Nieuws
Grand Theft Auto 5

Update: Grand Theft Auto 5 nu gratis op Epic Games Store

Servers van Epic Games Store hebben het zwaar

Geschreven door Michel Musters op
Update: Inmiddels zijn de geruchten bevestigd en is Grand Theft Auto 5 inderdaad gratis beschikbaar via de Epic Games Store.

Het gaat om de Premium Edition van GTA 5, die is tot en met 21 mei gratis te downloaden uit de Epic Games Store. Op het moment van schrijven proberen veel mensen de game te claimen, waardoor de Epic Games Store slecht bereikbaar is. Epic is hiervan op de hoogte en probeert het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Origineel bericht:Volgens geruchten wordt Grand Theft Auto 5 binnenkort gratis weggegeven via Epic Games Store.

De game zou later vandaag gratis beschikbaar komen via de digitale winkel en tot 21 mei binnen te halen zijn. Het zou gaan om de Premium Edition van de game, met daarin diverse extra's voor GTA Online.

GamePressure meldt dit te hebben gehoord van een betrouwbare bron. Andere insiders hebben het gerucht nog niet bevestigd of ontkend, en ook Rockstar Games heeft zich er niet over geuit.

Rockstar en Epic hebben in ieder geval wel vaker deals gemaakt. Zo lanceerde de pc-versie van Red Dead Redemption 2 vorig jaar tijdelijk exclusief op Rockstar Games Launcher en Epic Games Store. GTA 5 stond daarnaast ook een aantal maanden op Xbox Game Pass, en werd er vorige week weer van afgehaald. Wellicht is de Epic Games Store nu aan de beurt.

Grand Theft Auto 5

Dit artikel delen:

Lees meer

Ghost of Tsushima-gameplay toont combat, personage en spelwereld Paper Mario: The Origami King aangekondigd voor Switch
34

Reacties op: Update: Grand Theft Auto 5 nu gratis op Epic Games Store

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    StormFox

    • 14 mei 2020 08:49
    Dit zou wel heel nice zijn en mogelijk de beste PC give away van de afgelopen jaren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 mei 2020 08:54
    @StormFox Ja heb de game al op elke console gespeel maar op pc is altijd wel leuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 14 mei 2020 11:13
    @StormFox mwa, vind dat er de aflopen jaren genoeg andere games zijn weggegeven die ik veel beter vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 16 mei 2020 10:16
    @SuperDre ja ik keek na 6 uur en toen was het 6 dagen. Maar kan me echt toen ik eerste keer keek een 0 zien maar goed zal me zwaar vergist hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DevTrunks

    • 14 mei 2020 09:07
    Zou fijn zijn! Ik heb de fysieke versie, 7 dvd's aan installatieglorie. Digitaal is toch ietsje handiger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    N0rthstar

    • 14 mei 2020 09:30
    Doh! Die heb ik dus net gekocht vorige week om eindelijk eens te proberen… sjongejonge lekkere timing weer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 14 mei 2020 09:42
    @N0rthstar Als het op steam was: refund optie?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    N0rthstar

    • 14 mei 2020 09:44
    @Quintex Nee fanatical aanbieding. Was minder dan 15 euro, dus valt mee :) Maar toch!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 14 mei 2020 11:42
    @N0rthstar
    Ik zag dezelfde aanbieding en had 'm ook bijna gekocht. Het is dat ik 'm ook al op de playstation heb want anders had ik 'm voor die prijs meteen gekocht.

    Shit happens, maar wel altijd irritant als dit gebeurt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 mei 2020 09:35
    Ik dacht dat iedereen deze game inmiddels wel had, maar de reactie hierboven laten toch wat anders zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 14 mei 2020 10:24
    @darkmanwls ik lees de bovenstaande comments duidelijk anders dan jij 😅. Voor mij lijkt het dat iedereen de game juist al heeft 😜.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 14 mei 2020 12:03
    @darkmanwls

    Mijn laatste GTA was 3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 14 mei 2020 18:26
    @TheDeeGee Nooit Vice City gespeeld you missed out.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 14 mei 2020 19:07
    @TommyVercetti Ik heb de boxed foldout versie van Vice City met map erbij, alleen nooit geinstalleerd :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 14 mei 2020 09:43
    Persoonlijk hoop ik van niet. GTA is een mooie, maar al hele oude game met online veel hacker issues (PC dan). Geef mensen een gratis account en het zal alleen nog maar erger worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 14 mei 2020 10:02
    Gratis is nooit verkeerd, al heb ik de hardware momenteel niet, haal ik hem iig wel op in m'n library.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 14 mei 2020 10:34
    @El Ninjo Ja voor je library halen zal ik wel doen, kost niks. Een paar klikken en dan heb je hem al voor in de toekomst haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 14 mei 2020 10:18
    Maar hoe zit dat met je Rockstar account ? krijg ej dan twee GTA5 te zien of vervalt de oude versie en is je DVD versie niet meer geldig , want ik wil hem zelf ook ooit eens op steam kopen omdat ik daar de rest van GTA games ook heb

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 14 mei 2020 10:34
    @ravw Die verbind je gewoon?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 14 mei 2020 11:13
    @ravw Op steam bestaat de Premium Edition uit 2 onderdelen, namelijk de game en de DLC "Criminal Enterprice starter pack". Ik neem aan dat als je deze editie toevoegd aan je R* account je dan gewoon de gratis items en 1mill op je online account krijgt van de DLC.

    Een extra bonus is dat je de game dan ook gelijk digitaal hebt, dus kan je zonder DVD de game spelen. Enige wat je hoeft te doen is op dezelfde R* account dit activeren/verbinden. (en misschien GTA V even opnieuw installeren maar dan digitaal zodat je geen DVD meer nodig hebt).