste deel heeft aangepakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tmvde

    • 16 april 2022 15:20
    Die is natuurlijk allang in ontwikkeling!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    incarnatus

    • 16 april 2022 18:07
    Eerst maar is deeltje 2 op PC uitbrengen. Ik heb alle tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Saria282

    • 16 april 2022 18:26
    Ben volop bezig met deel 2. Een derde deel zie ik wel zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 16 april 2022 20:42
    Probeer alle zij missies en upgrades te doen. Dus ik ben nog wel ff bezig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ashalar

    • 16 april 2022 23:35
    Net zoals zijn voorganger Forbidden West ook weer platinum gespeeld. Nu nog de laatste paar logs opsnorren om het echt voor de volle 100% af te hebben. Laat deel 3 maar komen, ik heb er nu al zin in!