Nieuws
Grand Theft Auto 5

Hoogtepunten: Grand Theft Auto 5 is inmiddels 165 miljoen keer verscheept

Red Dead Redemption 2 staat op 44 miljoen exemplaren

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn tot 31 maart 165 miljoen exemplaren van Grand Theft Auto 5 verscheept.

Dat heeft Take-Two Interactive, het moederbedrijf van ontwikkelaar Rockstar, gemeld tijdens de bekendmaking van diens fiscale kwartaalcijfers. Het is een stijging van 5 miljoen exemplaren sinds eind 2021.

Alle games in de Grand Theft Auto-reeks zijn bij elkaar nu 375 miljoen keer verscheept. GTA 5 kwam in maart ook uit op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Take-Two heeft geen verkoopcijfers voor specifiek deze versie onthuld.

Take-Two onthulde ook de verscheepte cijfers voor Red Dead Redemption 2: voor die game staat de teller nu op 44 miljoen exemplaren. De complete reeks is 67 miljoen keer verscheept, dus kunnen we concluderen dat de eerste game in de reeks ongeveer 23 miljoen keer verscheept is.

In het vierde fiscale kwartaal van het jaar heeft Taek-Two 930 miljoen dollar in omzet gegenereerd, een stijging van 11 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De inkomsten uit terugkerende uitgaven - bijvoorbeeld dlc en microtransaties - steeg met 1 procent en besloeg 64 procent van de totale omzet.

Eerder gaven Take-Two en Rockstar al aan dat Grand Theft Auto 6 in ontwikkeling is, maar daar is nog niets over bekend. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Ongewenste berichten op Discord? Zo voorkom je dat Hoogtepunten: Ubisoft+ komt naar PlayStation, Ubisoft+ Classics inbegrepen bij nieuwe PS Plus
10

Reacties op: Hoogtepunten: Grand Theft Auto 5 is inmiddels 165 miljoen keer verscheept

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    WijvanWCeend

    • 17 mei 2022 11:36
    Vind je het gek als je een game maar opnieuw blijft uitgeven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 17 mei 2022 12:12
    @WijvanWCeend blijkbaar blijven mensen het toch telkens opnieuw kopen. Waarom begrijp ik ook niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 21 mei 2022 20:31
    @WijvanWCeend Voor zover ik weet is de game maar 1 keer gratis weg gegeven via Epic Games (misschien 2 keer).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 17 mei 2022 12:10
    Ik heb de hype rondom deze games nooit helemaal gesnapt. Het is een openworld game waarin je voertuigen kunt besturen en mensen kunt afschieten maar verder ook niet echt veel anders. De story was aardig maar ook niet voor herhaling vatbaar als ne het mij vraagt. Ik heb veel meer plezier gehad in andere open world games. Maar ik heb blijkbaar een andere smaak dan deze miljoenen mensen haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 17 mei 2022 12:16
    @Riyakuya Je bent niet de enige hoor. Ik heb de hype rond rockstar games ook nooit gesnapt. Zowel Red dead redemption 2 als Gta v vond ik niet zo leuk als dat de massa het vond getuige de verkoop cijfers. De games vond ik zelf ok en niet meer dan dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 17 mei 2022 12:44
    @Lavalera Red Dead Redemption 1 had ik me destijds goed mee vermaakt maar 2 kon ik totaal niet inkomen. Ik speel echt liever games als Skyrim, The Witcher 3, Assassin's Creed of Monster Hunter. Naar mijn mening veel meer te doen in die games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 21 mei 2022 20:37
    @Lavalera Ik snap dat bepaalde games niet je ding kunnen zijn alleen als je niet begrijpt dat deze games zeer groot in scope waren en vooruitstrevend zijn qua verschillende gebieden in gaming vraag ik me af of het misschien niet wilt snappen. Net zoals de hype niet begrijpen vind ik een onbegrijpbare uitspraak als je kijkt naar de scope van wat de producten te bieden hebben ook al zijn het niet games die je zelf leuk vindt.

    Nogmaals, je kunt de games niet leuk vinden alleen ze "ok" noemen is niet "ok" voor de content die ze bieden van hoog niveau op prakties alle aspecten die een game maar kan bieden binnen het genre waar ze in zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 21 mei 2022 23:27
    @004…,..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 17 mei 2022 13:02
    Tja hier ben ik ook schuldig aan want heb de game ook voor een derde keer gekocht.

    Dat gezegd blijft die briljant (moet nog beginnen- was druk met Horizon Forbidden West) en is een derde playtrough echt geen straf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 17 mei 2022 14:48
    Ik vind hem wel chill op de Ps5, ziet er echt mooi uit en is echt een goede vooruitgang, ik ben benieuwd hoe gta 5 er op de ps 7 uit zal zien.