GTA-modders vechten aanklacht Take-Two aan

GTA-modders vechten aanklacht Take-Two aan

Een groep modders vecht een aanklacht van uitgever Take-Two Interactive omtrent een GTA-fanproject aan.

Het project, genaamd re3, was gericht op het blootleggen van de broncode van Grand Theft Auto 3 en Grand Thest Auto Vice City. Met de open-source broncode werden verbeteringen doorgevoerd in de originele titels, zoals een verbeterde camera, kortere laadtijden en ondersteuning bredere monitoren.

Met GTA: The Trilogy - Definitive Edition, de recent uitgebrachte remasters, in het achterhoofd liet Take-Two het project neerhalen wegens 'aanhoudende schade'. Daarbij zouden de makers niet het recht hebben om de broncode 'aan te passen, kopiëren of verspreiden'.

Een groep van veertien ontwikkelaars stapt nu naar de rechter en ontkent dat Take-Two schade lijdt wegens het bestaan van re3. Daarbij zou Take-Two niet het recht hebben op een schadeclaim, omdat de games geen assets, muziek of dialogen van ontwikkelaar Rockstar Games bevatten.

GTA: The Trilogy - Definitive Edition verscheen vorige week voor consoles en pc en werd negatief ontvangen. Lars Cornelis schreef in zijn review op Gamer.nl: 

"Twee decennia lang stonden de drie GTA-games uit het PlayStation 2-tijdperk symbool voor de opkomst van het openwereldgenre. Hun grensverleggende vrijheid en tijdloze muziek gaven ons herinneringen voor het leven. Nu staan deze historische games in één klap symbool voor wat een remaster absoluut niet moet doen."

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ik hoop dat het ze gaat lukken. R* en T2 zijn echt de weg kwijt.

0
test

Ik had nooit verwacht dat modders beter werk konden afleveren dan Rockstar met al hun geld en middelen. Hopelijk winnen de modders

0

Aanbevolen voor jou