Nieuws
Google Stadia

Google Stadia vanaf 19 november verkrijgbaar

Lanceert om 17:00 uur Nederlandse tijd

Geschreven door Michel Musters op
Google Stadia is vanaf 19 november verkrijgbaar, zo heeft het bedrijf aangekondigd.

Sinds juni is al bekend dat het streamingplatform in november uit zou komen, maar nu is een precieze releasedatum bekendgemaakt. Om precies te zijn gaat de dienst om 17:00 uur Nederlandse tijd live. Ook is een nieuwe video uitgegeven die hieronder te zien is.

Google Stadia is een streamingdienst waarbij games direct kunnen worden gespeeld zonder deze eerst te moeten downloaden of installeren. Alleen een internetverbinding, controller en een apparaat als een tv met een Chromecast, laptop of smartphone zijn nodig om gebruik te kunnen maken van de dienst.

Hoewel men Stadia gratis kan opstarten, kan voor 9,99 euro per maand een abonnement afgesloten worden voor Stadia Pro. Dat levert een 4K-resolutie en HDR- en 5.1 surround sound-ondersteuning op.

Diverse games, waaronder Red Dead Redemption 2, Cyberpunk 2077, Borderlands 3, Baldur's Gate 3 en Doom Eternal zijn al aangekondigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition onthuld De UltraGear-monitoren zijn de snelste gaming monitoren ter wereld
11

Reacties op: Google Stadia vanaf 19 november verkrijgbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ghost

    • 16 oktober 2019 11:15
    Nog weinig belangstelling voor kennelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ferio

    • 16 oktober 2019 11:45
    @Ghost Denk eerlijk gezegd dat dit geen toekomst heeft.. mooie stap , maar niet overtuigend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Omnikon

    • 16 oktober 2019 12:26
    Wellicht goed om toe te voegen… de basis dienst is gratis, de games niet, daar moet je nog gewoon voor betalen. Met dus een Premium van 10 euro extra als je ze in 4k wilt…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gebakkenei

    • 16 oktober 2019 13:01
    Ben benieuwd naar de lag.. alles hangt daar toch van af

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 16 oktober 2019 13:06
    Ik denk dat dit over tijd het grootste gedeelte van de markt zal over nemen op de hardcore gamers, mensen die zelf systemen graag bouwen of andere belangen hebben.

    De dienst is vergelijkbaar met een console aanschaffen die 4 jaar meegaat, bied betere grafische opties en mogelijk om te switchen naar enig scherm overal. Belangrijk zal het aanbod van games zijn dat ze erop aanbieden.

    Zorgelijk is de next level datamining die plaats zal vinden betreffende het spel gedrag van mensen voor analyse en daarnaast ontwikkeling van AI waar google hopelijk op een goede manier mee om gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baroness

    • 16 oktober 2019 17:18
    @004

    Nu kun je een pc nerd zijn maar ik begrijp heel erg weinig van jouw'n taal

    En misschien gaat het digitale en in de cloud spelen in de toekomst een grotere rol spelen… Maar Ik weet zeker dat mensen weer gaan verlangen naar een console (onder hun tv) en fysieke games, hetzelfde verhaal als de platen speler eigenlijk.
    Je onderschat de nostalgie in de mens…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 17 oktober 2019 11:54
    @Baroness Het een sluit het ander niet uit en er zal plek voor beide zijn. Alleen de 1 een groter marktaandeel dan de ander hebben :)

    Ik heb zelf ook liever mijn eigen systeem alleen kan indien alle games en media beschikbaar komen via een platform voor een dergelijke lage prijs het voordeel ervan in zien tegen het zelf kopen van een duur systeem. Die dag is nog niet zover maar misschien in de toekomst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baroness

    • 19 oktober 2019 21:02
    @004

    En als het wel zo ver komt dan heb ik wel 1 groot voordeel mijn hardware en software collectie zal dan (na jaren) heel veel waard worden. Maar misschien kan ik het aan de straatstenen ook niet kwijt… Het word wel interessant om te zien hoe dat allemaal uitpakt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aquemini

    • 16 oktober 2019 14:30
    https://www.youtube.com/watch?v=yq3IMuazmes

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 16 oktober 2019 20:10
    Denk dat het de meeste mensen tegenhoud om voor de volle mep de games te kopen. Het hangt of staat met het premium account wat voor games je daarbij krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HenryvdK

    • 17 oktober 2019 09:54
    Ik ben wel fan van stadia omdat ik nu op allerlei kan spelen zowel pc als tv. En ik was met me pc wel toe aan een upgrade. Nu niet meer, en stadia blijft zich ontwikkelen. En ik had bij me PS4 idd fysieke games die ik weer verkocht. Maar dat kon op me pc niet eens dus dat blijft voor mij hetzelfde. Ik kan in ieder geval niet wachten tot 19 november.