Nieuws
God of War: Ragnarok

Grafische modi van God of War Ragnarök onthuld

Game komt op 9 november uit op PS5 en PS4

Geschreven door Michel Musters op
De vier grafische modi in God of War Ragnarök zijn uit de doeken gedaan.

De twee gebruikelijke modi zijn Favour Resolution en Favour Performance. Eerstgenoemde setting geeft spelers een resolutie van 4K met 30 frames per seconde. Met Favour Performance krijgen spelers 60 fps en een dynamische resolutie opgeschaald naar 4K voorgeschoteld.

Beide grafische modi hebben echter ook een variant genaamd 'High Frame Rate Mode'. Deze is alleen beschikbaar op televisies met HDMI 2.1. In het geval van Favour Resolution gaat de framerate dan naar 40 fps en bij Favour Performance zelfs voorbij 60 fps, waarom soms zelfs 120 fps mogelijk is.

God of War Ragnarök is het directe vervolg op het in 2018 verschenen God of War, dat weer een 'zachte reboot' van de langlopende actiereeks betrof. Wederom gaan Kratos en zijn zoon op avontuur in de Noordse mythologische koninkrijken. Ditmaal zijn alle negen de verschillende rijken te verkennen. Het spel komt op 9 november uit op PlayStation 5 en PlayStation 4.

Lees hier een uitgebreide Gamer.nl-preview gebaseerd op de eerste uren van de game.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ontwikkeling The Callisto Protocol is afgerond Het eerste uur van Tactics Ogre: Reborn in beeld
25

Reacties op: Grafische modi van God of War Ragnarök onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Rijstekorrel

    • 22 oktober 2022 13:19
    Oeii ga ik toch een nieuwe tv eigenlijk nodig hebben, mijn Oled 4K tv heeft nog geen HMDI 2.1 :P.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 22 oktober 2022 13:40
    40fps vind ik echt een heerlijke tussenweg. Heb TLOU Part I volledig in die stand gespeeld. Ik hoop dat meer games dat gaan krijgen. Sony is in ieder geval goed bezig met hun games, die ondersteunen dat meestal wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 22 oktober 2022 16:37
    @LarsCornelis ik heb die modus getest bij ratchet and Clank, maar ik verlies toch de iets hogere fps.
    Leuk dat je de keuze hebt ntrlk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Liefhebber

    • 22 oktober 2022 18:27
    @LarsCornelis Ben ik het volkomen mee eens. Ik heb een Steam Deck en daar heb je ook vaak 40fps modi voor een energiezuinige en toch soepele ervaring met de beperkte hardware power.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 22 oktober 2022 17:10
    Sony denkt echt goed aan hun player base niet alleen is de toegankelijkheid voor mensen met handicaps geweldig maar ook qua grafische settings zijn ze erg toegankelijk.

    Ze doen hun slogan this is for the Players nog steeds meer dan eer aan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 22 oktober 2022 18:32
    @coola Microsoft net zo. Gamen is mainstream geworden dus meer dan logisch dat ze steeds meer ondersteuning bieden voor mensen met een handicap.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 oktober 2022 20:25
    @coola wat doen ze dan voor mensen met handicaps? Even serieuze vraag ik weet xbox heeft die speciale controller maar wat heeft Sony dan gedaan ze hebben geen controller of iets dat ik weet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 22 oktober 2022 20:41
    @hulstpower Deze hele game zit ramvol instellingen voor kleurenblinden etc, je kan echt onwijs veel instellen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 22 oktober 2022 20:55
    @Zut

    Dit.


    Ik ben verre van in de war. Sony doet heel veel voor alle soorten handicaps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 oktober 2022 23:02
    @Zut ok maar dat doet niet perse Sony dat doet de studio, niet elke game van sony heeft het toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • BadPlayerOnr

    • 23 oktober 2022 08:23
    @hulstpower Kijk eens naarTLOU 2. Sony heeft samengewerkt met gehandicapte gamers om het spel dermate aan te passen dat je hem zelfs blind kan spelen. Hetzelfde geldt voor TLOU Part 1.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 oktober 2022 08:39
    @BadPlayerOnr ow ja daar springt me nu wat voor bij. Naar die opties kijk je zelf niet snel naar of vergeet je snel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 22 oktober 2022 20:51
    @hulstpower
    Hij is in de war met diverse ontwikkelaars die e.e.a. implementeren voor slechtziende enzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • BadPlayerOnr

    • 23 oktober 2022 08:25
    @CroniC Ik begrijp dat je geen PlayStation fan bent, maar je hoeft geen onwaarheden te verspreiden. Kijk eens naar TLOU Part 1 en TLOU2. Sony werkt hard aan het implementeren van gameplay mogelijkheden voor gehandicapte gamers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 24 oktober 2022 12:42
    @BadPlayerOnr
    Hou je mond man. Sony maakt dat niet, dat doen de ontwikkelaars.

    Als Sony dat zelf zou doen dan waren er veel meer games die dit hadden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • BadPlayerOnr

    • 25 oktober 2022 01:54
    @CroniC wat ben jij dom zeg je weet niet eens dat TLOU een first party game is. Ontwikkelt door een PlayStation studio. Namelijk Naughty Dog. Misschien moet jij je mond maar eens houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 25 oktober 2022 10:31
    @BadPlayerOnr
    Dan is het nog steeds de ontwikkelaar die dit implementeert en niet Sony. Pannekoek.

    Ga maar eens even lezen van wie ze hulp hebben gehad om 1 van de belangrijkste punten in de game te krijgen.
    Juist 1 andere partij.
    In de blogspot hierover wordt Sony niet eens genoemd als uitvoerende partij. Alleen de studio ND.

    Denk je nou werkelijk dat ik niet wie TLoU gemaakt heeft en wat voor relatie zij met Sony hebben?
    Idiot

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • BadPlayerOnr

    • 25 oktober 2022 13:00
    @CroniC Sony is eigenaar van deze studio zij doen wat PlayStation wil. Net zoals Microsoft ook eigenaar is van verschillende studio’s en ook bepaald wat daar ontwikkelt wordt of Nintendo met hun studio’s. Of ben je echt zo dom dat je denkt dat PlayStation, xBox en Nintendo geen zeggenschap hebben over wat hun studio’s ontwikkelen? Jij noemt mij een pannenkoek maar dat komt waarschijnlijk omdat je te vaak in de spiegel kijkt. Jochie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 26 oktober 2022 08:37
    @BadPlayerOnr
    Lol, nee de studios zijn vrij om te maken wat ze willen, het komt alleen maar op PS uit. Sony bepaalt dat niet, zeker niet als het aankomt op accessibility, anders waren er veeeeel meer games met zo'n uitgebreide lijst opties.
    Ventje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • BadPlayerOnr

    • 26 oktober 2022 13:21
    @CroniC nu ff serieus. Waarom denk je dat PlayStation, Xbox en Nintendo zo veel geld uitgegeven hebben om game ontwikkelaars over te nemen. Het zijn geen samenwerkingsverbanden. Deze studios zijn volledig eigendom van PlayStation, Xbox en Nintendo. Waarom denk je wordt de overname van Activision door de AFM van de verschillende landen onderzocht. De nieuwe eigenaren bepalen wat voor games er gemaakt worden en voor welke platform ze vrijgegeven worden en hoe groot het budget wordt. Bungie heeft uitdrukkelijk laten weten dat door hun overname door PlayStation uitzonderlijk het bedrijf onafhankelijk blijft qua games etc. Dat wordt als een uitzondering gezien. En natuurlijk laten ze deze studio’s in hun creativiteit zo veel mogelijk hun gang gaan, maar als PlayStation of Xbox zeggen voor deze extra features willen wij geen geld geven of de ontwikkeling gaat te traag of het eindresultaat voldoet niet aan onze kwaliteitseisen dan zetten ze daar gewoon een streep doorheen. Deze bedrijven pompen heel veel geld in overgenomen studio’s dat krijgen ze echt niet onvoorwaardelijk. Maar laten we hier niet verder over discussieren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.