Nieuws
God of War Ragnarok

God of War Ragnarök snelst verkochte first-party PlayStation-game ooit

In vijf dagen tijd ging de game 5,1 miljoen keer over de (digitale) toonbank

Geschreven door Michel Musters op
God of War Ragnarök is de snelst verkochte PlayStation-game ooit die door Sony zelf is ontwikkeld en uitgegeven.

Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. In de eerste vijf dagen van release zijn er wereldwijd 5,1 miljoen exemplaren van de game verkocht. Logischerwijs is daarmee ook een nieuw record voor de God of War-franchise gezet. De vorige snelst verkochte first-party game van Sony was The Last of Us: Part 2.

Het gaat volgens Sony specifiek om de periode van 9 tot en met 13 november. Daarbij gaat het om de verkoop van de PlayStation 5- en PlayStation 4-versies en fysieke en digitale exemplaren bij elkaar opgeteld.

God of War Ragnarök is nu verkrijgbaar op PS5 en PS4. Het is een direct vervolg op de in 2018 uitgekomen game God of War, waarbij Kratos en zoon Atreus zich middenin de Noordse mythologie bevinden. Gisteren liet de regisseur van de game nog weten dat de kans op downloadbare content voor het spel nihil is.

Het spel werd op Gamer.nl beloond met een 9: "God of War Ragnarök is meer God of War, maar wel op de allerbeste manier. Heb je genoten van de vorige game en wil je vooral weten of het vervolg de verwachtingen waarmaakt, dan luidt het korte antwoord ja. Je zult niet teleurgesteld zijn."

Dit artikel delen:

Lees meer

Eerste beelden van current-gen update The Witcher 3 getoond De kracht van de Emblem Rings in Fire Emblem Engage
28

Reacties op: God of War Ragnarök snelst verkochte first-party PlayStation-game ooit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 24 november 2022 08:03
    Zeer terecht. Wat een geweldige game!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 24 november 2022 08:04
    En terecht! Dit is voor mij tot nu toe een van de beste games ooit gemaakt. Zelfs tot de top 5 allertijden. Voor mij is Sony Santa Monica echt de beste Sony studio. Wat hun hier neer hebben gezet is echt waanzinnig het overtreft echt het orgineel in alle opzichten dubbel zo hard.. Hij komt echt in het lijstje met DKC2, DKCTRF, Banjo Kazooie en Metroid Prime 1.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 24 november 2022 08:32
    @Snoop213 Staat bij mij zeker in mijn top 5 van Playstation exclusives. Van games allertijden moet ik nog een plaatsje verzinnen (heb zoveel goede games gespeeld), maar zeker dat hij daar ook vrij hoog gaat eindigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 november 2022 08:43
    @Snoop213 oeeehh de donkey Kong country reeks waren ook wel heerlijke games he Werd ik vroeger zo blij van. wordt tijd voor een nieuwe game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 24 november 2022 09:07
    @Roy36NL Donkey Kong Country 1 en 2 zijn klassiekers. Ik moet Tropical Freeze nog steeds uitspelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 24 november 2022 12:24
    @Snoop213
    Pfff… zeg je wel iets. Top 5 games aller tijden? Niet voor mij.
    Maar dit is wel verreweg mijn GOTY en in zijn genre van ACTION-adventure… zeker wel op nummer uno. Ik ben blij dat ik mijn PS5 voor deze game beneden heb gezet.
    Soundbar + 65" 4K… er zijn weinig betere ervaringen.

    Mijn (willekeurige) top 5 zou overigens zijn: Resident Evil 2 Remake, Persona 5 Royal, Final Fantasy IX, Batman: Arkham City en A Link to the Past (+ Super Metroid randomizer).
    Ik cheat dus een beetje door 6 games te noemen. :P Dit zijn een beetje de titels die ik minimaal 3 keer heb uitgespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 24 november 2022 12:39
    @Ardyn Haha ja voor mij hoort dit tot het allerbeste games ooit gemaakt. Ik kan ook geen minpuntje bedenken. Ja en mijn top 6 haha zou zijn DKC2 op 1, Dkctrf op 2 deze games heb ik echt meer dan 3 uitgespeeld. 3 Metroid Prime 1. 4 Banjo Kazooie en 5 God of war Ragnarok. Veel Nintendo liefde. Die gouden jaren mis ik de laatste jaren een beetje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 24 november 2022 08:14
    Ik zit er zelf middenin en ga er zo ongelooflijk goed op. Zo goed dat ik niet wil dat het eindigt en elk hoekje uitkam en zoveel mogelijk treuzel. Ik spendeer zelfs enkele uren in de trainingsarena. Daar krijg je dan wel geen XP voor, maar je kunt zo wel je moves 'maxen'!

    Ik ga vooral erg goed op de semi open gedeeltes. Geven mij erg een Zelda-lite achtig gevoel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 24 november 2022 08:28
    @MichelMusters herkenbaar. Het eerste deel klikte bij mij niet zo (vond het wel een goede game) en bij dit deel heb ik een groot deel van de tijd met een grijns op mijn gezicht gespeeld. Heb na zo'n 65 uur spelen alle hoekjes verkend en de platinum trophy bemachtigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 24 november 2022 09:16
    @MichelMusters heb het zelfde nu zo 18 uur in de game en heb gevoel dat ik nog niet eens op de helft ben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 24 november 2022 08:24
    Ook al ga ik deze game waarschijnlijk niet kopen, omdat ik de eerste maar een beetje mweh vond, is het wel goed te zien dat grote singleplayer games het nog steeds goed doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 24 november 2022 09:08
    @Luigi1985 dat had ik dus ook bij het vorige deel, maar Ragnarok doet voor mij alles beter. Je zou de game altijd nog een kans kunnen geven als hij wat in prijs is gezakt of op PS Plus komt te staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 24 november 2022 09:01
    Ik vond het vorige deel ook een van de beste games ooit, ik verwacht dat deze niet anders zal zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 24 november 2022 09:24
    Geweldig spel!
    Er is echter een ding waar ik me heel erg aan stoor; die Atreus/Loki kan geen 5 seconden zijn kop houden, zelfs niet als ie helemaal alleen is…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 24 november 2022 09:52
    @mole28
    SPOILER

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 24 november 2022 12:26
    @The_Stifmeister
    Hoezo spoiler? Atreus zal ook op zijn kamer vast niet zijn kop kunnen houden.
    Kratos sloeg al bijna een muur neer om hem aan te spreken zijn bek te houden… oops. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 24 november 2022 12:50
    @Ardyn
    Ik bedoel dat Atreus is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 24 november 2022 13:59
    @The_Stifmeister Vorige deel niet gespeeld?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 24 november 2022 14:21
    @Robskeee
    Ik wel, maar anderen wellicht niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 24 november 2022 14:16
    @The_Stifmeister
    Dit is toch wel een beetje de basis voor deel 2.
    Een spoilerwaarschuwing voor een game van ruim 4 jaar oud, vind ik een beetje overdreven.