Gamespot heeft de moeite genomen om de Xbox 360-versie van Prey te vergelijken met een low-end, mid-end en high-end PC. Vergeleken met een low-end PC, ziet de Xbox 360-versie er een stuk beter uit. De PC moet inleveren op gebied van textures, belichting en andere sfeerbepalende grafische effecten. Een mid-end PC weet mooiere textures voort te brengen dan de Xbox 360-versie. Men moet echter nog steeds inleveren op gebied van belichting.
Prey op een high-end PC ziet er duidelijk beter uit dan de Xbox 360-versie. De textures zijn scherper en gedetailleerder en de anti-aliasing doet beter z'n werk. Ook de belichting komt wat beter uit de verf. De high-end PC configuratie bestaat uit een Geforce 7900 GTX en een Intel Core 2 Extreme, waar dus zeker geen misselijk prijskaartje aan hangt. Een Xbox 360 is daarmee vergeleken een stuk goedkoper, hoewel je dan nog wel een tv met HD-resoluties zult moeten hebben van 1000 euro of meer voor de optimale ervaring. Je kunt de vergelijkende test hier bekijken.Prey is niet de enige game die beter draait op een high-end PC. Hetzelfde geldt ook voor Quake 4, Call of Duty 2, Condemned en The Elder Scrolls IV: Oblivion. Toch zegt dit meer over die games dan de Xbox 360 zelf. Allevijf de games draaien op engines die niet volledig geoptimaliseerd zijn voor de hardware van de Xbox 360 en hun roots hebben in PC-hardware. Aankomende games zoals Gears of War laten al beelden zien die een stap boven die van Prey zitten, terwijl een stabiele framerate gehandhaaft blijft. Games als deze draaien op echte next-gen engines zoals in dit geval Unreal Engine 3.0. Het is dan ook vooral wachten op games met volledig geoptimaliseerde engines, voordat een console als de Xbox 360 optimaal gebruikt zal worden op grafisch gebied. Hetzelfde zal ongetwijfeld ook op gaan voor de PS3 die misschien nog wel tot meer in staat is.
Reacties op: Grafische vergelijking tussen Xbox 360 en PC-versies van Prey
Danano
hier bedoelen jullie: http://www.gamespot.com/features/6154261/p-1.html ?
Frans17
Ronn
Ronn
AN ALIEN
Xbox360boy
EvilMonkey900
kipcorn
blobnl
Ronn
dsperial
e6r6i6c
En sinds waneer word een pc spel volledig geoptimaliseerd voor alle pc hardware merken die je maar kunt tegenkomt? Afgezien van het Nvidia/ATI verhaal.
En dan nog iets, ik draai Prey met een amd 3200+ 32 en een ati 850xt pe volledig gemaximaliseerd, en het draait echt fantastisch, en ziet er fantastisch uit, enigste verschil wat ik op dit moment dan heb ten opzichte van een Geforce 7900 GTX is dat ik geen pixelshader 3.0 heb. Met andere woorden, je hebt echt geen Intel Core 2 Extreme nodig om prey 100% te draaien, maar wel een redelijke videokaart, die je nu ook voor zo rond de 250 euro hebt.
Ronn
-SyPheR-
blobnl
Ronn
Dat is het punt niet. Het punt is dat de architectuur van die consoles wezenlijk anders is dan de archictetuur van een PC. Een PC blijft in de basis een x86 machine, is al jaren zo. Die engines zijn daarvoor geschreven en niet voor de multicore configuraties van die consoles.
Met andere woorden, je hebt echt geen Intel Core 2 Extreme nodig om prey 100% te draaien, maar wel een redelijke videokaart, die je nu ook voor zo rond de 250 euro hebt.
Je kunt in die test dan ook lezen dat je de game ook heel goed op 1600x1200 kunt draaien. Hij stond nu op 1280x720 om dezelfde resolutie als de Xbox 360 te behouden.
-SyPheR-
Ronn
-SyPheR-
Ronn