Rick Johnson, programmeur bij Raven Software heeft zijn .plan geupdate met nieuws over de multiplayer van Soldier of Fortune 2. Het eerste grote nieuws is de aanwezigheid van de Random Mission Generator in SoF2 multiplayer. Met deze techniek is geen een potje hetzelfde, omdat omgevingen en opdrachten automatisch worden veranderd. Het andere nieuws is het flexible game-type creation system. Een mond vol, maar het komt neer op een script waarin je makkelijk verschillende parameters kan meegeven en verschillende game types kan aanmaken of kan wijzigen. The designer places “buy” areas inside the map, and while the player (on the right team) is inside this area, you’ll be able to go to a menu to purchase weapons, ammo, armor, etc. The script can then reward money to the player based upon the various outcomes that are defined.

Both of these two core technologies can be combined, as we do have randomly generated CTF going. In all, this should add some unique flavor to SoF2 MP that hasn’t been seen before, as well as make life a little easier for MOD makers. De multiplayer van Soldier of Fortune 2 lijkt erg divers te worden, wat de houdbaarheid ten goede komt. Als afsluiting kan je lezen dat Rick bezig is met een GameBoy Color spel. Helaas spreekt Rick niet over de rondvliegende geruchten met betrekking tot de release date. Naast het MP nieuws is er op de Russische site 3Dnews een preview verschenen met een complete verzameling screenshots van SoF2. Aangezien niet iedereen het Russisch machtig is kan je hier de screenshots bekijken. Wij danken Soldier of Fortune Land die dit nieuws ook wist te vinden.