Met de Vsync-optie wordt er iets gedaan aan de zogenaamde screen tearing die sommige spelers ervaren. Met de Texture Cache-optie kunnen consumenten besluiten meer texture-data op te slaan in het videogeheugen van hun PC. Hierdoor zullen er volgens id Software minder wazige textures zijn, zullen er minder textures in het zicht van de speler worden ingeladen en wordt er in sommige gebieden meer detail getoond. Met de nieuw toegevoegde Anisotropic Filter-optie worden de textures ook verbeterd.
Alle verbeteringen van de patch staan uitgebreid omschreven op de website van Steam. Hier legt id Software ook uit dat de grafische opties aanvankelijk niet in de game zaten, omdat ze niet werken voor alle systemen. De ontwikkelaar zegt de opties alsnog te hebben toegevoegd, omdat veel consumenten hier om hebben gevraagd. Tegelijkertijd waarschuwt id dat de nieuwe opties niet op alle PC's gebruikt kunnen worden; dit is afhankelijk van de hardware waarop de consument speelt.
Reacties op: Grote patch voor PC-versie Rage uitgebracht
Luckykane13
DevTrunks
Het lijkt me sowieso logisch dat als je de mogelijkheid hebt, op de pc dus, om grafische opties aan te passen, dat je die wel beschikbaar wilt hebben. Vanaf de release al. Bij Steam stond dit nieuws ook al met ook een paar handige tipjes om de grote lag spikes/hitching en framerate drops te verhelpen (voor nu dan). Die hielpen gelukkig maar het vormen van de textures die net in je beeld verschijnen (Anti-anialising heet dat geloof ik) is nog steeds ruk. Maar goed, ik wacht wel geduldig tot ze daar een patch voor uitbrengen.
Ik heb meerdere interviews gelezen waarop, door ID, wordt gezegd dat ze samen met AMD en Nvidia er mee bezig zijn.
Sowieso was de PC trouwens niet het leidende platform voor dit spel. Dat heeft Carmack ook zelf toegegeven. "Omdat consoles makkelijker zijn en lucratiever" om maar even heel plat te quoten.
Luckykane13
geert1
Misschien dat ik Rage ooit nog wel eens speel, maar laat ze het spel eerst maar eens fatsoenlijk af maken.
Infje
babbaloerie
De rest van de problemen was driver-gerelateerd. Rage is de allereerste OpenGL 4.2 game en de drivers die daar ondersteuning voor bieden zijn simpelweg nog niet af.
Gister uitgespeeld. Leuke game maar niets speciaals op gameplay gebied.
Er word voor de wereld van Rage één grote texture gebruikt. Hierdoor zie je nergens herhalingen of rare patronen in de textures. Geweldige techniek maar met één groot nadeel: als je een game wilt maken met dezelfde texture scherpte als hedendaagse PC games krijg je een game van ongeveer 150GB. Nu is harde schijf ruimte het probleem niet meer tegenwoordig maar Rage zou dan geleverd moeten worden op grofweg 17 DVD's. Daarom hebben ze dus de texture resolutie naar beneden geschroefd.
De megatexture techniek is gewoon z'n tijd te ver vooruit.
Aquemini
Van het weekend mijn nieuwe GPU erin gehangen, en Steam kon hem niet eens herkennen. Ben tussen al die steam gebruikers, de enige met deze kaart. Das best apart :). Pakt Metro2033 aan alle kanten hard aan en tovert het werkelijk prachtig op je scherm.
Kom maar op met die HD patch.
Nhid
Verder ben ik 't met je eens dat Id en Bethesda RAGE absoluut gepolijster op hadden kunnen leveren, alhoewel ik persoonlijk weinig issues had. Er moest wel eerst een betadriver geinstalleerd worden en een .cfg file aangemaakt worden, maar toen draaide 't wel als een tiet.
Ik zeg altijd : Consoles zijn voor de coureur, PC's zijn voor de monteur. Maar hier zijn meningen natuurlijk over verdeeld.
Nhid
Baukereg
Infje
MikkelE30
Rulero
SuperDre
siMntj
geert1
Maar inderdaad, met een beetje moeite en een paar patches is Rage vast prima te spelen, maar ik blijf bij mijn punt dat het netter moet kunnen. En dat geldt voor veel meer pc-games.
Roby599