Nieuws

GTA 6 verschijnt naar verluidt in 2025

Inclusief dynamische map

Geschreven door Cody Dakota op
Grand Theft Auto 6 verschijnt naar verluidt pas in 2025.

Dat beweert Tom Henderson, een lekker met een redelijk goede reputatie. Zo wist Henderson in een eerdere video al een aantal details van Battlefield 2042 in kaart te brengen voordat EA deze bekend had gemaakt.

In zijn nieuwste video gaat Henderson in op een aantal details van Grand Theft Auto 6. Zo geeft de hij aan dat het volgende deel van de gevierde franchise plaatsvindt in een hedendaags Vice City. Uit eerdere geruchten bleek al dat GTA 6 zich af zou spelen in Vice City, maar dan in een jaren 80-setting. 

In dezelfde video, beweert Henderson dat de map van GTA 6 erg dynamisch wordt. In de praktijk zal dat betekenen dat er constant nieuwe points of interest aan de map worden toegevoegd. Ook zegt Henderson dat er, net als in GTA V, meerdere personages speelbaar zijn in het nieuwe deel. 

Henderson geeft tevens aan dat ontwikkelaar Rockstar hun personeel zoveel mogelijk vrijheid wil bieden als het aankomt op het ontwikkelen van content voor GTA Online.

Tenslotte geeft Henderson aan dat GTA 6 voorlopig niet aangekondigd gaat worden, omdat de ontwikkelaar de game niet wil uitstellen. 

Volgens de geruchten verschijnt GTA 6 voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Dit artikel delen:

Lees meer

Twee nieuwe Control-games in ontwikkeling De 8bitdo Pro 2 verbetert een al fantastische controller
16

Reacties op: GTA 6 verschijnt naar verluidt in 2025

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    mcbrew

    • 30 juni 2021 14:29
    Hopen dat tegen die tijd de PS5 een beetje leverbaar is ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 30 juni 2021 15:03
    @mcbrew Dan heeft Sony al de Slim uitgebracht waar we dan waarschijnlijk weer een loterij voor krijgen :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jelster

    • 30 juni 2021 16:21
    Dan moeten we dus nog 5 jaar doen met GTA V…. er gaat iets niet helemaal goed bij Rockstar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • The_Scratcher

    • 3 juli 2021 16:24
    @Jelster het gaat juist wel goed! GTA V brengt nog steeds karrevrachten geld binnen voor zo'n betrekkelijk oude game. Dus dan is er ook de noodzaak niet snel met een opvolger te komen. Waarom ook als ze goed kunnen verdienen met weinig moeite, easy money dus. Uitmelken heet dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 30 juni 2021 16:23
    12 jaar na 5.. en 7 jaar na rdr2.. Het is toch eigenlijk schandalig ook.. Het is dat het Rockstar is en we allemaal poeslief gaan wachten.. maar what the f..
    Waren zeker te druk met dollars tellen? Snap niet dat een Take2 dit zomaar toelaat. Die willen toch ook wel dat ze meer dan 1x in de 7 jaar met een game op de proppen komen?
    Snap ook niet dat gamers maar sharkcards blijven kopen. Ik speel al jaren met flinke regelmaat gta en heb nog nooit zo'n ding hoeven aanschaffen.
    En ik snap ook niet dat er geen andere publishers zijn die op een goede manier (nee niet Saints Row) in dit gat gesprongen zijn. Niemand blijkt het te durven of kunnen..
    Conclusie.. ik snap het nie!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 30 juni 2021 17:38
    @kleinekoosjer Ubisoft probeert het een beetje, maar faalt hopeloos hierin. GTA5 is nog steeds ongeevenaard in zijn genre, best bijzonder eigenlijk na 12 jaar nog….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 1 juli 2021 00:19
    @-it- ik ken geen game van Ubisoft die in de buurt komt van GTA V

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 1 juli 2021 08:56
    @Ziminar Ik ook niet, maar ze proberen het toch wel met Watch Dogs bijvoorbeeld. Heeft wel een beetje GTA vibe toch. Maar staat amper in de schaduw

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 1 juli 2021 10:10
    @-it- True.
    Ik weet niet of Ubisoft daadwerkelijk als doel heeft GTA te benaderen, het is wel dezelfde type game, maar qua kwaliteit, world building, de wereld vullen met interessante dingen kunnen ze niet tippen aan Rockstar inderdaad.
    Als ik eerst RDR2 uitspeel en daarna een AC oppak dan kom ik niet ver kan ik je zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RAP

    • 30 juni 2021 20:19
    @kleinekoosjer

    Een goeie game ontwikkelen kost 3-5 jaar. Een geweldige game ontwikkelen kost 5-8 jaar. Van mij mogen er wel 10 jaar over doen zolang de game ons dan maar volledig weg blaast en we het weer jaren lang blijven spelen. Liever dat dan weer een onafgemaakte bagger game die we na een week aan de kant gooien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 30 juni 2021 17:24
    Het is wel erg veel giswerk als ik dit zo hoor.. gast kan beter z'n klep houden.. niets meer dan speculaties. Beslist niet nieuwswaardig als je het mij vraagt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 30 juni 2021 18:50
    GTA V op de pc is nog steeds top met al die mods, zeker met de graphics mods heb je een goede indruk hoe GTA VI eruit gaat zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 30 juni 2021 21:18
    Klinkt logisch, eerst krijgen we nog een remaster van een remaster van een origineel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 1 juli 2021 12:47
    Maar 1 stad? Tegen 2025 hebben we Ryzen 9000, 128GB RAM, RTX5080. Ik verwacht gewoon dat je heel de U.S. kan simuleren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    BertThaBest

    • 1 juli 2021 18:54
    It's done when it's done. Je wilt ook zeker geen Cyberpunk debacle en zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MoodyBanter

    • 2 juli 2021 09:18
    Tom Henderson is niet van origine een GTA leaker, hij had ook in zijn video aangegeven dat "hij het niet zeker wist". Daarnaast is eigenlijk alles wat hij heeft benoemd al lang in de GTA VI fora en Reddit bekend. Hij was late to the party en is bekende info aan het herkauwen.