Nieuws
xbox

Groei Xbox Game Pass vlakt af op consoles, stijgt enorm op pc

'Op een gegeven moment heb je iedereen op consoles die lid wil worden bereikt'

Geschreven door Michel Musters op
Op Xbox-consoles is de groei van Xbox Game Pass-abonnees aan het afvlakken, maar op pc is juist "ongelooflijke groei" merkbaar.

Dat heeft Xbox-baas Phil Spencer verteld tijdens een gesprek op WSJ Live, waar hij ook meldde dat de Xbox-consoles en Game Pass in de toekomst mogelijk in prijs stijgen en dat de ontwikkeling van Project Keystone voorlopig stil ligt. Journalist Tom Warren deelde diverse quotes van topman op Twitter.

"We zien ongelooflijk groei op pc... op consoles zie ik dat de groei afvlakt, vooral omdat je op een gegeven moment iedereen op consoles hebt bereikt die lid wil worden." Spencer bevestigt ook voor het eerst dat Game Pass winstgevend is voor Microsoft. Volgens hem beslaat Game Pass op dit moment ongeveer vijftien procent van de totale omzet van Microsofts gamedivisie.

In januari dit jaar werd nog gemeld dat er meer dan 25 miljoen Xbox Game Pass-abonnees waren, maar recente cijfers zijn er niet. Microsoft deelde gisteren wel diens kwartaalcijfers, waarbij Xbox een recordomzet heeft gedraaid.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuws over current-gen upgrade voor The Witcher 3 volgt 'snel' Seizoenspas Marvel's Midnight Suns bevat Deadpool en Venom
25

Reacties op: Groei Xbox Game Pass vlakt af op consoles, stijgt enorm op pc

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 27 oktober 2022 11:52
    Met games als Death Stranding snap ik dat.
    En als straks in 2023 de games uitkomen die gepland staan en misschien de ABK deal doorgaat zal het waarsschijnlijk weer gaan stijgen.

    Er zijn er wellicht ook weer voor een groep mensen de deal aflopen die er destijds was, kan me voorstellen dat niet iedereen van die groep het abonnement verlengt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 27 oktober 2022 12:05
    @Ziminar voor mij is gamepass een beetje komen en gaan op pc.. had het al een tijd geleden opgezegd, maar voor Scorn had ik mn abbo weer geactiveerd.

    Om hem direct daarna weer te deactiveren want damn wat een teleurstelling die game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 27 oktober 2022 12:39
    @ali3n8tor Hahah ja ik las dat heel veel Xbox fanboys zich wanhopig aan deze game vasthielden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 27 oktober 2022 12:45
    @TripleR40 oh waar las je dat dan Roy?

    Waarom heb je trouwens een nieuwe account gemaakt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 27 oktober 2022 13:17
    @TripleR40 Zit het je echt zo hoog allemaal? Wat een vreemde opmerkingen plaats je.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 27 oktober 2022 14:26
    @Robskeee het zit me totaal niet hoog maar als je aankaartte dat bij de Xbox ook niet alles even soepel loopt en ze geen goede exclusives hebben voor 2022 werd door verschillende mensen hier scorn naar voren gebracht als de redder van 2022. Nou dat viel even anders

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 28 oktober 2022 10:13
    @TripleR40 Scorn vertegenwoordigd de gemiddelde games in gamepass, vrij matig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 28 oktober 2022 10:25
    @Liquidshake als je dat zegt ben je automatisch een fanboy hier zo werkt het

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 27 oktober 2022 12:44
    @ali3n8tor ik vind Scorn wel vermakelijk maar niet meer dan dat. Games worden sowieso teveel gehyped, dat moet je met een korrel zout nemen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 27 oktober 2022 13:03
    @Ziminar ik vermoed dat veel mensen een tragere Doom hadden verwacht, maar zoals ik het begrijp is het meer een puzzelgame?

    Ik heb 'm alleszins nog niet geprobeerd, het sprak me niet dadelijk aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 27 oktober 2022 13:09
    @Mr.Happy ja het is meer een puzzel game, de combat is niet bijzonder. Ze hadden het bij een puzzel game moet houden, maar hij kreeg geloof ik een 8,5 lijkt mij een goed cijfer.
    Blijkbaar halen de mensen hier altijd een 10

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 27 oktober 2022 13:58
    @Ziminar algemeen kreeg die op metacritic natuurlijk wel een pak minder, de score van deze site hier is niet representatief voor de algemene mening, maar het is idd wel grappig dat sommigen een algemene score van 8,5 bvb middelmatig vinden. Pas vanaf een 9 is iets de moeite waard voor die mensen. Knettergekke mentaliteit vind ik dat.

    In die context zouden Ghost of Tsushima en Spider-man eigenlijk middelmatige games zijn. Ik vermoed dat de meesten hier, waaronder ikzelf, daar niet mee akkoord zouden zijn.

    Persoonlijk kijk ik altijd even verder zolang een game in m'n interesse-sfeer zit en boven de 7 scoort.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 27 oktober 2022 14:33
    @Ziminar 63 door de pers op metacritic de redder van 2022 haha. Denk dat Roy ook in een deuk ligt al ken ik heel die gozer niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 27 oktober 2022 15:19
    Ik heb me er prima mee vermaakt.
    Had helemaal niet door dat die game zo belangrijk gevonden werd, had niet het idee dat het een AAA game zou worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 27 oktober 2022 15:27
    @Ziminar iets met een kinderhand is snel gevuld en in het land ter blinden is 1 oog koning.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 27 oktober 2022 15:29
    @TripleR40 En dan game ik ook nog op de PS5 en daar vermaak ik me ook prima mee.
    Blijkbaar zijn er geen leuke games op de PS5 volgens jou?
    Ben ik benieuwd waar je je wel mee vermaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 27 oktober 2022 15:56
    @Ziminar wel leuk dat je op een andere post reageert met Hahah kijk ze eens discussieren en hier dood leuk een discussie wilt aangaan kortom je bent weer roomser dan de paus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 27 oktober 2022 13:11
    Zolang er van die 1 euro voor 3 maanden aanbiedingen zijn zal je hoe dan ook na die periode een daling zien want niet iedereen blijft plakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 27 oktober 2022 13:15
    @FishSt1ck Waar zie je aanbiedingen, want ik probeer vaak genoeg mooie deals te vinden maar die 1 euro voor 3 maanden is echt al tijden niet meer helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 28 oktober 2022 10:16
    @Robskeee dan doe je wat verkeerd, heb onlangs weer mijn gamepass verlengd met 3 jaar voor 90 euro.