Nieuws

God of War-regisseur Cory Barlog roept gamers op ontwikkelaars beter te behandelen

Krijgt bijval van Xbox-baas Phil Spencer

Geschreven door Marvin Toepoel op
Sony Santa Monica’s creative director Cory Barlog, tevens regisseur van de vorige God of War, plaatst op Twitter een oproep aan gamers om ontwikkelaars met ‘fatsoen en respect’ te behandelen.

Door verscheidene nieuwsberichten en hevige speculatie van insiders werd gisteren een aankondiging omtrent God of War Ragnarök verwacht. Die kwam er uiteindelijk niet, waarna enkele game-ontwikkelaars die bij het project zijn betrokken meldden dat ze online belaagd worden, waaronder cinematics producer Estelle Tigani

Cory Barlog reageerde daar al kwaad op. “Is dit een fucking grap? [..] Zij werken zich rot om iets te maken waar jij van geniet. Toon wat fucking respect.” Vervolgens werd bekend dat Return to Monkey Island-maker Ron Gilbert niets meer over zijn game gaat delen vanwege online commentaar erop, en deelde Barlog zijn tweet. Barlog riep zijn volgers ook al op om geduldig te zijn voor de releasedatum van Ragnarök.

Op de opmerking van een volger, die journalisten als Jason Schrier en insiders als The Snitch beschuldigt voor de hevige reacties, reageert Barlog duidelijk: “Doe dat niet. Het antwoord is niet om iemand te vinden om te beschuldigen of haat op te focussen. Doe anderen misschien een plezier en behandel de mensen die de dingen maken waar we van houden met wat fatsoen en respect.”

“Dit is niet een gevecht, we zitten niet in een oorlog. We proberen alleen [dingen] te maken en er samen van te genieten”, sluit Barlog zijn tweet af. Hij krijgt bijval van Xbox-baas Phil Spencer: “Erg goed gezegd, Cory. Kan niet wachten om van GoW te genieten wanneer hij uitkomt. En dankjewel aan jou en het team voor het maken van dingen waar wij van houden. Dankjewel.”

Bron: Phil Spencer (Twitter)

Dit artikel delen:

Lees meer

Alle spelers behalen voortgang in Halo Infinites co-op-campagne Meerderheid Tweede Kamer wil verbod op lootboxes
53

Reacties op: God of War-regisseur Cory Barlog roept gamers op ontwikkelaars beter te behandelen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Ryme

    • 1 juli 2022 11:36
    Mooi gezegd! Belachelijk dat bepaalde mensen zo reageren op dit soort luxe problemen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 1 juli 2022 11:41
    Haha waar mensen zich druk om maken. Ik speel het vervolg ook liever vandaag dan morgen, maar om nou mensen te gaan belagen is gewoon zielig.

    Tevens zie ik God of war gewoon in 2022 verschijnen. Alleen voelt Sony zich niet zo genoodzaakt om er haast bij te maken omdat ze 2022 al aardig voor elkaar hebben

    Uncharted legacy of thieves
    Horizon forbidden west
    Gran tourismo 7
    Sifu
    Ghostwire
    Forspoken
    Last of us part 1
    Stray

    God of war zal het rijtje mooi afmaken, maar aangezien de concurrentie haast niks er tegenoverstelt kunnen ze hem ook naar 2023 gooien. We will see

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 juli 2022 12:00
    @Roy36NL Maar ik zie Xbox steeds minder als een concurrent eigenlijk omdat ze een totaal andere strategie hebben.. Sony hun hoofdzaak is PS5 consoles verkopen Xbox is gamepass aan de man brengen en het interesseert Xbox weinig waar je de gamepass op haalt. Of je de games nou speelt op je pc of Xbox of via de cloud op je mobiele device speelt of straks via de app op een Samsung tv.

    Maar verder ben ik het met je eens ontwikkelaars belagen omdat ze de tijd nemen voor een game is absurd. Maar het is helaas de wereld waar we op dit moment in leven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 juli 2022 12:12
    @Roy36NL

    Dat zijn toch niet allemaal PS games? Ik tel er 3 die niet ook op de PC uitkomen/uitgekomen zijn.

    OT:
    Teleurgesteld zijn mag altijd, maar ontwikkelaars bedreigen slaat natuurlijk nergens op. Dan ben je er echt een triest geval.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 juli 2022 12:18
    @PietS. Maar als de game op Playstation uitkomt is en blijft het toch een console exclusieve Ps game. Ook al maakt Sony het niet zelf Wat heb je het daar vaak over.

    Het 2e gedeelte volledig met je eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 juli 2022 12:24
    @Snoop213

    Klopt, maar dat maakt het nog geen PS game. Dan is het een PS EN PC game. En ik maak me nergens druk over. Ik breng nuance aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 juli 2022 12:28
    @PietS. Nee je zeurt daar echt te vaak over. Het blijft een console exclusieve Ps game mensen die geen gamepc hebben kunnen dus alleen terecht op de PlayStation.. Behalve Ghostwire Tokyo want dat komt volgend jaar ook naar Xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 juli 2022 12:38
    @Snoop213

    Ik zeur helemaal niet. En dat maakt allemaal niets uit. Het zijn PS EN PC games. Dat is gewoon een feit.

    Verder kan ik me nog HEEL goed herinneren dat PS fans Xbox fans uit aan het lachen waren omdat er bijna geen -echte- exclusives uitkomen op de Xbox, omdat bijna alle games ook op de PC uitkomen. Nu hetzelfde gebeurt met PS games, hoor ik ze niet meer. Een beetje hypocriet, niet? :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 juli 2022 12:55
    @PietS. Het blijven console exclusieve PS games dat zijn gewoon de feiten.

    Verder vind ik mensen die een hekel hebben tegen Xbox, Sony of Nintendo hebben beetje sneu. Ik koop gewoon alledrie de consoles zodra ze uitkomen zodat ik alle console games kan spelen die ik wil. Maar met je verhaal over exclusieve games ja of nee val je al jaren in herhaling. Laat het gaan. Daarbij gaf Roy aan wat er dit jaar nog verschijnt op Ps verschijnt of verschenen is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 juli 2022 13:20
    @Snoop213

    Ik heb ook nooit gezegd dat het geen console exclusives zijn. Ik zeg dat het PS EN PC en niet alleen PS games zijn. Wat feitelijk waar is.

    Ik val er niet over. Ik corrigeer waar nodig. En omdat hij het lijstje typte reageerde ik er ook op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 juli 2022 13:30
    @PietS. En hij gaf ook nergens aan dat het volledige PS exclusieve games waren hij gaf aan dat Sony het qua line up goed voor elkaar heeft met het lijstje wat hij typte. Dus je reactie was compleet overbodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 juli 2022 14:41
    @Snoop213

    Ik zeg ook niet dat hij dat gezegd heeft. Hij maakt een lijstje met games die (grotendeels) op meerdere platformen te spelen zijn en zegt dan dat Sony het aardig voor elkaar heeft dit jaar. Als dat de maatstaaf is, dan had hij bv. Elden Ring er ook bij kunnen zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 juli 2022 15:34
    @PietS. Elden Ring is 3rd party zijn hele lijstje is first party of console exclusieve games. Maar wat zit je nou moeilijk te doen. Niemand heeft wat aan deze overbodige discussie. Je wilde dingen corrigeren waar niemand op zit te wachten en het is totaal overbodig. Dus vanaf hier ga ik de discussie sluiten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 1 juli 2022 12:56
    @Snoop213 Deadpool zal ook binnen een jaar komen en blijft heel erg stil rond die game.PietS is volgens mij gefrustreerd dat deze playstation CONSOLE exclusives niet op zijn zwakke switch te spelen zijn. Ik heb ook een game pc maar ik speel al die spellen meestal gewoon op mijn ps5. RTS en shooters speel ik meestal op mijn pc

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 juli 2022 12:58
    @Roy36NL

    Ik kan die spellen gewoon op m'n PC spelen… Vandaar ook dat ik op je comment reageer.

    Verder zijn dat ook geen games die ik op de Switch zou willen spelen. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 1 juli 2022 13:03
    @PietS. Nee aan je reacties te lezen hou je van kinderachtige games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 juli 2022 13:11
    @Roy36NL Waarom zijn Nintendo games kinderachtige games? Nintendo games zijn voor alle leeftijden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 1 juli 2022 13:32
    @Snoop213 nee ik bedoelde aangezien zijn kinderachtige reacties zal hij wel van kinderachtige games houden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 juli 2022 14:42
    @Roy36NL

    Wat zijn -kinderachtige games-?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 juli 2022 13:13
    @Roy36NL

    O, jij mag die games kinderachtig vinden hoor. Whatever floats your boat. ;)