Nu dat de juni-deadlines voor Nintendo of America achter de rug zijn, zijn de gevolgen van Nintendo's Sales en Marketing verhuizing uitgelekt. En die gevolgen zijn absoluut niet mals; er wordt geschat dat 90% van de hele afdeling heeft besloten niet van Seattle naar San Francisco of New York te verhuizen, waarmee ze in feite hun ontslag bij Nintendo hebben ingediend.
Onder de medewerkers die hun biezen gaan pakken bevinden zich ook drie zeer prominente gezichten. Beth Llewelyn (Senior Director of Public Relations), Perrin Kaplan (Vice President Marketing and Corporate Affairs) en George Harrison (Senior Vice President Marketing and Corporate Communications) houden het na jaren trouwe dienst voor gezien. Wanneer het drietal het bedrijf daadwerkelijk zal verlaten is nog niet bekend, maar waarschijnlijk blijven ze bij Nintendo of America tot na de E3.
George Harrison
Dit betekent dus een flinke slag voor de marketingtop van Nintendo. De twee grote namen die voorlopig nog wel bij de gamesontwikkelaar aanblijven zijn Tatsumi Kimishima (Chairman en CEO) en Reggie Fils-Aime (President en COO), hoewel het niet bekend is naar welke stad ze verhuizen.
Naar verwachting zal Nintendo of America op korte termijn een officiële verklaring afleggen.
Perrin Kaplan
Reacties op: Grote PR-namen Nintendo houden het voor gezien
Quent
Call of War
Ktotharemmid
*Ownage*
En het is nog geen bron.
We have contacted our reps at Nintendo to get “official” word, and are still waiting to hear back with a statement
Xodus
*Ownage*
Kan je van Sony en MS niet eggen.
Quent
Volgens mij heb jij nooit geweten dat Nintendo altijd en nog steeds een winstgevend bedrijf is.Al ontwikkeld Nintendo geen games dan maken ze nog altijd dikke winst op alles wat ze verkopen dan De Gamesdivisie van Microsoft die altijd verlies draait.
Dus daar bedoel ik mee,Microsoft kan zulke mensen wel gebruiken om hun marketing op orde te zetten zodat ze eindelijk eens een keer winst gaan draaien.Juist ook door deze marketings team is Nintendo groot geworden.
Jij denkt zeker,Microsoft staat financieel zo sterk dat ze zulke mensen niet nodig hebben maar daar kunnen ze nog een hoop van leren.Dus lach jij maar lekker verder.
*Ownage*
OWNAGE!
Rustic
'dus stfu jij'???? fatsoen is ver te zoeken…. nee, zoeken heeft geen zin meer bij mannekes als jij.
*Ownage*
Quent
Ownage wil er mee zeggen dat als je geen verstand van dit soort onderwerpen hebt moet je gewoon je mond houden en anders,zeg dan gewoon wat zinnigs en niet van,Haha Nintendo moet Microsoft iets leren over MARKETING vind jij?.Ja dat vind ik en wat dan nog ?Schelden hoeft niet maar Ownage heeft wel gelijk.
maikelsteneker
ik vind dit wel een domme actie…
Baruuuce
Ben ook blij dat jij zo goed in de keuken van Nintendo kan kijken, met je; "Er staan genoeg mensen in de rij". Ik denk dat geen enkel bedrijf blij is als 90% van een afdeling moet worden vernieuwd. Groot verlies van jarenlange ervaring, kennis en kunde kan je niet zomaar opvangen, niemand niet…
Fred-Erik
Quent
Dex
Als iedereen er verstand van had viel er weinig te discussieren.
Juist omdat niet iedereen alle informatie bevat heeft een dergelijke reactiesysteem zin.
*Ownage*
Scroll eens na boven en lees me reply eerst voordat je weer zomaar wat zegt.
[CyW]-=BigBear=-
Knap voor een bedrijf dat per kwartaal ik weet niet hoeveel miljard dollar winst draait..
En wat de Xbox 360 afdeling betreft denk ik dat ze alleen op de console zelf verlies maken, en op de rest (games, accessories, XBL) allemaal winst..
[CyW]-=BigBear=-
mad max