Nieuws
Fallout 76

Graphics Fallout 76 vergeleken op pc, Xbox One en PS4

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Er is een video verschenen van de grafische vergelijkingen tussen de pc- Xbox One- en PS4-versie van Fallout 76. In de video wordt op alle platformen dezelfde gameplay getoond waarbij de grafische instellingen op de hoogste resolutie staan ingesteld.

Volgens het YouTube-kanaal Candyland wordt er bij ieder apart platform gebruik gemaakt van een andere ambient occlusion-techniek. Deze techniek toont hoe het licht in de game op elk oppervlakte schijnt en weerkaatst. Voor de grafische vergelijking is gebruik gemaakt van een pc, Xbox One X en PlayStation 4 Pro.

Fallout 76 is beschikbaar voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Russische CEO Nintendo scheldt werknemers uit in stream Wargaming kondigt actie-rpg Pagan Online aan
22

Reacties op: Graphics Fallout 76 vergeleken op pc, Xbox One en PS4

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ksmai

    • 15 november 2018 12:18
    Het is bij alle drie niet om aan te gluren. Deze game laat zien hoe weinig grote bedrijven geven om wie hun game koopt/speelt, als het aantal mensen dat dit blind koopt, omdat er fallout op het hoesje staat, maar groot genoeg is. Wat een schaamteloze cash grab is dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 15 november 2018 12:39
    @Ksmai Als je dit niet om aan te gluren vind ben je gewoon een verwend nest. 't is ongetwijfeld niet t beste wat er is, maar slecht is t nou ook weer niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ksmai

    • 15 november 2018 14:59
    Wat ik eigenlijk bedoel met mijn comment is dat alles in deze game zo subpar is dat het aanvoelt als een cash grab. Het is een game waar mensen 60 euro voor neerleggen, van een studio die 'AAA-games' maakt. Niet alleen zien sommige textures er last gen uit, de game zit ook nog eens vol met bugs. Veel mensen zeggen dat dat 'hoort' bij een bethesda game. Zelf vind ik dat een bedrijf van dit formaat zijn zaken op orde moet hebben. Je koopt toch ook geen kleding met een gat er in en wacht tot de fabriek dit komt fixen? (overigens begrijp ik dat er kleding te koop is met gaten, maar het gaat om het idee)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 15 november 2018 21:04
    @Ksmai Ja ok, die bugs horen er niet in te zitten, zeker na meerdere beta's

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 15 november 2018 20:47
    @Ksmai uhhh.. wat zeur je nou? dit ziet er gewoon geweldig uit hoor. man man, wat zijn sommige mensen toch een behoorlijke graphicshoeren geworden..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ksmai

    • 16 november 2018 07:58
    @SuperDre Nogmaals, het zijn niet per see de graphics waar ik een probleem mee heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 15 november 2018 12:32
    Voor een engine van 10 jaar oud ziet het er niet zo slecht uit als je zou denken. De Fallout serie staat sowieso al niet bekend om zijn graphics, maar dit valt mij dan nog mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 15 november 2018 14:34
    Ben momenteel de dlc van F4 aan het doorspelen, Fallout moet het grafisch vooral hebben van de sfeer, en daar slaagt het prima in. Dat is met deze niet anders. Omdat er verder wel van alles anders is, kijk ik voorlopig de kat uit de boom. Het kan er alleen maar beter op worden in de toekomst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 15 november 2018 15:51
    Meh, Call of Dutyis ook een meer als 10 jaar oude engine. Hoor je niemand over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 15 november 2018 17:09
    Al ruim 20 uur in deze game zitten, de spanning van het solo survivalen en de optie voor team play is echt ontzettend leuk.

    Helaas is de hate train lekker op stoom voor deze game en lijken verscheidenen Youtubers echt hun best te doen om de game de grond in te stampen omdat het view oplevert (slecht nieuws verkoopt en hype ook).

    Daarnaast vind ik het echt een kansloze actie om de creation engine, de "Achilles hiel" van Bethesda te noemen. True er zitten bugs in, maar de game ziet er echt nog steeds super strak uit. Daarnaast zijn Bethesda games ook gewoon een bepaalde art style keuze, die ik echt goed kan waarderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gunny

    • 15 november 2018 19:39
    @Krytuun
    Zet Red Dead Redemption naast Fallout 76 en het verschil is dag en nacht. Om maar even een recente vergelijking te doen.

    Een game mag best afgerekend worden op het feit dat er talloze bugs in zitten. En zeker op het feit om een game uit te brengen in deze staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 15 november 2018 20:50
    @Gunny Natuurlijk dat mag. Zet Fortnite naast Red Dead en je ziet dat graphics absoluut niet alles.

    Het is een design keuze. Technisch mag Red Dead 2 zeker tot een sterke game worden gerekend, ontkennen dat die game visueel straalt is onzin.

    Maar Fallout 76 is absoluut niey lelijk. Soms lees ik reacties (ook bij andere games en oa bij youtube filmpjes) waarbij mensen zeggen, dat ziet er uit als playstation 2, terwijl dat natuurlijk onzin is.

    Grafisch is Fallout 76 niet de mooiste game ooit. Maar het is een goed ogende game. En qua bugs ben ik in die 20-25 uur spelen 1 keer disconeted. En het water was in de beta een vlek. Verder nog weinig mee gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 15 november 2018 21:09
    @Krytuun Dat is een beetje wat ik ook bedoel. Mensen zijn zo verwend tegenwoordig. Als t niet de mooiste game is dan is t ook gelijk spuuglelijk. Maar er zit nog aardig wat tussen de beste graphics ooit en spuuglelijk.
    En ps2 graphics zeggen, tja, zo iemand moet je gewoon niet serieus nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 15 november 2018 22:13
    @darkmanwls Precies dat. Graphics en gameplay in balans. Een vriend van mij die in de game buiz werkt zei ooit: er mogen geen games meer zijn van een 7 tot 8,5. Alles moet voor iedereen een 9,2 zijn op zn minst.

    Een game als Fallout 76 wordt slachtoffer van de “zichzelf resperende youtuber” die het verhaal van een ander kanaal overneemt.

    Daarin is het lekker klagen over hoe het visueel afgrijzelijk is, en worden 1000 bugs genoemd, terwijl de game in Beta was. Inmiddels is het 2 dagen uit, en nog steeds lees je commentaar van mensen die klaarblijkelijk de beta niet hebben gespeeld.

    Ik ben zelf werkzaam in een gameshop en hoor met enige regelmaat “ik hoorde dat de game geen verhaal heeft” of “een vriend had gelezen dat het spel altijd vastloopt”

    Ik vraag standaard of mensen er zelf ervaring mee hebben, 90% heeft t niet zelf gespeeld.

    Negatieve verhalen zijn dus populair en maken een spel, die dus echt wel verhaal bevat, en niet constant vastloopt, mond dood.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HazeRon

    • 18 november 2018 19:37
    @Krytuun jup al 2 x disconnected en hier en daar framedrops. Ook zie ik in een dungeon of huis steeds een knipperende balk linksboven. Niet waar ik op gehoopt had😅 en het storen van equipment duurt megalang

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • incarnatus

    • 15 november 2018 22:08
    Ik ga niet meer beginnen aan Fallout. Geen Widescreen support, geen FOV slider. Tis 2018 mensen kom op zeg.

    Fallout 4 was al drama met deze 2 dingen en ze hebben het gewoon doodleuk doorgekopieerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • theGrimm

    • 15 november 2018 22:50
    @incarnatus Ik heb Fallout 4 in 21:9 gespeeld. Dit probleem kun je makkelijk oplossen als je eventjes google gebruikt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 15 november 2018 22:51
    @incarnatus mierenneuken, ik weet t, maar widescreen wordt wel degelijk ondersteund, dat is tegenwoordig gewoon de standaard. Jij bedoeld waarschijnlijk ultra wide. En dan kan je wel zeggen dat omdat widescreen nu normaal is dat ultra wide nu wide is, maar dat is t niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HazeRon

    • 18 november 2018 19:38
    @incarnatus eens. Al1 ben grote fan van de franchise sinds fallout 1. Dus kon hem toch niet aan me voorbij laten gaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chewienl

    • 16 november 2018 10:32
    Ik heb het prima naar mijn zin, ja er zitten wat bugs in die vast nog wel gefixed worden, dat maakt de game zeker niet slecht.

    Op die haters op YouTube doe ik sowieso al niks uit, want ja "who the fuck" are you denk ik bij het zien van die zogenaamd "gerespecteerde" content creators en clickbait hoeren.