Nieuws
GTa Online

'Grand Theft Auto 6 draait om tweeling in Carcer City'

Nieuwe GTA zou in 2024 uit moeten komen

Geschreven door Michel Musters op
Het verhaal van Grand Theft Auto 6 zou om een tweeling draaien wiens ouders door het kartel zijn vermoord.

Deze en meer mogelijke details over het langverwachte spel zijn naar buiten gebracht door insider Matheusvictorbr, die eerder wel vaker informatie rondom Rockstar-games heeft gemeld.

Volgens de insider speelt een tweeling - bestaande uit een man en vrouw - de hoofdrol. Hun ouders worden in 2003 gedood door het kartel in Brazilië. Spelers zouden dit meemaken via een proloog.

De kern van het spel zou zich echter in de moderne tijd afspelen. Broer en zus zouden al jarenlang van elkaar gescheiden zijn. Terwijl de broer werkt voor de DOA - een fictieve versie van de Drugs Enforcement Agency (DEA), zou de zus zich omhoogwerken in het kartel dat haar ouders heeft vermoord om op die manier wraak te nemen. Op die manier zouden broer en zus elkaar weer tegenkomen.

Volgens de insider zou het spel zich voornamelijk in Carcer City in de VS afspelen. Deze stad komt uit Rockstar-game Manhunt. Ook zouden Cuba, Columbia en het fictieve Vice City aangedaan worden. Ook nieuw volgens de insider is dat het spel vernietigbare gebouwen zou hebben. Tot slot meldt de insider dat de game op dit moment gepland staat voor een release in 2024.

Bovenstaande details zijn niet officieel bevestigd door Rockstar. Het enige dat het bedrijf bekend heeft gemaakt, is dat de ontwikkeling van de nieuwe Grand Theft Auto "in volle gang" is. 

Dit artikel delen:

Lees meer

World of Warcraft-uitbreiding Dragonflight verschijnt nog dit jaar Zo speel je Xbox-games op Steam Deck
17

Reacties op: 'Grand Theft Auto 6 draait om tweeling in Carcer City'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Snoop213

    • 22 juni 2022 09:28
    Of diegene heeft gelijk en is het heel erg vet. Of diegene heeft enorm veel fantasie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GameGn0me

    • 22 juni 2022 09:35
    Dit klinkt zeker wel tof! Alleen voelt het spelen als een DEA agent toch een beetje niet als GTA? Toch gek om met iemand van de wet auto's te stelen en dat soort zaken. Tenzij het personage undercover of iets gaat….

    Aan de andere kant zou het wel tof kunnen zijn als je op deze manier misschien wel mensen kan gaan aanhouden en dat soort dingen.

    Wordt vooral tijd dat GTA VI officieel wordt aangekondigd met een trailer etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 22 juni 2022 09:52
    @GameGn0me Ja wat ik ook tof vind is een vrouwelijk hoofdpersonage. En idd het zal dan wel undercover zijn denk ik. Maar eerst maar kijken of het waar is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 22 juni 2022 10:39
    @GameGn0me Er staat dat dat character aanvankelijk Agent is en dat broer en zus elkaar in die hoedanigheid weer ontmoeten. Er staat niet dat dat tijdens de game zo blijft he.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Red Dead Demon

    • 22 juni 2022 14:13
    @GameGn0me De game heet Grand theft auto. En dat is het bij lange na al niet meer. Dus waarom zou een rol als DEA niet kunnen?
    Ik ben er wel benieuwd naar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 22 juni 2022 10:07
    Als het klopt, klinkt het nu al beter dan het verhaal in GTA V. Maar goed, dat was dan echt wel een slechte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 22 juni 2022 10:28
    Eindelijk een GTA met twins(als het gerucht klopt) dat kan ik wel waarderen aangezien ik zelf tweeling ben en zelf ook een tweeling heb en we hebben ook Braziliaanse roots. Verder klinkt het wel als een Netflix Narco's, Queen of the South mix wat niet perse slecht hoeft te zijn. Ik hoop ook dat Vice City wel echt een grote rol gaat spelen en Carcer City zou echt heel verrassend zijn dat had niemand zien aankomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Rachid.H

    • 22 juni 2022 10:45
    Klinkt wel goed. Zou zomaar een goed verhaal kunnen zijn. Wat ik mij afvraag is waar the artwork vandaan komt? Er is nog niks officiel aangekondigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 22 juni 2022 10:53
    @Rachid.H De artwork bovenin dit artikel is van GTA Online. Er is inderdaad nog geen artwork van GTA6.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Rachid.H

    • 22 juni 2022 15:07
    @MichelMusters dank je wel voor de uitleg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 22 juni 2022 11:09
    Ok boeiend

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 22 juni 2022 12:44
    @Mmo-veteran

    Eigenlijk best wel ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grotespeler

    • 22 juni 2022 18:51
    Zou ook wel een GTA in Europa willen zien ooit.
    In Marseille/Parijs of in Amsterdam lijkt me wel vet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ashalar

    • 22 juni 2022 21:12
    @Grotespeler GTA: London 1969 kwam al uit in 1999. Veel plezier!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Grotespeler

    • 23 juni 2022 12:26
    @Ashalar Hahah dat is zeker niet wat ik bedoel, ik wil een moderne

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ashalar

    • 24 juni 2022 23:05
    @Grotespeler je hebt er ook niet veel aan gemist. Wat flauwe stereotypen, slechte accenten en aan de verkeerde kant van de weg rijden was legitiem voor een keer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 23 juni 2022 09:00
    Klinkt nu al veelbelovend! Een tweeling, die zag ik niet aankomen!