Grand Theft Auto-producent opent in 2023 nieuwe studio in Frankrijk

Grand Theft Auto-producent opent in 2023 nieuwe studio in Frankrijk

Build a Rocket Boy, de studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies, heeft aangekondigd een nieuw kantoor in Frankrijk te willen openen.

Het huidige Build a Rocket Boy heeft op dit moment twee vestigingen: een in Edinburgh en een in Boedepast. Ergens komend jaar moet dus ook een kantoor in Montpellier, Frankrijk zijn deuren openen. 

Dit moet helpen bij het uitbreiden van het globale ontwikkelteam, maar men heeft niet aangegeven waar de studio precies aan gaat werken. Wel is duidelijk dat er ervaren mensen uit de game-industrie aan de slag gaan, al worden geen namen genoemd.

Leslie Benzies vertrok in 2016 van Rockstar North. Daarvoor was hij producent van vrijwel alle GTA-games en Red Dead Redemption. Hij richtte zijn eigen studio Build a Rocket Boy op, waarmee hij al geruime tijd werkt aan het spel Everywhere. In 2020 haalde hij nog zo'n 43 miljoen euro op om de ontwikkeling mee te financieren. 

Everywhere wordt omschreven als "een echte versie van Ready Player One". Tijdens de Gamescom Opening Night Live-show afgelopen zomer werden de eerste beelden van de game getoond, die hieronder nog eens te zien zijn. Volgens de makers moet het spel "een nieuwe wereld voor gamers" worden, waarin spelers zelf creëren en hun creaties delen met vrienden. De game moet in 2023 uitkomen, al is een precieze releasedatum niet bekend. Ook onbekend is op welke platforms het spel verschijnt. 

Watch on YouTube

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Goede clickbait titel, Everywhere is al heeel lang in productie Maar voordat het een titel verdient die terug te werpen is op GTA moeten er nog minstens drie installments uitkomen totdat het een beetje op niveau is. Dus leuk, je trekt er reads mee, maar qua content spreekt het maar een heel kleine doelgroep aan. Grotendeels de lezers gaat zich afvragen waarom het gelezen te hebben hebben.

0

Aanbevolen voor jou