De eerste verandering is de manier waarop je unlockables vergaard. Voorheen kregen spelers de beschikking over de unloackables door zoveel mogelijk achievements te halen, maar dat hoeft dus niet meer. Nieuwe wapens en upgrades zullen willekeurig worden toegevoegd. Hoe dat systeem in zijn werk gaat, wordt morgen op het Team Fortress 2-blog bekendgemaakt.

De tweede verandering is de toevoeging van de map Pipeline die wordt gespeeld in de nieuwe Payload Race Mode. In deze map moeten beide teams een bom op wielen zo snel mogelijk naar de basis van de tegenstander rollen. Deze modus werd afgeleid van de al bestaande Payload-modus waarbij beide teams moesten strijden om één verrijdbare bom, die vervolgens naar de basis van de tegenstander werd geduwd. Naast Pipeline worden er twee nieuwe Arena-maps, Sawmill en Nucleus, en één payload-map, Hoodoo, toegevoegd.

Uiteraard zal de patch ook nieuwe unlockables voor de Sniper en de Spy toevoegen. Zo krijgt de Sniper de beschikking over een handboog, de Huntsman, een schild, de Razorback, ter bescherming van achterbakse spionnen en een potje met urine, de Jarate, die ervoor zorgt dat de tegenstander waarop je het goedje gooit 35% schade krijgt toebedeeld.

De Spy krijgt een krachtig handwapen, de Ambassador, die qua kracht niet onderdoet voor een sluipschuttergeweer. Daarnaast zal de Spy ook beschikken over de Dead Ringer, een handige tool die ervoor zorgt dat je na een niet-dodelijke aanval acht seconden onzichtbaar blijft terwijl de tegenstander een gesimuleerde lijk voor zich ziet. De laatste upgrade is de Cloak & Dagger-watch. Met dit horloge kan de Spy, zolang hij stil staat, oneindig gecloaked blijven.

Met dank aan StuK Str0nt voor het melden van dit nieuws