Nieuws

Gpu-benchmarks vergelijken Xbox One-games met One X

Benchmarks tonen de kracht van Microsofts console

Geschreven door Jacco Peek op
Digital Foundry heeft via verschillende ontwikkelaars benchmarks van Xbox One-games bekendgemaakt. De benchmarks vergelijken games op de reguliere Xbox One met de nieuwe One X.

De benchmarks zijn bedoeld voor ontwikkelaars die bestaande games porten naar de krachtigere Xbox One X. De cijfers geven aan hoeveel extra features studio's nog kunnen toevoegen, zoals betere textures of langere draw-distances.

Hoewel de games niet bij naam worden genoemd, is een aantal titels vrij duidelijk. De gpu van de One X stelt Forza Motorsport 7 bijvoorbeeld in staat om de game tot maximaal 77fps te draaien in 4k. Op 60fps in 4k gebruikt de gpu slechts 65,9 procent, waardoor de rest van de kracht gebruikt kan worden voor aanvullende verbeteringen.

Ook laat de video zien waarom sommige games wellicht checkerboarding-technieken zullen gebruiken, vanwege de resolutie op de originele Xbox One X, zoals Star Wars Battlefront.

Bekijk hieronder de video en lees hier het uitgebreide verslag op Eurogamer.

Dit artikel delen:

Lees meer

Liberty City-mod voor GTA 5 geannuleerd Big in Japan-uitverkoop op Playstation Store
25

Reacties op: Gpu-benchmarks vergelijken Xbox One-games met One X

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • kleinekoosjer

    • 5 juli 2017 17:29
    Hoppa, gewoon nog een keer knallen. Laat nogmaals maar komen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 5 juli 2017 17:38
    Vroem Vroem, laat maar komen die X :P.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 5 juli 2017 19:44
    Geweldig knalluh met die X

    Bye bye sony

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 6 juli 2017 02:49
    @scream2late

    But But But….. Does it play the Last of us II? ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 6 juli 2017 07:53
    @rreloaderr haha +1

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 6 juli 2017 11:48
    @rreloaderr

    Do i care ?
    Nee echt niet

    Geld zat maar de ps is verkwisting ervan

    En die games die jij noemt ook

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nolimit2410

    • 6 juli 2017 15:20
    @scream2late Hoe kun je in godsnaam zeggen dat de PS4 een verkwisting is van het geld voor de prijs waar je hem voor in huis haalt + de content die ze bieden. En dan wel enthousiast zijn voor de XBOX. Bijzonder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 6 juli 2017 17:27
    @nolimit2410 Je moet ook niet verwachten dat er enige logica in zijn posts zit verborgen. Dat heb je zo met trollen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 6 juli 2017 09:45
    @scream2late

    Als je denk dat een 500 euro XbX de ps4 van de troon gaat stoten: lol

    Maar ik snap je frustratie: je hebt al 4 jaar met de mindere console moeten gamen, qua specs, je hebt al die jaren moeten verdedigen dat 900p geen verschil maakt. Nu ga je 500 euro uitgeven en kun je eindelijk zeggen: xbox is de beste. want, specs.

    Games, tja , geen enkele exclusives die het waard maken om in dat ding te investeren als je een goeie pc hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 6 juli 2017 10:34
    @casualkiller
    Precies hetzelfde wat de ps fanboys zeiden de eerste 2 jaar toen er geen games op de ps4 verschenen. "maar de specs zijn ietsjes beter"

    Nu zijn de specs echt veel beter en dan mag het opeens niet… Fanboys will be fanboys

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 6 juli 2017 11:19
    @-it- alleen is het "geen games verhaal" iets wat door xbox fanboys geroepen werd ;) het is gewoon een feit dat er 1. meer , 2. diversere en 3. exclusievere games op de ps4 uitkomen en kwamen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 6 juli 2017 12:05
    @-it-

    Pure fristratie
    En dan non argumenten erbij halen

    Top games op consoles zijn
    Fifa
    Gta
    Cod
    Bf
    Halo
    Forza of gt

    Veel mensen kopen alleen maar deze games en geven niks om exclusives

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lightyear

    • 6 juli 2017 12:38
    @scream2late

    Mee eens dat de gros van de gamers deze games kopen. Maar besef ook dat heel veel gamers niet geven om de upgrade consoles (PsPro en XboxX) en de daarbij behorende betere specificaties.

    De meeste gamers willen gewoon deze games spelen die jij opnoemt en zullen niet zo snel een duurdere console kopen. Daarom denk ik ook niet dat beide upgrade console's, veel verandering zou brengen in de sales en daarbij behorende plek op de console markt.

    De 4K/High End markt is gewoon nog een niche market.

    Nog een opmerking. Waarom wil jij (en andere fanboy's) zo graag de bevestiging dat de ene console beter is dan de andere? Wat is de meerwaarde daarvan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 6 juli 2017 22:49
    @scream2late Je hebt geen idee waar je over praat, echt, totaal niet. De top 10 meest verkochte software van juni staan 3 ps4 exclusives (crash, wipeout, horizon) , in de top 20 staat maar 1 xbox exclusive (forza op 12) BF en Halo komen er niet eens in voor.

    abload.de/img/screenshot2017-07-06ae5s68.png

    www.gamesindustry.biz/articles/2017-07-06-crash-bandicoot-rescues-uk-retail-market-in-june

    Hoe ga je jezelf hier uit praten? Laat me raden :) kutgames ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 6 juli 2017 11:54
    @casualkiller

    Je bent werkelijk zo dom als stro
    Miss nog wel een tandje erger

    Ik geef niks om exclusives meermaals gezegd forza is beter dan gt

    En controller is veel beter dan ps
    Daarom xbox

    Uncharted speel ik wel.bin een vriend de rest vind IK troep ook jullie last of us 5/10



    Ik zit op 4 m afstand 65 inch
    Dan zie je het verschil niet tussen 900p
    1080p

    Het gaat mij meer de pc quality textueres die nu naar xbox komen
    Die jouw pspro niet aankan gefrustreerd mannetje

    Dat ga je zien de resolutiebump is maar beperkt zichtbaar

    Ga ook echt niet meer op jouw reageren

    Van het 900p / 1080p verhaal heb je dus ook niks gesnapt

    Toedeloe loser

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pug205GTi

    • 6 juli 2017 11:58
    @scream2late Volgens mij ben jij een beetje gefrustreerd. Denk aan je hart.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 6 juli 2017 12:30
    @scream2late 4 meter afstand, oh dan zie je het verschil tussen native 4K en checkerboard ook niet gelukkig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 6 juli 2017 12:49
    @scream2late triggerd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 6 juli 2017 12:08
    @casualkiller Laat die gast lekker lullen, hij is de Grohe van het xbox-kamp.

    Ik ben een xbox-fan, heb ook wel een PS4, maar ben echt een xbox-fan.
    Maar het is precies zoals je zegt, als er geen goeie exclusives zijn wat is de meerwaarde van een xbox?
    Er zijn nog wel wat andere dingen, zoals game pass, BW, cross platform MP, maar games is toch wel het belangrijkst

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sven

    • 6 juli 2017 19:58
    @haastnooit En de exclusives moeten je ook aanspreken. Heb The Last of Us, Uncharted en The Last Guardian gespeeld, maar kwam er niet doorheen. Gewoon niet mijn type games. Aan de andere kant wel genoeg uren in No Man's Sky en Horizon gestoken en er veel plezier aan gehad.

    Maar bij lange na niet hoeveel uur en plezier ik gehad heb aan de Gears games, de Halo's en Forza's. Ja PS4 heeft meer exclusives, maar niet veel wat mij (en waarschijnlijk ook veel andere) echt aanspreekt.

    Maar naast de games vind ik de controller net zo belangrijk. Ik verkies de Xbox controller elke dag boven de Dual Shock. De Dual Shock controller ligt mij zo niet lekker in mijn hand, snap echt niet dat zoveel mensen er de voorkeur aan geven.

    En ik heb de interface van de Xbox, ook de 360 altijd veel fijner gevonden dan die van een Playstation.