Nieuws
Grand Theft Auto

'Grand Theft Auto 6 zou eerst vier hoofdpersonages en drie steden bevatten'

Inmiddels zou de game echter uit twee hoofdpersonages bestaan en zich in een fictioneel Miami afspelen

Geschreven door Michel Musters op
Rockstar zou voorheen van plan zijn geweest om vier speelbare hoofdpersonages en drie steden in Grand Theft Auto 6 te stoppen.

Dat claimt Axios-journalist Stephen Totilo te hebben vernomen van zijn eigen bronnen. Totilo meldt niet om welke steden of wat voor hoofdpersonages het gaat, maar hij meldt wel specifiek dat het om het verleden gaat - het is dus onwaarschijnlijk dat dit nog altijd het geval is.

Totilo reageert hiermee op het deze week verschenen artikel van Jason Schreier. Daarin meldt hij dat GTA6 nu uit twee hoofdpersonages bestaat, waarvan eentje vrouwelijk is. Ook meldt hij dat de game zich in een fictionele versie van Miami en omstreken afspeelt. Rockstar zou van plan zijn om de game na release uit te breiden met meer steden.

Rockstar zelf heeft nog niet gereageerd op bovenstaande geruchten. Officieel is alleen bekend dat er een nieuwe Grand Theft Auto-game in ontwikkeling is.

Dit artikel delen:

Lees meer

De gamereleases van augustus Kleurrijke co-op-game Flock onthuld
20

Reacties op: 'Grand Theft Auto 6 zou eerst vier hoofdpersonages en drie steden bevatten'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    gusanito

    • 30 juli 2022 11:13
    Dat later uitbreiden met meer steden maakt me heel huiverig voor een halfbakken storymode. Hoe wil je de game uitbrengen met een goede single player als grote delen van de wereld nog onbeschikbaar zijn? In chapters? Ik ben er geen fan van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ansjo

    • 30 juli 2022 11:41
    Wat ik graag zie is 1 grote wereld met meerdere steden waarin je meerdere losse verhaallijnen kan spelen. Zoals bijv een GTA ervaring, Max Payne, LA Noire. Gewoon met verschillende besturingen ook. Dat vond ik zo jammer van GTAV dat daar geen DLC voor uit is gekomen zoals bij IV met Ballad of Gay Tony en the Lost & Damned. Je hebt de hele wereld al gemaakt. Enige wat je dan nog hoeft te doen is een ander verhaal maken en je krijgt San Andreas weer van een heel ander oogpunt te zien. Online heb ik nog nooit in weten te komen. Snap ook niet dat daar zoveel geld in omgaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 30 juli 2022 12:49
    Leuk, nu kan ik mezelf eindelijk op de hoek van de straat verkopen. En daarna die mannen omver rijden en foto's naar hun vrouw sturen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 30 juli 2022 22:46
    @do365nic Want als mannelijk character kon je dat eerder nog niet doen? Misschien begrijp ik je opmerking verkeerd maar vind dit wel een aparte uitspraak. Mocht het een grap zijn is het handig om erbij te melden oid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 31 juli 2022 00:16
    @004 er was toen een hoop discussie over GTA want je kon naar de prostituees gaan de daad doen betalen en ze dan vervolgens omver rijden en je geld terug te krijgen. Ik denk dat do365ic bedoeld dat we nu de vrouwen versie kunnen doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 31 juli 2022 10:15
    @Ronnyp daar doelde ik inderdaad op. En ja het was een grap. Hoe kan je die zin nu serieus nemen lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 1 augustus 2022 20:00
    @004
    Lol meen je niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 30 juli 2022 17:14
    Ik vond drie al een uitdaging om alles bij te houden :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 30 juli 2022 22:47
    @Lord Ganon Over het algemeen heb ik liever 1 character waarmee ik speel. Het lijkt me wel een goed plan om zelf je hoofdpersoon te kunnen samen stellen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 30 juli 2022 17:26
    Steeds meer nieuws en geruchten voor GTA VI, de eerste trailer zou ook wel binnenkort komen. Ik verwacht wel dat Rockstar weer met een meesterwerk komt zoals altijd .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 30 juli 2022 19:18
    @TommyVercetti

    Ik denk dat Miami onze game wordt, Tommy. Gr Lance Vance

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 31 juli 2022 09:13
    @Bteqq This is the last dance for Lance Vance!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RlTCHlE

    • 30 juli 2022 19:13
    Had liever gewoon 1 hoofdpersoon gezien zoals voorheen dat was een betere ervaring dan dat constante switchen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 30 juli 2022 22:33
    Vind 1 of 2 hoofdpersonages wel oke, heb nooit wat gehad met het wisselen in GTA 5. Had wel gehoopt dat we meer dan 1 stad zouden krijgen zodat niet 90% van de game zich afspeelt in de 30% van de map, iets wat zeker in GTA Online wel het geval is. Hopelijk geeft Rockstar spelers ook genoeg redenen om in GTA 6 inclusief de multiplayer dingen buiten de stad te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 30 juli 2022 22:43
    Ik snap niet dat ze niet het verhaal en mogelijkheden in de game bouwen van een gangsterbaas die opgroeit zonder iets en tot een groot imperium groeit. Misschien niet zo politiek correct een een behoorlijk verkeerd voorbeeld maar zou het wel tof vinden ;D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 31 juli 2022 08:57
    @004 Je bedoelt Scarface? :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 2 augustus 2022 20:37
    @Exalian-1 Ala Scarface indd, helaas is de game lang geleden niet zo goed ontvangen. Dat kan Rockstar denk ik wel wat beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 31 juli 2022 11:22
    @004
    Dat is veelal te serieus voor de GTA-vibe, dat was in ieder geval ook de kritiek op GTA IV destijds. Mafia is dan meer de franchise die je zoekt, of eventueel Saints Row.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 31 juli 2022 07:12
    Ik zou wel willen dat het spel gebied niet te groot wordt. Anders raak je het overzicht kwijt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 1 augustus 2022 14:26
    Van mij mogen deze games wat minder strak geregisseerd worden, Ik snap dat Rockstar graag een cinematografisch verhaal vertelt en dat is hun goeie recht, maar ik vind de vrijheid soms haaks staan met wat je daadwerkelijk allemaal kan in de game. En dan spreek ik specifiek over de story missions. Ik voel me daar nooit vrij in, heb zelden of nooit eureka! momenten, ik moet staan en gaan waar Rockstar dicteert.