Nieuws
Google Stadia

Google Stadia Pro tijdelijk twee maanden gratis

Om te helpen met zelfisolatie

Geschreven door Jolien Mauritsz op
De komende twee maanden kunnen geïnteresseerden Google Stadia Pro gratis uitproberen. Dat heeft Google bekendgemaakt middels een persbericht.

De reden voor het tijdelijk gratis maken is om mensen te helpen in deze periode van zelfisolatie door het coronavirus. “Videogames kunnen een belangrijke manier zijn om in contact te blijven met vrienden en familie wanneer je thuis zit. Daarom geven we 14 landen gratis toegang tot Stadia Pro voor twee maanden,” zegt Phil Harrison, de vicepresident van Google Stadia.

Hoe kan je van deze actie gebruik maken?

Meld je aan op stadia.com.

Download de Stadia-app op Android of iOS.

Speel in een Chrome-browser op je computer (met toetsenbord/muis of een ondersteunde controller) of op één van de ondersteunde Android-apparaten. Zie hier een overzicht van wat wordt ondersteund.

Let wel even op: Google Stadia Pro is een betaalde dienst waar je dus je betaalgegevens voor moet invullen. Wil je niet dat je na twee maanden alsnog moet betalen, zet dan meteen je abo ook weer stop.

Tijdens de eerste twee gratis maanden krijg gebruikers meteen toegang tot negen spellen waaronder: Grid, Destiny 2: The Collection en Thumper. Daarnaast kunnen er ook games aangeschaft worden in de Store. Ook nadat het abonnement is stopgezet blijven deze aangeschafte spellen in het bezit van de gebruiker.

Google Stadia is beschikbaar op de pc en Android-toestellen. Lees hier een overzicht over wat de service precies inhoudt.

Google Stadia

Dit artikel delen:

Lees meer

Call of Duty: Warzone krijgt mogelijk Duos-modus De beste gamedeals van de week: The Elder Scrolls Online, Luigi's Mansion 3 en Assassin's Creed
21

Reacties op: Google Stadia Pro tijdelijk twee maanden gratis

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Lord Ganon

    • 9 april 2020 15:22
    Google Stadia is een mislukt project. Dat mensen hier nog geld insteken, is mij een raadsel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 9 april 2020 15:49
    @Lord Ganon Voor veel mensen die hier aan beginnen is het waarschijnlijk de gedachtegang dat het makkelijk is. Gewoon een simpele klik en je game staat klaar. Net zoals Netflix.

    Dat zij er echter wat op inleveren, namelijk dat de games nooit van jou zijn, (potentiële) technische mankementen, input lag en zo kunnen we nog wel even door gaan, nemen ze dan voor lief. Omdat ze het waarschijnlijk niet begrijpen.

    Gemakzucht (en kosten) gaat met enige regelmaat over kwaliteit en dit is daar toch een voorbeeld van. Je hoort er niks meer over, omdat de meeste mensen die daadwerkelijk gamen, hebben ondervonden dat het project niet geslaagd is.

    De techniek erachter vind ik zeker wel interessant, maar dan heb ik het echt alleen over hoe het werkt.
    Echter is het gewoon niets voor mij om mijn games extern draaiende te houden. Veel controle hebben wij gamers al niet over onze "eigendommen" wat betreft games, dus waarom zou je dat nóg verder willen beperken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 9 april 2020 16:25
    @Lord Ganon

    dat zei mijn broetjes ook Apple fan , toen ik mijn eerste Android telefoon kocht (google) , zonde dat je dat gedaan heb , want Android houd het gaan 1 jaar vol …
    ik zie het bijna 13 jaar later (2008 begonnen) heb ik nog steeds een android toestel .. ( was bij T mobiel de eerste ) dus dat iets niet snel en goed loopt hoeft nog geen reden te zijn dat het gaat falen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 9 april 2020 17:48
    @ravw beetje appels en peren.

    Telefoons zijn hardware. Stadia is een streamingservice.

    Skype bestaat ook al weet ik hoeveel jaar en het is nog steeds een slecht programma.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 10 april 2020 09:27
    @Millman7 en toch skypen miljoenen mensen iedere dag… Niet gek voor een slecht programma

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Millman7

    • 10 april 2020 11:33
    @-it- precies.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 9 april 2020 19:12
    @Lord Ganon uhh, come again? Stadia werkt goed hoor, op onze werk intel nucs is destiny2 niet te spelen op de interne gpu, via chrome is het vloeiend te spelen. Dus waar jij vandaan haalt dat het mislukt is, is voor mij een raadsel, tenzij je gewoon aan het trollen bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 10 april 2020 11:13
    @SuperDre ehhh, ik heb het niet over de technologische mogelijkheden, maar het gebrek aan animo in de gamewereld… of het aanbod qua games die op dit moment lachwekkend te noemen is.

    Met services als Xbox Game Pass Ultimate, is Stadia gedoemd te mislukken, ténzij ze nu gas gaan geven. Maar daar heb ik geen vertrouwen in. Dat je constateert dat ik aan het trollen zou zijn, is mij óók een raadsel overigens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 14 april 2020 19:01
    @Lord Ganon Sheeps hebben altijd een extra generatie nodig om te wennen aan een nieuwe technologie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • h4l

    • 9 april 2020 15:34
    Speelt iemand Stadia?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 9 april 2020 15:44
    Heeft natuurlijk niks met corona te maken, gewoon mooie PR-praat. Het is gewoon een wanhoopspoging om nog wat zieltjes te winnen na de compleet mislukte lancering lijkt me. Ik had het oprecht graag goed zien werken hoor, maar na het kijken van diverse vergelijkingsvideo's die met retesnel internet zijn gemaakt en de verschrikkelijke input-lag die daarin te zien is, is het een no-go voor me.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 9 april 2020 16:04
    @clandestine666 ik geloof ook niks van het verhaal om mensen door de Corona isolatie heen te helpen. Ze missen een hoop klanten volgens hun eigen verwachtingen en als mensen zich nu massaal gaan inschrijven kunnen ze tenminste bij ontwikkelaars mooi weer spelen door te claimen dat er een groeiende interesse is, en hoeveel mensen al een stadia account hebben ed. Aantallen, hoe verkregen dan ook, werkt voor investeerders tenslotte als een rode lap bij een stier

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 9 april 2020 16:17
    @Jumpman Ja, er schijnen diverse studio's bezig te zijn met Stadia-exclusieve games maar daar is verder ook niet veel over bekend. Ik vind vergelijkbare services als Xbox Gamepass en PS Now nog altijd véél aantrekkelijker op het moment en daar heb ik ook al geen interesse in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 9 april 2020 15:45
    De gratis games zijn niet de moeite waard (om via Stadia te spelen).
    Alleen Gylt is misschien leuk voor een 14 jarige (die resident evil 2 niet mag spelen).

    De gratis games:
    Destiny 2 (the collection)
    GRID
    Gylt
    Steamworld Dig 2
    Steamworld Quest: Hand of Gilgamech
    Serious Sam (collection)
    Spitlings
    Stacks on stacks
    Thumper

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Linksquest

    • 9 april 2020 17:24
    Kan de App blijkbaar niet op mijn Samsung A70 installeren en ik vertik het om Chrome te gaan installeren. Dan heeft Google bij deze pech gehad want ik blijf mooi bij Firefox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 9 april 2020 19:13
    @Linksquest waarom firefox, dat is gewoon een ruk browser.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 9 april 2020 19:34
    @SuperDre Firefox was vroeger een rukbrowser vanwege de memorymanagement. Dat is echter allang niet meer. Voor privacy is Firefox de beste browser die er is.
    Chrome gebruiken is letterlijk alles naar Google sturen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 9 april 2020 19:13
    "De reden voor het tijdelijk gratis maken is om mensen te helpen in deze periode van zelfisolatie door het coronavirus."

    Really? Echt wat walgelijk dat ze corona gebruiken voor hun eigen marketing van een gigantisch mislukt project waar geen mens op zit te wachten. Man wat doorzichtig zeg! Ik hoopte al dat het zou mislukken maar stadia mag van mij nu helemaal een stille dood sterven. Wat een grap.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 9 april 2020 23:23
    @wazp Ik heb geen liefde voor Stadia, laat ik dat voorop stellen, maar je kan het zien als een cynische reclame uiting, of misschien toch als een goede daad. Een beetje liefdadigheid in deze enorm moeilijke tijden, er zijn ongetwijfeld mensen die hier plezier uit zullen halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 10 april 2020 11:14
    @wazp +1