Een monsterbudget van meer dan 1 miljard gulden moet de introductie van de XBox gaan begeleiden. En van dat geld kan je heel wat leuke dingen gaan doen. The Wall Street Journal heeft enkele promotieactiviteiten op een rijtje gezet die Microsoft gaat uivoeren.

Begin dit jaar was al bekend geworden dat Redmond een team heeft gevormd met Taco Bell. In alle shops van Taco Bell komt een XBox te staan zodat klanten de spelervaring van de nieuwe console kunnen testen.

Naast connecties met Taco heeft Microsoft ook contact gezocht met SoBe drinks en Vans sneakers. SoBe drinks gaat de XBox tijdens een tour promoten op festivals en feesten overal door de USA.

Via Vans Triple Crown extreme sports gaat de XBox worden gepromoot tijdens de TV uitzendingen. Detail is hierbij dat voor Microsoft Sony de hoofdsponser van Vans Triple Crown is geweest.

Verder staan er meer dan 40 opblaasbare arcadehallen klaar die verspreid over de USA in de grote steden komen te staan. Meanwhile, Taco Bell, whose restaurants are operated by Tricon Global Restaurants, will air TV commercials promoting the Xbox and set up displays in its nearly 7,000 restaurants nationwide, a few weeks before the Xbox's November launch, the report said. 2 Taco's en 3 maal een XBox. Meenemen of hier opeten ?

Met zoveel geld kan alles verkopen denk ik. Meer informatie over de cursus "hoe besteed ik 1 miljard gulden" kan je vinden bij CNet.