Nieuws
Grand Theft Auto 5

Grand Theft Auto 5 is wereldwijd 130 miljoen keer verkocht

Red Dead Redemption 2 is 31 miljoen keer verkocht

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn wereldwijd 130 miljoen exemplaren van Grand Theft Auto 5 verkocht.

Dat maakte Take-Two bekend tijdens het onthullen van zijn kwartaalcijfers. Grand Theft Auto 5 verscheen oorspronkelijk in 2013 op PlayStation 3 en Xbox 360, en kwam later ook naar pc, PlayStation 4 en Xbox One. De verkoopcijfers zijn exclusief de gratis versie die deze week op de Epic Games Store staat.

Van Red Dead Redemption 2 zijn inmiddels 31 miljoen exemplaren verkocht. NBA 2K20 is 12 miljoen keer over de toonbank gegan, Borderlands 3 10 miljoen keer en The Outer Worlds 2,5 miljoen keer.

Take-Two laat daarnaast weten financieel een erg goed kwartaal te hebben gedraaid, mede dankzij microtransacties in diverse games, waaronder de online modi van GTA 5 en Red Dead Redemption 2.

Tot slot is Take-Two van plan om tot eind maart 2025 93 verschillende games uit te brengen. 63 van die games zijn 'core ervaringen'. 46 van de games zijn volgens de uitgever nieuwe IP's, en 47 zijn gebaseerd op bestaande IP's. Take-Two geeft niet alleen de games van GTA- en Red Dead Redemption-ontwikkelaar Rockstar uit, het heeft ook franchises als Bioshock, Mafia, Xcom, Borderlands en de 2K-sportgames in handen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Next Level Racing toont per ongeluk logo van Gran Turismo 7 De Beste Gamedeals van de Week: The Witcher 3 en veel indiegames
16

Reacties op: Grand Theft Auto 5 is wereldwijd 130 miljoen keer verkocht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    TheDeeGee

    • 21 mei 2020 13:52
    Heb hem Gratis en nog speel ik het niet xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Breadpit

    • 21 mei 2020 15:29
    @TheDeeGee edgy!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 22 mei 2020 08:38
    @TheDeeGee Wow cool zeg, mag ik een handtekening?….

    Je mist eigenlijk gewoon een erg goede, in jou geval zelfs, gratis game waar je veel uur in kan steken. Singleplayer of in GTA Online. Ik zou zeggen, geef het een kans! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoRightAhead

    • 21 mei 2020 16:03
    Telt gratis geclaimd in de Epic Store ook mee als verkocht?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 21 mei 2020 23:25
    @GoRightAhead Nee dus zoals (nu) in het artikel staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 22 mei 2020 01:24
    @GoRightAhead Durf te lezen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 21 mei 2020 18:52
    Script Hook V werkt niet voor de Epic Games versie. Dus heel veel mods kaput.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 21 mei 2020 19:18
    Indrukwekkend. đŸ˜³

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 22 mei 2020 02:15
    GTA is echt zo'n game, ik koop het iedere keer weer als er een nieuwe uit is. In t begin is t super tof, maar als snel irriteer ik me dood aan een of andere missie die gewoon kut is, en vervolgens ga ik alleen maar rotzooi lopen trappen in de stad, maar ik speel het nooit uit. Vice city is de enige GTA die ik helemaal heb uitgespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 22 mei 2020 17:34
    @darkmanwls Misschien moet jij je minder irriteren en meer ergeren dan speel je GTA met plezier. Vijf is wel mijn minst favoriete deel van alle vijf 3d delen die ik op de pc heb gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 22 mei 2020 20:32
    @Hendrik_Klein Of misschien mag ik gewoon de missies van GTA niet leuk vinden. Het is gewoon toegestaan hoor om de heilige graal van de gaming wereld niet zo heilig te vinden.
    Ik kan niet sturen wat mij ergert. Het is gewoon niet mijn ding.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 23 mei 2020 03:07
    @darkmanwls Dat mag.

    Iedereen loopt ook The Last Of Us in de hemel te prijzen maar die game daar had ik niks mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 23 mei 2020 03:43
    @bigds9fan Ik ook, niet. zelfde met de andere grote naughty dog serie, uncharted. Ik zie wat anderen er tof aan vinden hoor, maar het pakt me gewoon niet.
    Zelfde met GTA, mensen vatten "ik vind het niet leuk" altijd op als "het is in het algemeen niet leuk" en dat zeg ik helemaal niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 23 mei 2020 14:21
    @darkmanwls Dat mag natuurlijk. Zelf geniet ik vooral van San Andreas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappert

    • 22 mei 2020 10:58
    Van de week gedownload en de Nederlands politie mod geĂ¯nstalleerd. Ik vermaak me er wel mee…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 22 mei 2020 17:35
    @Fappert En is het realistisch? Of grijpt de Nederlandse politie in GTA wel in? In het dagelijkse leven doen ze het niet gezien de vele gewelddadige filmpjes die online staan.