"Grafische kant van games wordt ondergeschikt" | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Doordat er zich momenteel veel ontwikkelaars in London bevinden zijn er enkele conferenties omtrent de gamesindustrie georganiseerd. Op één van deze conferenties kwam James Rubin, werkend bij Naughty Dog; de ontwikkelaar die onder andere verantwoordelijk is voor Jak and Daxter en Crash Bandicoot, aan het woord over de trends in de game cene.

Hierbij ging hij vooral in op de grafische kant van games. Volgens Rubin zullen graphics in de toekomst niet meer de reden worden waarom gamers een spel aanschaffen, iets wat nu vaak nog wel het geval is. "Graphics was a key focus for Jak and Daxter," said Mr Rubin. "The gameplay was a little short but graphically it stunned and it sold 2.75 million copies worldwide."

But he admitted that the strategy of relying on better graphics to sell a game was "dated".

"There is nothing more we can get from graphics," he said. "I'm not saying that art is not important, but aesthetics alone are not going to sell a game."Een artikel over zijn betoog is bij het Engelse BBC te lezen.

Met dank aan lekkerbek312 voor het melden van dit nieuws.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou