Nieuws
Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition

Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition officieel aangekondigd

Komt dit jaar uit op PS5, PS4, Switch, Xbox-consoles en pc

Geschreven door Michel Musters op
Rockstar heeft Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition officieel aangekondigd.

De collectie bevat Grand Theft Auto 3, Grand Theft Auto: Vice City en Grand Theft Auto: San Andreas. Rockstar laat weten dat de spellen geüpdatet zijn voor moderne platforms en diverse visuele verbeteringen en andere aanpassingen bevatten. Wel moet de klassieke "look en feel" van de trilogie behouden blijven.

De collectie komt nog ergens dit jaar naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc (via de Rockstar Games Launcher). Ergens in de eerste helft van 2022 komt de collectie ook naar iOS en Android. De bestaande versies van GTA 3, Vice City en San Andreas worden volgende week uit digitale winkels gehaald.

Meer details, behalve onderstaande teaser trailer, zijn er nog niet, maar Rockstar belooft de komende weken meer informatie naar buiten te brengen.

De afgelopen maanden gingen er al diverse geruchten rondom de collectie. Volgens die geruchten lopen de games op de Unreal Engine en worden ze ontwikkeld door Rockstar Dundee.

Dit artikel delen:

Lees meer

De beste voetbalgame van dit jaar is… PES 2021! Wat spelen we dit weekend? 9 en 10 oktober
26

Reacties op: Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition officieel aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 8 oktober 2021 17:13
    Gewoon een luie remaster dus. Is in lijn met de huidige track record van rockstar die ook terug te zien is in RDO. Gewoon lui achter over zitten en cashen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TDF Damien NL

    • 8 oktober 2021 17:15
    @coola yup sinds red dead 1 is het alleen maar omlaag gegaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 8 oktober 2021 18:28
    @coola

    Tjah what else is new. In de wereld zijn veel bedrijven die hun inkomen hebben met enkel hetzelfde doen.
    Ik vind het ook wel beetje matig maar goed je moet het ook anders zien.
    Veel jonge gamers hebben deze games nooit gespeeld en veel mogelijkheden om dat te doen zijn er niet. De oude nes en snes games kun je op vele manieren spelen maar is het PS2 is is dat al vele malen moeilijker en ik zie weinig jeugd een PS2 aanschaffen en spelen. Dus met die gedachte bied dit een nieuwe generatie de kans een klassieker te spelen. Of we het nu lui vinden of niet.
    En stiekem denk ik dat vele oude fans dit ook gaan kopen. Dus is het ook echt zo lui?
    Als er dadelijk van deze set een x aantal miljoen verkocht worden blijkbaar niet. En ik heb een gevoel dat er veel verkocht gaan worden.
    Dus lui misschjen wel. Maar slim ook.
    Ik zou het ook doen als ik de baas van rockstar was. Zeker omdat andere grotere projecten nu vast in ontwikkeling zijn er dan toch nog extra geld binnen komt. Want je moet wel toegeven hun producties zullen niet goedkoop zijn. Gta6 zal geen cheap gameplay worden in ontwikkelkosten: en dat was gta5 en RDR2 vast ook niet. En ook al leveren die games ook veel geld op, het is wel van belang dat het binnen blijft komen om studio’s niet te hoeven sluiten. Aangezien rockstar 12 studio’s heeft ofzo, en die geen van allen nu aankondigen met iets bezig te zijn zullen de meeste met een groot project bezig zijn.
    Die mensen moeten betaald worden ondanks dat er vanuit die studio’s niks aan geld binnenkomt tot het moment van release.
    Dus het is heel slim om even soms lui te zijn en extra cash te innen om zo de kosten die je niet meteen terug verdient toch te kunnen dragen.

    RDO is denk ik gewoon niet succesvol genoeg om echt te blijven updaten en mogelijk ook een signaal dat er druk gewerkt word aan wat anders. En dus een extra reden voor extra geld omdat de online services misschien minder aandacht gaan krijgen. En dan valt het hele inkomen weg als er niks verkocht kan worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 oktober 2021 18:38
    @watashi wa maurice desu.

    Rdo had al lang succesvol kunnen zijn als ze trein heists en bank heists er in hadden gezet, dat er in programmeren is niet moeilijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 8 oktober 2021 20:07
    @coola
    Ik bedoelde ook niet of het makkelijk is.
    Ik bedoelde dat het overduidelijk is dat ze het niet eens echt proberen. Want het moet een reden hebben dat ze geen succes nastreven. Want zoals je zelf zegt is het geen moeite. Dus zelfs als ze lui zijn is het niet hard om het er in te krijgen.
    Dus het moet toch een reden hebben want een bedrijf zal altijd proberen met weinig moeite maximale inkomsten te halen.
    Zeker als het niet zo moeilijk is zoals jij zegt.

    Dus ik blijf toch bij mijn vermoeden dat ze alle inzet op een totaal ander groter nieuw project zetten.
    Een andere reden vind ik niet want ze laten die werknemers echt niet lekker niks doen. Dus ze zijn echt wel iets aan het doen en dat is niet deze remasters, en niet RDO en niet GTO(want ook al is die wel succesvol is dat niet nodig met 12 studio’s nodig in aan te werken)
    Dus zegt dat GTO gedaan wordt door 2 studio’s dan nog hebben ze een behoorlijk aantal mensen die dus niks doen want deze luie dingen kost geen mensen.
    En dus vermoed ik echt dat ze massaal wat anders doen wat we nu nog niet weten maar wel vermoeden.
    En dus kon ik terug dat tot die tijd rekeningen betaald moeten worden en daarom luie projecten een uitkomst zijn.

    En begrijp me niet verkeerd ik kan het 100 procent mis hebben hoor. Maar ik weet dat een bedrijf geen enkele medewerkers betaald die lekker niks hoeft te doen. En vooral in die business niet. Het is ook niet voor niks dat GTA5 steeds opnieuw uitkomt. Dat is lui, maar ook slim. Want dat is geld, wat andere projecten die jaren duren kosten kunnen dragen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 8 oktober 2021 21:43
    @watashi wa maurice desu.
    Je weet dat je GTA 3, vice city en San Andreas ook op mobiel kan spelen en pc? Dit is en blijft supergoedkoop, als ze deze games voor de jongere generatie wouden maken (18+ game) dan hadden ze wel een remake gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 9 oktober 2021 11:36
    @rreloaderr Het is zelfs speelbaar op ps4/ps5… ze zijn zelfs verkrijgbaar als triology.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 11 oktober 2021 11:40
    @Lavandou Wat is een triology?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 11 oktober 2021 17:12
    @Messtranor Trilogy.. wijsneus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 8 oktober 2021 17:35
    Remaster ofniet ik heb gewoon weer zin om Vice city te spelen op de Series

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 8 oktober 2021 18:30
    @RIOdeMIO me too

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 8 oktober 2021 18:07
    Dat word de switch versie kopen. Leuk om dit te kunnen spelen in handheld. Dan zie ik tenminste nog wel het nut er van in om deze te kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 8 oktober 2021 18:40
    ben benieuwd naar de prijs, maar ga hem zeker voor de switch halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 8 oktober 2021 20:04
    Wat eigenlijk indrukwekkend is, is de aankondiging voor iOS en Android. Dat zijn pas games voor mobiel ipv die F2P troep!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 8 oktober 2021 20:06
    Meer dan 50 eurie heb ik er niet voor over.

    Ik krijg al direct Vietnam flashbacks van de missie "follow the train cj"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 8 oktober 2021 20:11
    Das leuk nieuws. Net de witte switch oled gehaald daar ga ik gta maar ophalen dan. Ps staat wel mooi zo naast elkaar die switch en ps5. De Xbox serie x gebruik ik momenteel als boekensteun :-p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 8 oktober 2021 21:41
    Dit jaar nog? Mijn verjaardag is volgende maand en Sinterklaas en kerst komen er ook nog aan. Deze komt in mijn collectie. Komen deze spellen ook via steam?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 9 oktober 2021 00:18
    Tijd om Lance weer uit de vuilnisbelt te halen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 9 oktober 2021 00:43
    Oeh, een Switch versie. Die gaat er zeker komen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 9 oktober 2021 08:48
    Helaas geen Vita versie. Heeft nooit een GTA gehad eeuwig zonden. Maar nu je ook Android games op de Vita kan spelen is het misschien mogelijk.