Ubisoft is hard bezig aan wat nu al getipt word als het beste Xbox spel van het jaar, namelijk Splinter Cell. Deze Metal Gear Solid achtige game gebaseerd op de boeken van Tom Clancy lijkt iets heel bijzonders te gaan worden. De nadruk in het spel ligt duidelijk op stealth en speciaal daarvoor heeft men een nieuw lighting systeem ontwikkeld waardoor sluipen nog wat extra spannend word. Kogels zullen lichtbronnen kapot kunnen maken en je ze een schuilplaats in de donkere schaduw geven. Dit alles wordt op je scherm gebracht door de Unreal engine. In een interview met Ferrago vertelt een van de makers dat het spel geen knalfestijn worden, en je zal ook veelvuldig gebruik moeten maken van gadgets om voorbij je tegenstanders te komen:Ferrago: Can you divulge to us some the weapons and gadgets our lone-Spy will be using?

MF: The game is more focusing on gadgets than on weapons. The primary weapon (a modified version of the F2000) is equipped with a launcher that will allow Sam to shoot small cameras that stick to walls or objects that will give information to Sam about the position of enemies or will give other critical information. It can also shoot non lethal devices like shockers that will knock down the enemy with an electric shock, a ring airfoil, or a gas grenade.

Sam can also use a laser microphone that will record conversations from long range. In order to see through doors before getting in, Sam can use either his snake cam (under the doors) or his heat vision goggles. Of course, Sam will acquire those gadgets and weapons gradually through the game. Splinter Cell staat gepland voor een release in de herfst van 2002 voor de Xbox en de PC versie zal in het begin van 2003 ten tonele verschijnen. Het hele interview dat Ferrago met de producer van dit spel had kan je hier lezen.