GameBanshee heeft een interview online gezet met Tim Cain van Troika, dat momenteel werkt aan hun nieuwe RPG Greyhawk: Temple of elemental evil, en eerder verantwoordelijk was voor het ondergewaardeerde Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura.

Greyhawk: Temple of elemental evil zal zich afspelen in de wereld Greyhawk, een setting uit de eerste editie van de Dungeons & Dragons rules. Voor de game zal echter gebruik gemaakt worden van de nieuwe 3rd edition D&D rules, die eerder al werden gebruikt voor onder andere Neverwinter Nights en Icewind Dale II. De combat zal turn-based zijn, en het maximale level dat een character kan bereiken is level 10.

GB: How close is the game following the original ToEE module? Can we expect to see the demi-gods and other powerful beings from the original module in the game? Will veteran PnP players who are familiar with ToEE know what to expect as they make their way through the temple?

Tim Cain: We are following the module pretty closely, and yes, some very powerful beings show up. But the module is very open-ended as written, and some details seem purposely vague. Many NPC's only have a few sentences describing them, and from that we have extrapolated their behaviors and their dialogs, and added lots of side quests for the players to explore. We also added starting vignettes, which are small maps that are explored before the party enters Hommlet, the module's main village and original starting point. These vignettes will provide a reason for the party to be traveling to Hommlet in the first place.

If someone has played the module already, the game will feel familiar, of course. But there will still be plenty of surprises, and in true Troika fashion, they shouldn't expect a single possible end game either.

De achtergronden in Greyhawk: Temple of elemental evil zullen pre-rendered zijn, waarna er 3D objecten op geplaatst worden. Het minimaal benodigde systeem zal een Pentium 3-700, 128MB Ram en een 2nd generation videokaart zijn. Over de releasedatum is nog niets bekend.