Nieuws
Guerrilla

Guerrilla Games verhuist naar voormalige Telegraafgebouw

Verhuizing is volgend jaar en moet studio laten groeien

Geschreven door Michel Musters op
Horizon: Zero Dawn-ontwikkelaar Guerrilla Games verhuist begin volgend jaar naar het voormalige Telegraafgebouw aan de Nieuwezijds Voorburgwal te Amsterdam.

Guerrilla zit al geruime tijd aan het Rembrandtplein, maar heeft daar te weinig plek om te groeien. De studio heeft nu zo'n 250 medewerkers en dat moet groeien naar zo'n 400 werknemers.

Het voormalige Telegraafgebouw wordt op dit moment verbouwd door de eigenaar. Begin volgend jaar gaat Guerrilla vijf verdiepingen, wat neerkomt op 7300 vierkante meter, huren.

Hermen Hulst van Guerrilla Games is blij dat men het kantoorgebouw heeft gevonden, zo meldt hij tegen Het Parool: "Ik zoek al drie, vier jaar naar groeiruimte. Maar dat is in Amsterdam nauwelijks nog te vinden. Dit wordt de uitvalsbasis voor Guerrilla. We gaan het helemaal naar onze hand zetten. Ik hoef me zeker de komende tien jaar geen zorgen meer te maken over onze huisvesting. Het idee is dat we hier nooit meer uitgaan."

Hulst laat weten dat de groei er tevens voor moet zorgen dat games sneller af zijn. "Aan Horizon hebben we 6,5 jaar gewerkt, dat is uitzonderlijk. We willen eens in de twee, drie jaar games uitbrengen, zowel nieuwe titels als games op basis van bestaande titels."

Dit artikel delen:

Lees meer

Fortnite levert Epic meer dan een miljard dollar aan microtransacties op Volop minigame-actie in Japanse trailer voor WarioWare Gold
10

Reacties op: Guerrilla Games verhuist naar voormalige Telegraafgebouw

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Tho

    • 19 juli 2018 09:05
    Mooi, kunnen ze daar werken aan Horizon 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 19 juli 2018 10:10
    Dus vanaf nu brengen ze onbetrouwnare games met valse informatie uit?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 19 juli 2018 10:10
    @bigds9fan haha lol xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 19 juli 2018 10:32
    Ik ben eigenlijk meer benieuwd waarom ze voor Amsterdam hebben gekozen. Naast kosten is het überhaupt al moeilijk om een goede groeiruimte te vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 19 juli 2018 11:48
    @Quintex Combinatie van het feit dat het de hoofdstad is, dus veel mensen, dus grotere kans op werknemers en de game-gerelateerde opleidingen ook geloof ik in en rond Amsterdam, maar dat laatste kan ik mis hebben.

    Het is een beetje een cirkel natuurlijk. Grote groeiende stad, dus aantrekkelijk om je business daar op te bouwen waardoor het weer aantrekkelijker wordt voor mensen om in die stad te gaan wonen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 19 juli 2018 12:19
    @Quintex Uit het stuk van het Parool:
    "Ik zag vorig jaar dat Kroonenberg met dit gebouw bezig was en heb ze benaderd. Mijn angst was altijd dat we de stad zouden uit moeten. Maar Amsterdam is onderdeel van onze identiteit. Hier zijn we ontstaan en hebben we altijd gezeten. Dit gebouw past helemaal in onze ambitie het beste gamebedrijf ter wereld te zijn."

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 19 juli 2018 12:28
    3e alinea; 'Teleraafgebouw' ?

    Prima toch, laat ze maar gauw Horizon 2 uitbrengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 19 juli 2018 15:53
    @El Ninjo

    Goed gespot! Ik heb het foutje weggepoetst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 19 juli 2018 13:25
    Stukje Nederlandse trots.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wiepie

    • 20 juli 2018 06:12
    Horizon Amsterdawn