Nieuws
GoldenEye 007

GoldenEye 007 komt aanstaande vrijdag uit op Switch en Xbox

Speelbaar via Nintendo Switch Online en Game Pass

Geschreven door Michel Musters op
De heruitgave van GoldenEye 007 verschijnt aanstaande vrijdag op Nintendo Switch en Xbox-consoles uit.

Dat hebben Nintendo en Microsoft aangekondigd. Het was al bekend dat het spel opnieuw uitgegeven ging worden op moderne consoles, maar een releasedatum was tot vandaag nog niet bekend.

Op Nintendo Switch kunnen alleen mensen met een Nintendo Switch Online-abonnement en uitbreidingspakket GoldenEye 007 spelen. De game verschijnt namelijk op de Nintendo 64-app. Op Xbox-consoles kunnen mensen met een Game Pass-abonnement aan de slag met de shooter. Ook mensen die Rare Replay hebben kunnen het spel vrijdag kosteloos downloaden.

De Switch- en Xbox-versies van de heruitgave verschillen van elkaar. GoldenEye 007 via Switch Online is een overzetting van de N64-games zonder extra toeters of bellen, maar met een online multiplayer voor maximaal vier spelers. De Xbox Game Pass-versie wordt opgepoetst en heeft een 4k-resolutie, verbeterde framerate en achievements, maar alleen lokale multiplayer.

GoldenEye 007 verscheen in 1997 op de Nintendo 64 en is gebaseerd op de James Bond-film GoldenEye. De game stond bekend om de voor die tijd realistische schietactie. Naast een campagne bevatte het spel ook een lokale multiplayermodus voor vier spelers, die gretig aftrek vond. Hieronder zijn nieuwe trailers te bekijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Setfoto's van Fallout-televisieserie tonen Red Rocket-station Tweede seizoen The Last of Us is aannemelijk volgens Bella Ramsey
37

Reacties op: GoldenEye 007 komt aanstaande vrijdag uit op Switch en Xbox

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 25 januari 2023 15:33
    Wow een Rom!! hype!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 25 januari 2023 19:00
    @Mmo-veteran Wow een trol!! hype!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 25 januari 2023 19:53
    @Riyakuya Hoezo, ik wordt hier gewoon niet warm van. Heb die game vroeger met veel plezier gespeeld maar ik kan er niet hyped om worden dat de game nu opnieuw wordt uitgebracht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 25 januari 2023 15:34
    Deze zou toch worden toegevoegd aan de Rare Replay collectie? want dan ga k m vrijdag weer eens spelen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 25 januari 2023 15:34
    @rvdno Heb je het nieuwsbericht gelezen? :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 25 januari 2023 15:46
    @MichelMusters

    Is ook maar n klein regeltje hoor haha. Thanks!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 25 januari 2023 15:51
    @rvdno Snap ik, maar ik wilde je toch even uit de brand helpen en tegelijk mijzelf een klopje op de schouder geven, hahaha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 25 januari 2023 15:55
    @MichelMusters

    Haha goed gedaan ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 januari 2023 16:41
    @MichelMusters volgens mij heeft xbox versie ook verbeterde controls. Dacht het nu niet te lezen maar hoorde het toen wel bij e3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 25 januari 2023 15:41
    Toch jammer dat ze de geannuleerde Xbox live arcade versie niet hebben gedaan.
    (Blij dat ik die toen na het lekken toch nog gedownload had).

    Vrijdag toch weer even oude tijden beleven :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 25 januari 2023 15:55
    Waarom zou je dit nog willen spelen het is volledig onspeelbaar geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 25 januari 2023 15:58
    @Snoop213 hoe bedoel je volledig onspeelbaar geworden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 25 januari 2023 16:51
    @AgeQned Grafisch kan deze game echt niet meer. De graphics maken deze game volledig onspeelbaar. Dat merk je helaas ook als je de oude perfect Dark opstart. Deze game als je daar echt iets mee had gewild had je moeten remaken met hedendaagse graphics. Neemt niet weg dat dit vroeger een absolute topper was

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 25 januari 2023 17:03
    @Snoop213 Dus games waarvan de graphics gedateerd zijn = onspeelbaar volgens jou?

    Volgens deze beredenering zijn de games van de Playstation 4 en Xbox One dus ook onspeelbaar. Want die zijn ook gedateerd.

    Beetje krom, maar okay …

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 25 januari 2023 17:18
    @archangel1110 In dit tijdperk zijn games grafisch zo verouderd dat er niet meer doorheen te komen valt voor mij. Enige games uit dat tijdperk die in 2023 nog goed speelbaar zijn. Banjo kazooie en tooie dat komt door de lichte remaster op de 360. Waarom doen ze dit had er dan een Re2 achtige remake van gemaakt. Maar nu is het vind ik te verwaarlozen. Net als de eerste Perfect Dark bijvoorbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hamstertrans

    • 25 januari 2023 17:34
    @Snoop213
    Die hele N64 collectie waar je voor moet betalen is meer voor de oude generatie die hun jeugd weer opnieuw willen beleven. Ik heb een vriend die 39 is en hij heeft een switch gekocht toen hij erachter kwam dat dus goldeneye weer op de switch kwam.

    Ikzelf wou banjo kazooie weer proberen maar toen ik zag dat je daarvoor 25eu moest aftikken dacht ik van nou laat maar.

    Dit is niet voor de nieuwe puber generatie die alleen maar op graphics loeren. Nintendo is zowiezo bijna alleen maar nostalgie. Jouw mening 'graphics te oud' is puur een generatie kloof

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 25 januari 2023 18:08
    @hamstertrans Oh maar ik kon uit de Nes periode dus heb het allemaal meegemaakt. Dus of jij moet uit het Atari tijdperk komen zal er geen generatie kloof zijn haha. Maar ik heb die oude games al meerdere keren gespeeld dus ik heb er geen interesse in. Maar dat geeft niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hamstertrans

    • 25 januari 2023 19:24
    @Snoop213 dan heb ik het fout ik kom ook uit de nes periode. Hoe jij over de graphics sprak dacht ik dat je veel jonger zou zijn. Mijn fout

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 25 januari 2023 20:29
    @hamstertrans Geen probleem kan het ook als een compliment zien dat jij mij veel jonger schat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 25 januari 2023 18:43
    @hamstertrans Nou, eigenlijk niet per se. Spellen kunnen qua graphics heel goed of juist heel slecht verouderen.
    Veel SNES-games zien er bijvoorbeeld ook door moderne ogen nog steeds heel goed uit, zodanig dat veel moderne indie-games deze grafische stijl graag overnemen.
    Maar veel 3D PS1-spellen zien er vandaag de dag juist zeer primitief uit, met grove pixels en sprites, wazige textures en hoekige modellen. Je zult maar weinig games tegenkomen die zo'n 3D-stijl nog vrijwillig willen overnemen.
    Ook qua gameplay kan een game goed of slecht verouderen, zodat sommige spellen tijdloze klassiekers blijven.

    Games vandaag de dag zullen echter waarschijnlijk een stuk beter verouderen voor de komende generaties, omdat de 3D-technologie vandaag de dag flink verbeterd en verfijnd is, net zoals de 2D-technologie voor de SNES en de Genesis/Megadrive destijds.
    In hoeverre echter bijvoorbeeld de VR-spellen van nu goed zullen verouderen is nog maar zeer de vraag en zal afhangen van hoe VR zich de komende decennia zal ontwikkelen.