Nieuws
Stadia

'Google zag af van exclusieve Stadia-games Hideo Kojima en Yu Suzuki'

En meer grote titels geannuleerd

Geschreven door Jacco Peek op
Google zag af van exclusieve Stadia-titels van Hideo Kojima en Yu Suzuki. Dat melden bronnen aan Video Games Chronicle.

Metal Gear Solid-bedenker Hideo Kojima zou werken aan een episodische horrorgame voor het platform, die vorig jaar werd geannuleerd. Mogelijk verwees Kojima naar het project in een interview waarin hij liet weten verontwaardigd te zijn over de annulering. 

Andere grote titels die werden geannuleerd zijn een game van Rock Band-maker Harmonix, die 'zo goed als klaar' zou zijn, en een vervolg op Journey to the Savage Planet. De game zou meer actie bevatten en groter qua schaal zijn. 

Tot slot meldt VCG dat er werd gewerkt aan een multiplayeractiegame genaamd Frontier. Het project van Splinter Cell-producer Francois Pelland werd deze maand geannuleerd.

Op 1 februari liet Google weten alle studio's van de streamingdienst te sluiten. Een nieuw rapport van Bloomberg onthult dat Google 'tientallen miljoenen' euro's spendeerde aan het binnenhalen van titels als Red Dead Redemption 2.

Dit artikel delen:

Lees meer

'MiHoYo verdiende bijna 39 miljoen euro in 2020' Volgende maand mogelijk meer informatie over Elden Ring
10

Reacties op: 'Google zag af van exclusieve Stadia-games Hideo Kojima en Yu Suzuki'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    clandestine666

    • 28 februari 2021 13:33
    🖐Stadia! Het waren een paar fantastische maanden! Zonder gekheid, dit zag een beetje insider al van mijlenver aankomen. Goed idee an sich, maar teveel obstakels en de concurentie bestaat stuk voor stuk uit titanen met rotsvast gevestigde reputaties.

    Google draait steevast in no-time de nek om van elke service die niet naar verwachting presteert.. Dit, https://killedbygoogle.com/ blijft een imposante memorial van ridicule proporties, lol. Positieve noot imo is YT Premium, echt zeer tevreden daarmee vanwege YT Music dat een meer dan prima alternatief is voor Spotify.. Die twee euro per maand meer heb ik graag over voor een reclameloos YT en alle streams op standje 'hoog' wat beeld en geluid betreft. Spotify geen seconde meer gemist de afgelopen paar jaar, en de kennissen die ik getipt heb zijn eveneens allemaal erg positief. Dat dan weer wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 1 maart 2021 09:08
    @clandestine666 Ik denk dat je het artikel verkeerd hebt gelezen. Google draait niet de nek om bij Stadia (kun je zelf ook controleren door op je eigen link te drukken). Ze hebben alleen de studio's gesloten die door Google waren opgericht om specifiek games te ontwerpen voor Stadia. In plaats daarvan heeft Google zich meer gericht om geld te investeren in grote bekendere games om die uit te brengen op Stadia

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 1 maart 2021 09:26
    @clandestine666 Mijn God, YouTube Premium in plaats van Spotify. Wat een zelfkastijding. Ik stop nog liever een tandenstoker onder mijn grote teennagel om vervolgens op mijn hardst tegen een muur te schoppen dan dat ik zulke concessies doe in mijn leven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 14 maart 2021 12:40
    @denver Want? Omdat het van Google is? YT Music doet wat mij betreft nergens onder voor een Spotify. Ik heb het al bijna drie jaar en ben er prima content mee, giga database, prima geluidskwaliteit en gemakkelijk te gebruiken. En als ik eens iets niet kan vinden met een druk naar de gewone YT waar het ook nog kan staan. Jouw reactie suggereert dat het drie x nix is, wat onderbouwing had je niet misstaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaveSG

    • 28 februari 2021 22:07
    Journalism is dead. Alweer een game site die op de bash tour gaat. Is al lang ontkracht door google. Er is ook geen spraken van een samenwerking tussen stadia en kohima. Research is 👑. Ignorance is 🚫

    En voor clandestine feit blijft dat Sony, Microsoft en Nintendo meer producten dan google heeft stop gezet. Het is zelfs zo dat veel producten die google stopte opgingen in een nieuw product. Wat betreft het migreren van reeds gekochte producten door klanten. Dat had makkelijker gekund. En beter gemoeten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 maart 2021 07:41
    @DaveSG welke producten heeft nintendo dan de nek om gedraaid ik denk dat het wel mee valt in vergelijking tot een google. Dat micro meer producten de nek heeft omgedraaid geloof ik wel bestaat langer en is dacht ik net iets groter dan google maar niet veel. En sony zelfde behalve dat ze groter zijn dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Darkness2K7

    • 1 maart 2021 09:55
    @DaveSG exact, vraag Sony eens wanneer hun videostore in de Benelux uit komt, welke wel in andere landen beschikbaar is

    Kan me de games om van 2010 nog goed herinneren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 1 maart 2021 00:54
    Yu Suzuki? Van Balan Wonderworld? 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 maart 2021 07:39
    ex game van kojima en dan staat er bij phil spencer laaste interview het kojima logo op eens op de achtergrond, zal micro de game opgepakt hebben voor gamepass?
    Verder stond ook een switch en hetlogo watch dogs ook op de achtergrond dus het kan niks zijn, maar geruchten zijn al heel lang gamepass naar switch en ubisoft+ naar gamepass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DaveSG

    • 1 maart 2021 17:59
    @Hulstpower nintendo staat zelfs op een als het er op aankomt. Sony en Microsoft staan ongeveer gelijk.
    Microsoft is overigens keiner dan google. Lol.
    Elk product wat niet meer gemaakt word telt mee. Uiteindelijk loopt zoiets gewoon snel op pak als vb de Nintendo 64 het is niet alleen de console die niet meer gemaakt word maar ook elk stukje randapparatuur.