Nieuws
GTA Online

GTA Online-speler reduceert laadtijden met bijna 70 procent

Game voert bijna 2 miljard checks uit

Geschreven door Jacco Peek op
GTA Online-speler 't0st' heeft de laadtijden van de game met bijna 70 procent teruggebracht.

In een blog legt t0st uit hoe hij de code van GTA Online heeft herschreven om sneller te laden. Zo checkt de game tijdens het laden een tekstbestand met de 63.000 items uit de game. Na elk item telt de game het aantal tekens van het item, waarmee de cpu van de pc zwaar belast wordt. De gebruiker schat dat de game tijdens het laden zo'n 1,9 miljard keer de lijst raadpleegt.

Ook bereidt het alle gelezen data voor door alle data van een item, zoals de categorie, vast te leggen en een soort digitale vingerafdruk te maken. De game vergelijkt de categorie van het item met alle andere items uit de lijst.

Door de code te herschrijven wist T0st het aantal checks dat de game doet te reduceren naar één, waarmee de laadtijden van GTA Online worden teruggbracht met 69,4 procent.

Volgens de gebruiker is het voor Rockstar zeer weinig werk om de laadtijden van de game te reduceren. De studio heeft nog niet op het voorstel gereageerd.

Dit artikel delen:

Lees meer

EA stelt nieuwe Need for Speed uit voor ontwikkeling Battlefield 6 Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl bevatten mogelijk Platinum-content
13

Reacties op: GTA Online-speler reduceert laadtijden met bijna 70 procent

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    StormFox

    • 1 maart 2021 16:17
    Wat een geweldig manier om te solliciteren bij Rockstar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 1 maart 2021 16:50
    Wordt Rockstar aardig te kakken gezet. Laden was altijd een kriem. .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 1 maart 2021 17:16
    Sorry.. laden was altijd een.. wat?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stingeling

    • 1 maart 2021 17:43
    @denver kriem.. kwelling/verschrikking. Iets in die zin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 1 maart 2021 18:29
    @denver Crime op zn franzee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 2 maart 2021 10:22
    @melody Als ik het als crime had geschreven klonk het teveel als een positief iets in GTA ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 1 maart 2021 17:22
    Dit is wel belachelijk als het waar is. Iemand die niet direct toegang heeft tot de broncode kan dit fixen. Wel knap, respect voor die gast. En neem die man aan Rockstar! Ik ben gestopt vanwege de laadtijden online.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 1 maart 2021 17:53
    Heel nice, alleen worden al die checks waarschijnlijk gedaan om er voor te zorgen dat iedereen een exact identieke wereld laadt - lees; niemand mag valsspelen- en dan neemt R* de laadtijden op de koop toe. Maar misschien zit ik er helemaal naast, ben geen IT'er

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 2 maart 2021 06:27
    @Improv Zo erg vind ik zelf de laadtijden niet maar goed ik kom uit het C64 tijdperk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 2 maart 2021 10:27
    @bigds9fan Ik kan er ook wel mee leven (msx bandjes tijdperk) .. maar ik moet zeggen dat die ssd's van tegenwoordig wel erg fijn zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 1 maart 2021 18:33
    Mwa, deels heeft hij gelijk, maar bv maar aannemen dat een item maar 1x voor komt is vaak niet verstandig in robuuste code. Als jij als developer 100% zeker weet dat die lijst altijd uniek is (en anders is de lijst al fout), dan kun je voor zo'n 'optimalisatie' gaan. Naar je zult dat dus bij elk ding moeten controleren/afwegen. Kan dus ook een interne verplichting zijn dat dit altijd gecontroleerd moet worden. Mogelijk dat er nog andere redenen zijn waarom er gekozen is voor die manier, kan zelfs gewoon standaard afhandeling zijn van het framework dat gebruikt wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 1 maart 2021 18:47
    Toch knap dat mensen dit kunnen.
    Ik heb telkens veel respect voor mensen die hun vak beheersen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 2 maart 2021 00:13
    Hier zal Snoop dee o dobbel gee vast heel blij van worden 😜

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.