Nieuws

Grootste consolegames van Ubisoft gaan 80 euro kosten

Ubisoft volgt daarmee bedrijven als Sony en Activision Blizzard op

Geschreven door Michel Musters op
De grootste consolegames van Ubisoft die op PlayStation 5 en Xbox Series X en S verschijnen, gaan 80 euro kosten.

Dat heeft ceo Yves Guillemot bevestigd, zo meldt Axios Gaming. Guillemot verduidelijkt daarbij specifiek dat hun grootste games 70 dollar gaan kosten. Sony verhoogde diens prijzen voor grote PS5-games al naar 70 dollar, dat zich in Europa vertaalt naar 80 euro. Het is dus waarschijnlijk dat de prijs van bepaalde Ubisoft-games in Europa ook naar 80 euro gaat. Andere uitgevers, zoals Take-Two en Activision Blizzard, volgden Sony al op met soortgelijke prijzen.

De eerste game van Ubisoft die onder de hogere prijs komt te vallen, is Skull and Bones, dat op 8 november uitkomt. Het gaat hierbij logischerwijs wel om de PS5- en Xbox Series-versies.

Guillemot liet weten dat niet alle Ubisoft-games de hogere prijs zullen aanhouden. Zo zal het pas geleden aangekondigde Assassin's Creed Mirage, dat in 2023 uit moet komen, een adviesprijs van 50 dollar krijgen, dat zich waarschijnlijk vertaalt naar 60 euro. Dit komt omdat het om een kleinere game gaat.

Dit artikel delen:

Lees meer

Valve toont prototypes van Steam Deck Babylon's Fall is na februari 2023 niet meer speelbaar
33

Reacties op: Grootste consolegames van Ubisoft gaan 80 euro kosten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Luigi1985

    • 13 september 2022 14:39
    Gelukkig is het Ubisoft en weten we allemaal dat je die spellen na een maand of twee voor de helft kan oppikken en als je nog meer geduld hebt je er zelfs geld op toe krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Beumink

    • 13 september 2022 14:41
    @Luigi1985 Hard maar waar lol. Zo klaar met die eindeloze stroom aan 'dezelfde' games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 13 september 2022 15:26
    @Luigi1985 haha dat dus.

    Hogere prijs betekent voor mij alleen maar dat het spel later gekocht wordt. Voldoende op backlog!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 13 september 2022 16:55
    @Luigi1985 Het zijn advies prijzen. Je kan bij launch altijd al de meeste games voor 60 euro krijgen namelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 september 2022 14:40
    Flinke prijzen maar ik zie het probleem nog steeds niet. Zolang de kleine games goedkoper zijn dan ga ik niet klagen. Gaat mij er niet van weerhouden om de games die ik van hun goed en leuk vind op day one te kopen.

    Alles word duurder en nee dat is niet leuk maar ik ga mij er niet druk om maken. Er zijn veel ergere dingen in het leven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 september 2022 14:44
    @coola Hahaha, en jij gaf gisteren mensen kritiek omdat ze overal het negatieve van inzien als het om Ubisoft gaat. Jij doet het tegenovergestelde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 september 2022 14:47
    @Messtranor

    Mja ik klaag ook niet over de prijsverhoging van de Sony, Rockstar en Activision games. Zou beetje raar zijn dat ik nu wel zou gaan klagen over Ubisoft hun prijs verhoging

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 13 september 2022 16:57
    @coola
    Het zou raar zijn als je ooit iets negatiefs zou zeggen over Ubisoft

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 13 september 2022 16:49
    @Messtranor

    Coola is de meester in zijn mening zo neerzetten dat er altijd wel iemand hapt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 september 2022 17:03
    @Luigi1985

    Jij ook al? Ik post Helemaal niet op een uitlokkende manier

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 september 2022 18:20
    @coola wie is Helen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 september 2022 18:29
    @Messtranor

    Weet ik nog steeds niet. Mn telefoon en ik hebben ruzie als ik wil typen. Soms zie ik woorden waarvan ik denk dat heb ik helemaal niet getyped.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 september 2022 21:26
    @coola Dacht dat t je lief was :P zou je gegund zijn :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 september 2022 18:21
    @Luigi1985 We verschillen van mening over wat happen is. Maar ok, als jij dat vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 13 september 2022 14:46
    @coola Is er wel eens een bericht waarover jij geen mening hebt, of was hier ook de trigger dat AC in het bericht genoemd werd :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 september 2022 14:46
    Hou er rekening mee dat het bij deze prijzen gaat om de ADVIES prijzen. dit betaal je dus day 1 in de digitale stores, maar in fysieke winkels voor de disc versies betaal je veel minder.
    Dit is waarom je een dief van je eigen portemonnee bent als je een digital only systeem koopt zoals de ps5 digital of de xbox series S.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 13 september 2022 14:49
    Niks nieuws. Ik zie op de Playstation Store steeds meer games voor 79,99 staan en dan heb ik het gewoon over de standard edition. God of War Ragnarok, Last of Us Part 1 en Forspoken zitten allen op die prijs. Fysiek bespaar je al snel 15 euro en dan kun je de game ook nog eens doorverkopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    worms_master

    • 13 september 2022 18:04
    @gusanito Heb ik nooit begrepen, fisieke games zouden toch meer moeten kosten dan digitale? Doosje, cover, schijfje + vervoer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 13 september 2022 18:39
    @worms_master Games in hoesjes worden overal verkocht dus is er spraken van concurrentie. Digitaal is er vaak maar 1 plek waar je terecht kunt. Sony kan zo zelf bepalen op PSN wat ze vragen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    worms_master

    • 13 september 2022 20:15
    @gusanito Ja dat is eigenlijk best logisch. Maar wel jammer.