'GoldenEye 007-remaster werd tegengehouden door Nintendo'

'GoldenEye 007-remaster werd tegengehouden door Nintendo'

De geannuleerde GoldenEye 007-remaster ging volgens nieuwe informatie niet door omdat Nintendo uiteindelijk niet toeliet dat de game op een console van de concurrent verscheen.

Zoals eerder bekend was, werd de remaster voor Xbox 360 ontwikkeld, maar is hij nooit uitgekomen. Afgelopen weken lekten er eerst gameplaybeelden van de game uit, waarna een speelbare versie van het spel voor emulators op internet lekte.

Ross Bury was een van de ontwikkelaars van de remasters en meldde aan Arstechnica dat Nintendo de release van het spel tegenhield. Dit gebeurde toen het spel al nagenoeg af was en er alleen nog een stuk of negentig bugs weggepoetst moesten worden.

"Toen we het (in eerste instantie) aan Nintendo voorstelden, keurde iedereen het goed. Alleen hebben ze het niet gecheckt bij de enige persoon die er toe deed. Zijn reactie was iets zoals 'Er gaat nooit een Nintendo-game op een Microsoft-console uitkomen'."

Het lijkt er dus op dat iemand met veel invloed bij Nintendo niet tijdig verwittigd was van het project, en toen hij er pas aan het einde van de ontwikkeling achter kwam, werd het stopgezet. Hoewel er geen namen worden genoemd, is het waarschijnlijk dat het om wijlen Satoru Iwata gaat. Hij was in die tijd directeur van het bedrijf.

Hoewel Rare, de ontwikkelaar van de oorspronkelijke GoldenEye 007 op de Nintendo 64, inmiddels was overgenomen door Microsoft, waren de rechten voor de game deels in handen van Nintendo. Het bedrijf had het spel namelijk op de N64 gepubliceerd.

Hieronder is nog eens gameplay van de remaster van Goldeneye 007 te zien.

Watch on YouTube

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Nooit een nintendo game op een xbox. Perfect dark, banjo kazooie, banjo tooie, killer instinct, battle toads, Conker’s Bad Fur Day en zo zijn er nog vele rare games die op xbox zijn uitgekomen die eerst op nintendo consoles was. Zag laast wel een video over golden eye en het had er iets mee te maken dat de rechten van de game verdeeld was onder 15 bedrijfen en dat dat een probleem was.

0
test

@hulstpower Maar dat zijn allemaal titels die Xbox pas kreeg op de XboxOne, en we hebben het nu over een game die bedoeld was voor de X360. Dus ik denk dat Nintendo later er geen issue meer mee had. Volgens mij was ook altijd het bericht dat het niet perse aan Nintendo lag, maar meer aan de vele bedrijven die de rechten hadden.

0

@Exalian-1 Zeer aannemelijk inderdaad, Microsoft heeft andersom ook genoeg terug gedaan door games te releasen op de Switch en in Super Smash te laten verschijnen. Dus ze zullen er niet meer hetzelfde tegenover staan.

0
test

@Exalian-1 Dat is dus niet zo. Bijna elke game die ik net noemde was op de 360 uitgebracht al en met rare replay naar xbox one ook weer. Zo heb je dus bepaalde spellen op rare replay wat 360 versie is en een xbox one versie. En zoals ik zei de rechten van de game lagen bij zo 15 bedrijven en niet alleen dus rare, nintendo en filmstudio want vroeger hoorde ik dat het kwam omdat de rechten waren verlopen en de film rechten op james bond games bij ea lag ondertussen. Kan alleen helaas niet meer vinden waar ze het er over hadden dat de rechten bij 15 bedrijven lag.

0
test

@hulstpower Dat zijn franchises die Rare tijdens de overname heeft meegenomen en geen eigendom van Nintendo waren. Spellen als Conker en Perfect Dark zijn ook door Rare zelf uitgegeven op de N64. Ook Battletoads was van Rare zelf. Banjo-Kazooie niet trouwens, die is volgens mij door Nintendo uitgegeven, maar daar is vast over onderhandeld tijdens de overname.

0
test

@MichelMusters Ja maar golden eye is ook geen ip van nintendo en daarom ook nooit daarna naar een nintendo console gekomen. De rechten van deze game zijn zoverdeel dat het waarschijnlijk nooit naar de console komt officeel helaas. Maar het ging er niet om wie de uitgever was alleen dat deze games toen ze uitkwamen ex op nintendo consoles kwam en dat ik daarom de uitspraak niet geloof dat nintendo deze game tegenhield. Denk het verhaal wat ik hoorde dat de rechten bij zoveel bedrijven ligt dat het daarom een probleem veroozaakt.

0
test

Laat ze nu weer om de tafel gaan zitten voor een release op Xbox en Switch. :P

0

Aanbevolen voor jou