Battlefield is in no time uitgegroeid van een enkele game tot een heuse franchise, compleet met aanvullingen, opvolgers, spin-offs en boekenleggers. De eerstvolgende incarnatie die ons te wachten staat is Battlefield 2, wat gezien kan worden als de 'echte' opvolger op de game waarmee het allemaal begon, Battlefield 1942. Met Battlefield 2 maakt men, in tegenstelling tot Battlefield: Vietnam, namelijk niet alleen een grote sprong voorwaarts op de historische tijdlijn, maar ook op technologisch gebied. Een compleet nieuwe engine is geschreven die meer interactie met de omgeving toe laat en hopelijk qua prestaties wat betrouwbaarder is dan de voorgaande engines, die nogal eens wat steekjes lieten vallen.
Worthplaying heeft een aantal nieuwe screenshots van een nachtelijk vuurgevecht, welke een beetje kleurloos aandoen. Hopelijk zal het uiteindelijke spel meer te bieden hebben dan louter zand, want daar zou je toch een keer op uitgekeken kunnen raken. Battlefield 2 verschijnt in de lente van 2005. EA heeft trouwens zelf nog een nieuw interview met enige nieuwe informatie, hier online gezet. Zo is er onder andere te lezen dat de teamplay in Battlefield 2 sterk verbeterd is.
Reacties op: Grauwe, nachtelijke screenshots van Battlefield 2
anonymous
Damn, wat ziet het er mooi uit, ook al is het next-gen. Bedenk eens hoe groot die levels zijn, dan zit er nog ontzettend veel detail in. Jammer van die neppe explosie op 1e sceenshot, maar toch erg mooi.
inactief_Menzzo
Craven
MelvinB
Metal_Wolf
neo101
ja, ik heb het vermoeden dat dit wel eens een heel goed spel gaat worden…..
BF1942 was erg leuk, DC maakte het leuker, maar betere gameplay(hopelijk geen rambo's meer) en betere graphics zijn altijd welkom
* kwijlt verder *
orie
cowzers
MotionMan
S.t.a.l.k.e.r.
S.t.a.l.k.e.r. is trouwens ook een heel vet spel.
cowzers
twiFight
ben je achterlijk ofzo
metzman
Verder ziet het er wel gedetaileerd en gepolijst uit. Alleen vind ik de shaduwtjes op die plane van de screen rechtsonder jammer, kunnen ze dat niet net als de andere textures renderen zodat het vloeiender overkomt? Zal wel met framerate te maken hebben.
Ik hoop wel dat we idd meer dan alleen zanderige omgevingen en stoffige steden krijgen. Ik wil eens wat groen en bomen zien met deze engine.
PrimePigmee
anonymous
sfddf
anonymous
Gloeiende, keb zo nachtdienst, door die zin van jou hek al mn energie verspild…
ontopic: tot nu toe waren de battlefieldgames goed te noemen. Vietnam hier en daar wel wat teleurstellend, maar wel vermakelijk. Deze zal ook wel oke worden denk ik zo. Het zal iig wel hetzelfde spelen.
metzman
zandmannetje
Daydreamer
Ziet er trouwens echt rete goed uit…
(pakt een grote emmer om in te kwijlen)