Nieuws
Grand Theft Auto 5

Grand Theft Auto 5 verschijnt op 11 november op PS5 en Xbox Series X en S

Bedrijf gaat ook jubileum van Grand Theft Auto 3 vieren

Geschreven door Michel Musters op
Grand Theft Auto 5 komt op 11 november uit op PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Dat heeft Rockstar aangekondigd via een nieuwe blogpost. "De uitgebreide en verbeterde versies van Grand Theft Auto 5 en Grand Theft Auto Online, waarin onder andere nieuwe features zitten, verschijnen op 11 november 2021 op PlayStation 5 en Xbox Series X en S."

Rockstar vervolgt: "Als een extra bonus komen er deze zomer updates voor GTA Online uit waarin extra voordelen zitten verwerkt voor gamers die ze spelen in de next-gen versies wanneer die beschikbaar zijn. Om het aankomende twintigjarige jubileum van Grand Theft Auto 3 te vieren hebben we nog wat verrassingen die we gaan delen - inclusief iets specifiek voor GTA Online-spelers."

Op 11 november verschijnt, zoals eerder aangekondigd, ook een losstaande editie van GTA Online op PS5 en de Xbox Series-consoles. Hierin zit dus alleen de online modus van de populaire openwereldgame. PlayStation 5-bezitters kunnen GTA Online de eerste drie maanden vanaf release gratis spelen. PlayStation Plus-leden met een PlayStation 4 kunnen tot release van GTA Online op PS5 aan het begin van elke maand inloggen in de online modus om gratis een miljoen in-game dollars te ontgrendelen.

Grand Theft Auto 5 verscheen oorspronkelijk in 2013 op Xbox 360 en PlayStation 3. De game is daarna ook op pc, PlayStation 4 en Xbox One uitgekomen en is inmiddels al meer dan 140 miljoen keer verkocht. Het spel is al wel speelbaar op PlayStation 5 en Xbox Series X en S via backward compatibility, maar de aankomende next-gen versie moet diverse verbeteringen doorvoeren, al zijn daar nog geen details over bekendgemaakt.

Grand Theft Auto 5

Dit artikel delen:

Lees meer

Tijdelijke Fortnite-modus Impossible Escape onthuld Verken de spelwereld van Biomutant
20

Reacties op: Grand Theft Auto 5 verschijnt op 11 november op PS5 en Xbox Series X en S

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 18 mei 2021 15:47
    Ps2 3 gta, gta 5 op 3 generaties consoles.. Man ik wil gewoon een nieuw verhaal van rockstar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer

    • 19 mei 2021 06:39
    @hulstpower Echt he!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 mei 2021 07:23
    @DaFixer ps3 en 360 had zelf meer gta's
    Daar had je gta5 en gta4 en daar ook nog de 2 story dlc's bij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer

    • 19 mei 2021 16:10
    @hulstpower Ja, ik heb veel GTA 3,VC en SA op de PS2 gespeeld. Deel 4 vond ik niet zoveel aan. Ik was van plan om deel 5 te halen, maar dat stel ik telkens uit omdat er elke keer een nieuwe versie van GTA5 uitkomt….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 18 mei 2021 15:58
    En daar is dus eindelijk het langverwachte nieuws. Laat ik weer zo gek zijn om um voor de 4e keer te kopen 🤪

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 19 mei 2021 00:00
    @MissMeNL Waarom zou je gek zijn?

    Mensen kopen ook elk jaar de nieuwe FIFA voor 60 Euro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 19 mei 2021 09:22
    @bigds9fan dat is waar. Gta blijft gewoon leuk. Ook al heb ik het meerdere keren uitgespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 19 mei 2021 10:45
    @MissMeNL De game blijft gewoon goed. Zeker met al die onzin waarmee Trevor zich bezig houdt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 18 mei 2021 16:09
    Ik snap dat er een losse GTA online te koop is als je deze nog niet hebt maar is de nextgen update gratis als je al de PS4 versie al hebt of moet je deze weer opnieuw aanschaffen? Dat is totaal onduidelijk in hun blogpost

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 18 mei 2021 16:27
    @Ryme Hebben ze nog niets over aangekondigd. Enige wat we weten is dat er ook een zelfstandige versie van GTA Online komt, dat PS5 spelers die de eerste 3 maanden gratis kunnen claimen en dat het dus allemaal op 11 november komt. Dat is letterlijk alle informatie die we hebben over GTA V/Online voor de PS5 en XSX/S.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 18 mei 2021 16:22
    Zin in! Laat maar komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 18 mei 2021 16:38
    Ik vind het nogal vaag allemaal.. Waarschijnlijk gaan ze (en komen ze er nog mee weg ook) gewoon weer dik geld vragen. Dat zou dus betekenen voor een 3e keer het zelfde spel kopen.. hmm.. ik weet het nog net zo niet. Ben nu level 282 en ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 18 mei 2021 23:59
    @kleinekoosjer Het Online deel is gratis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 18 mei 2021 17:15
    Ligt het aan mij of zijn het een stelletje gierige stumpers daar bij take 2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 18 mei 2021 17:47
    Ik wil dit gewoon graag op Alexa kunnen spelen, net als Skyrim.
    En misschien krijgt Rockstar het wél voor elkaar om GTA V op de koelkast te laten spelen, zou vet zijn bij mijn Pisswassers.
    (Effe serieus, dit noem je toch een ramp voor de fans/industrie/Rockstar???)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rainking

    • 18 mei 2021 18:07
    Ik ben zelf geen fan van GTA, maar het lijkt me voor degenen die dat wel zijn ondertussen een beetje frustrerend worden als ze voor de zoveelste keer hetzelfde spel uitgeven, in plaats van eindelijk eens met een nieuw deel te komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 18 mei 2021 18:35
    Er is blijkbaar nog steeds genoeg vraag naar.
    Van mij mogen ze zich volledig focussen op een nieuwe next gen GTA 6.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Weerzinwekkend

    • 18 mei 2021 19:45
    Laat ze te ere van 20 jaar gta3 daar iets mee doen. Remaster?

    Gta6 zou uiteraard nog beter zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 18 mei 2021 21:40
    @Weerzinwekkend GTA 3 Remake Awesomeeee…….. GTA V Speel ik al next gen op pc met de NaturalVision mod dus liever wat nieuws over GTA VI!!!!!!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MoodyBanter

    • 18 mei 2021 19:58
    Ik gooi een wandelgangengerucht erin: wilden ze niet de GTA IV map remastered in GTA Online verwerken?