Nieuws
Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition

'Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition krijgt fysieke versie in december'

Next-gen-versies zouden volgend jaar verschijnen

Geschreven door Jacco Peek op
Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition krijgt fysieke release in december. Dat claimen bronnen van het Poolse platform PPE.

Volgens de bronnen gaat het daarbij enkel om de PlayStation 4-, Xbox One-  en Nintendo Switch-versies van de game. De PlayStation 5- en Xbox Series X en S-versies zouden in 2022 in de winkels liggen.

Een officiële releasedatum voor de remasters is nog niet bekend. Volgens eerdere geruchten zou Rockstar de games in november uitbrengen voor consoles en pc - mogelijk enkel digitaal voor de next-gen-versies. Voor volgend jaar staat ook een mobiele versie gepland. 

Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition bevat Grand Theft Auto 3, Grand Theft Auto: Vice City en Grand Theft Auto: San Andreas. Rockstar laat weten dat de spellen geüpdatet zijn voor moderne platforms en diverse visuele verbeteringen en andere aanpassingen bevatten. Wel moet de klassieke "look en feel" van de trilogie behouden blijven.

Dit artikel delen:

Lees meer

Diablo 2: Resurrected geplaagd door serverproblemen Microsoft onderzoekt hardware-reparaties door consumenten
13

Reacties op: 'Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition krijgt fysieke versie in december'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • gimbal2

    • 11 oktober 2021 16:32
    "Wel moet de klassieke "look en feel" van de trilogie behouden blijven" - uiteraard, anders hadden ze terug naar de tekentafel moeten gaan met alle low poly modellen. Het enige wat ik vraag is:

    - geen loading screens in GTA 3/Vice
    - mogelijkheid om te zwemmen in GTA 3/Vice
    - mogelijkheid om (normaal) te vliegen in GTA 3
    - de physics en schademodellen van GTA:SA in GTA 3 en Vice

    En dat is het eigenlijk. Als die pijnpunten aangepakt kunnen worden dan zijn het wat mij betreft de beste versies van die games. Ik zou niet weten wat ze nog aan GTA:SA zouden kunnen verbeteren qua gameplay, de textures hebben wel wat liefde nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 11 oktober 2021 18:13
    @gimbal2 ik zou mijn verwachtingen heel wat bijschaven. Het wordt gewoon knip en plakwerk. Op z'n meest verwacht ik dat het er net wat beter uit gaat zien, samen met een beperking op de muziek.

    Zo kan het alleen maar meevallen of verrassend zijn.

    Rockstar is niet meer je van het de laatste tijd met het uitmelken van GTA V en alleen content uitbrengen voor de online spelers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 11 oktober 2021 16:53
    Ik weet niet of ik ze ga kopen. Ergens heb ik er wel zin in. Dit zijn de enige GTAs die ik gespeeld heb, maar toch ben ik bang dat het gewoon net niet zal zijn.
    Dit zullen ongetwijfeld de beste en mooiste versie van de originelen worden, maar is dat genoeg. Ik wacht de reviews af. Normaal ben ik niet zo van lezen van een mening van een ander, maar nu wil ik wel weten hoe de gameplay zich plaatst in 2021. Of het te oud voelt of daar ook wat quality of life improvement is gedaan. Daarom geen instant buy maar een even afwachten of ik buy,

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 11 oktober 2021 18:08
    Eindelijk GTA op de Switch ik ben blij dat ik mijn oled model vandaag heb ontvangen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 11 oktober 2021 20:19
    @TommyVercetti voor Switch eigenaren is dit goed nieuws ja..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 oktober 2021 18:32
    Nog steeds erg lage verwachtingen over deze remaster. Het blijft rockstar waar we het over hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 11 oktober 2021 20:20
    @coola ja en die maken nooit geen goede remasters?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 oktober 2021 20:47
    @Baroness

    Matig.

    Rockstar is in z'n geheel niet meer wat ze ooit waren. Ik hoef alleen maar naar rdo te kijken om te zien hoe slecht Rockstar is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 11 oktober 2021 19:47
    Dat oppoetsen is misschien het oppoetsen van de textures en dat je bijvoorbeeld in 4k kan spelen met 120hz ofsow. Meer verwacht ik er niet van. Oftewel zinloos om te kopen. Maar wie weet…. misschien verrassen ze ons wel. Wat wel grappig zou zijn dat je het vliegtuig kan pakken en met dezelfde character alle landjes kan bezoeken. Elke gta heeft tenslotte een vliegveld dacht ik. Of vice city niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 11 oktober 2021 20:44
    @GoofyZ3 Vice City heeft Escobar International Airport.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CommanderKeen

    • 11 oktober 2021 22:27
    @GoofyZ3 Dat zal dan eerder een TARDIS worden ipv een vliegtuig, aangezien ze in verschillende tijden afspelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 12 oktober 2021 13:08
    Day one voor op mijn Switch, baby!! :)
    Tenzij de ports echt bagger zijn natuurlijk. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Weerzinwekkend

    • 12 oktober 2021 14:02
    In principe is een GTA release een instabuy voor mij. Sterker nog de reden om een nieuwe game pc te kopen :). Aan de andere kant heb ik de originele versies op Steam staan…. ik wacht wel even op de reviews deze keer.