Nieuws
Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition

GTA: The Trilogy heeft gebruikersscore van 0.5 op Metacritic

Gamers kraken de collectie massaal af

Geschreven door Michel Musters op
De pc-versie van Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition heeft op moment van schrijven een gebruikersscore van 0.5 op Metacritic.

De score is gebaseerd op meer dan tweeduizend recensies van bezoekers. De PlayStation 5-versie staat overigens op een score van 0.9. Gebruikers uiten hun onvrede over de kwaliteit van het product. Diverse gamers noemen de heruitgave "onacceptabel" en "zielig".

GTA: The Trilogy - Definitive Edition, met daarin opgepoetste versies van Grand Theft Auto 3, Vice City en San Andreas, verscheen eind vorige week. De pc-versie werd kort na release offline gehaald, aangezien Rockstar "files die onbedoeld in de game zaten" eruit moest halen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Updates voor diverse Xbox 360-games uitgebracht We hebben Elden Ring gespeeld - Ron en Erik Podcast 359
34

Reacties op: GTA: The Trilogy heeft gebruikersscore van 0.5 op Metacritic

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • GeorgeBaker

    • 15 november 2021 08:43
    En terrecht! Voelt als een zeer simpele port. In het begin was ik nog enthousiast over de nieuwe grafische stijl, maar verder voelt het leeg en heel erg gedateerd aan. Daar hadden ze best wel wat meer moeite en liefde in mogen stoppen.
    Het lef dat ze hebben om hier het volle pond voo rte vragen, belachelijk! Mijn vertrouwen in deze uitgever daalt met het jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 november 2021 09:10
    Niet meer dan terecht.

    Ik ga het toch weer zeggen dit is de meest luie remaster die ik ooit heb gezien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Don Carpaccio

    • 15 november 2021 10:16
    @coola

    Ik ga de zielloze amandelvormige ogen in de Ezio remasters toch ook nooit vergeten. Wat een misbaksel van een remaster was me dat! Net als bij de Ezio- en GTA-trilogie mogen sommige games eerder een remake krijgen i.p.v. een dure remaster.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 november 2021 10:20
    @Don Carpaccio

    De remaster van deel 2 was belabberd. Maar Brotherhood en revelatations vond ik persoonlijk erg goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 november 2021 09:15
    de hdr op xbox met gta san andreas is echt heel slecht, het beeld is gewoon echt te donker en zie je niet eens de gezichten heb alles omhoog gezet en nog steeds zelfde probleem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 november 2021 09:41
    @hulstpower ik twijfelde om het te kopen. Nog nooit zo blij geweest met de gamepass na 3 minuten spelen wist ik het al dit is een bar slechte inspiratieloze port. Nu speel ik op een 1080p tv momenteel omdat ik nu nog in een service appartement zit, maar als ik jou zo hoor dan hoef ik het met HDR enz niet nog een keer te proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 november 2021 10:08
    @Roy36NL Ja bij openings scene zag ik neit eens de gezicht zo donker stond het ingesteld, zal vanmiddag even proberen de hdr uit te zetten kijken wat ie dan doet maar dit moet opgelost kunnen worden via een simpele update.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 15 november 2021 09:46
    Tja op MC zitten ook mensen die zonder enige zin voor verantwoordelijkheid en nuance de meest absurde scores de wereld inschieten. de '0' schieten als paddenstoelen uit de grond. Wil niet zeggen dat de negatieve scores onterecht zijn, maar het is toch een beetje een extensie van het toxische karakter van social media en de huidge tijd. De critic scores zijn ook niet top, maar lijken me toch een pak geloofwaardiger, maar voldoende kritisch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 15 november 2021 11:02
    @Fordon_Greeman Vind in dit geval de hele slechte scores die mensen geven wel gerechtvaardigd. Ik bedoel hier wil toch niemand 55 euro voor betalen. Echt de meest luie remasters die ik ooit heb gezien en daar mogen ze best voor afgestrafd worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 15 november 2021 09:54
    Ik vind het wel allemaal overdreven, persoonlijk heb ik er veel plezier mee en ik vind de grafische stijl echt heel mooi.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 november 2021 10:09
    @TommyVercetti Ik weet niet op wat voor tv je speelt maar in cutscenes kan ik het gezicht van me zelf neit eens zien zo donker is, dit vind ik toch behoorlijk storend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 15 november 2021 11:39
    @hulstpower Ik heb de contrast en brightness helemaal omlaag staan, dan is het net te doen. Hopelijk snel een patch want ik vind het echt tof.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 15 november 2021 13:18
    @hulstpower Gewoon op een Samsung 4k tv en verder speel ik op pc met alles op high. Ik heb echt geen last van contrast problemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 november 2021 14:29
    @TommyVercetti Ik zie letter geen gezichten omdat het te donker is in sommige senes, speel hem op een series x op lg cx. Dit is het enige probleem wat ik ondervind in de game trouwens tot nu toe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 15 november 2021 15:49
    @hulstpower ok dat is wel apart misschien een console probleem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 november 2021 18:32
    @TommyVercetti geen idee misschien een hdr bug of zo of slechte hdr had red dead 2 ook Last van

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MikkelE30

    • 15 november 2021 11:20
    @TommyVercetti Hier hetzelfde! Het zijn dezelfde games, met exact dezelfde gameplay (richten is natuurlijk wel enigzins aangepast) waar ik mee ben opgegroeid. In GTA3 springen de auto's uit het niets voor je neus, dat hoort gewoon bij de nostalgie van destijds. De gameplay is wat ruw maar het is tenslotte al heel wat jaren oud en letterlijk de eerste 3D GTA. VC en SA kan ik nog niet voor spreken.

    De grafische upgrade is zeer welkom. Ik zoek af en toe op youtube naar de oplossing voor een missie die ik niet kan halen en dit ziet er echt beduidend beter uit. De werelden waren al vrij gedetailleerd voor die tijd, dat is onveranderd maar nu komt het allemaal beter tot zn recht waardoor je het meer gaat waarderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 15 november 2021 13:19
    @MikkelE30 helemaal mee eens, alleen als het regent zie ik bijna geen reet haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 15 november 2021 09:57
    Ik snap t ook niet dat er niemand bij Rockstar aan quality control gedaan heeft en ingegrepen heeft.
    De remasters zijn ver van af.
    0.5 is overdreven, maar dat zijn typisch meta critic reviewers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MARQ242

    • 15 november 2021 09:59
    Misschien bekijk ik GTA teveel met mijn roze fanboy bril op, maar ben bezig met GTA3 en ik geniet volop van een heerlijk potje nostalgisch gamen. De graphics hebben ze naar mijn mening mooi opgepoetst zonder het karakter van het origineel te verliezen. En daar gaat het denk ik ook om. Je kan het een luie port noemen, daar is zeker wat voor te zeggen. Aan de andere kant denk ik dat ze gewoon de originele ervaring, op een frisse en modernere manier opnieuw wilde uitbrengen. Als ze er teveel aan hadden gerommeld, was het gewoon niet dezelfde ervaring geweest.