'Goed dat Euclideon wordt gewantrouwd' | Gamer.nl

'Goed dat Euclideon wordt gewantrouwd' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Dell reageert hiermee op de mening van Notch, bedenker en ontwikkelaar van Minecraft, dat Euclideon oplichterij is en de technologie niet mogelijk is. Dell: "Notch houdt net zo goed contact met de game-industrie als wij dat doen. Ik neem aan dat hij nu wel weet dat wij echt zijn en van plan iets in de toekomst te laten zien. [...] Ik denk dat hij er goed aan deed om Euclideon te wantrouwen omdat onze technologie bijna onmogelijk lijkt."

Dell lijkt geen problemen te hebben met de claims van bedrijven dat de technologie onmogelijk is. "Dat vinden we geen probleem. We laten met alle plezier ons werk zien wanneer we zaken doen. Deze discu ie maakt ons product ook een stuk intere anter als we het gaan uitbrengen. We vragen niemand om ons te vertrouwen. We gaan ons product ook niet primair voor games gebruiken, want er zijn andere industrieën die Euclideon heel hard kunnen gebruiken. Maar producten als games staan niet heel ver weg."

Objecten worden met de techniek van Euclideon opgebouwd uit kleine balletjes, wat ervoor zorgt dat objecten als bomen daadwerkelijk rond zijn en niet hoekig zoals het geval is met polygonen. Volgens Euclideon kunnen ontwikkelaars net zoveel detail toevoegen als ze zelf willen, zonder dat dit extra proce orkracht kost. Het bedrijf beweert dat er hiermee tot honderdduizend keer zoveel detail getoond kan worden als mogelijk is met polygonen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou