Nieuws
God of War Ragnarok

God of War-maker: 'We willen niet vijftien jaar aan noordse mythologie besteden'

Ragnarok wordt laatste deel van noordse saga

Geschreven door Michel Musters op
De maker van God of War heeft uitgelegd waarom Ragnarok de laatste GoW-game is die zich in de noordse mythologie afspeelt. De ontwikkelaar wil zich simpelweg niet nog langer met die setting bezighouden.

Dat laat Cory Barlog, de regisseur van het in 2018 verschenen God of War, weten in een gesprek met Eric Williams, de regisseur van het aankomende God of War: Ragnarok, op YouTube-kanaal Kaptain Kuba. Tijdens de onthulling van God of War: Ragnarok vorige week werd al aangekondigd dat de noordse setting die met het in 2018 verschenen spel is geïntroduceerd, alleen nog maar in Ragnarok terugkeert.

"Eén van de belangrijkste redenen is dat de eerste game in vijf jaar tijd ontwikkeld werd, en hoe lang we over de tweede game doen weet ik niet zeker, maar ik verwacht dat het ongeveer dezelfde hoeveelheid tijd kost. Als we dan nog een derde game maken besteden we er in totaal zo'n vijftien jaar aan. Dat vind ik teveel voor één verhaal."

Volgens Barlog voelde het natuurlijker om het verhaal, dat met God of War in 2018 begon, in het tweede spel af te ronden. Hij ziet de relatie tussen Kratos en zijn zoon Atreus als het belangrijkste element. "De relatie tussen deze twee personages en de complexiteit daarvan straalt uit als rimpelingen in een meertje. We zouden er een oceaan van kunnen maken en die rimpelingen duizenden mijlen kunnen laten gaan, maar is dat wel noodzakelijk en is dat in het voordeel van de game, of zouden we het dan teveel verspreiden en de plot uit het oog verliezen?"

Barlog vergeleek de twee games in het gesprek met de The Lord of the Rings-filmtrilogie. "Het doet mij denken aan toen ik de uitgebreidere versies van Lord of the Rings in een boxset kocht. Ik kon gaan zitten en ze in 13,5 uur bekijken en een fantastische ervaring hebben. Ik wil dat je aan God of War 2018 kunt beginnen en dan God of War: Ragnarok kunt spelen en het gevoel hebben dat je het hele verhaal hebt ervaren. En ik wil ook dat dit gebeurt voordat mijn kind gaat studeren."

God of War: Ragnarok moet in 2022 op PlayStation 5 en PlayStation 4 verschijnen. De game speelt zich af in dezelfde wereld als God of War uit 2018, maar dit keer zijn alle negen dimensies te bezoeken, in plaats van de zes dimensies in de vorige game. Locaties die terugkeren uit de vorige game bevatten ook nieuwe gebieden om te bezoeken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Switch wordt goedkoper en eindelijk Bluetooth-audio! - Bonuslevel #62 THQ Nordic-livestream met nieuwe games is vanavond te zien
15

Reacties op: God of War-maker: 'We willen niet vijftien jaar aan noordse mythologie besteden'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • ToMaX99

    • 17 september 2021 08:17
    "vijftian" ik als dyslect kon hier niet over heen lezen. Het leidt af van de inhoud.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 17 september 2021 08:28
    De Noorse mythologie is niet meer hip. Over vijf jaar, Kratos in space! :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 17 september 2021 08:33
    Egypte!!!’

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stingeling

    • 17 september 2021 08:34
    Bij het vervolg zal hij vast tussen de egyptische goden komen. GoW vs Stargate :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ar_barca_ajax

    • 17 september 2021 09:08
    Geen vage uitleg maar gewoon zeggen dat ze het niet willen. Duidelijk en dan op naar het volgende avontuur. Zelf vind ik het wel jammer maar beter zo dan een uitgemolken verhaal. Denk dat ze een goede stap hiermee zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 17 september 2021 09:30
    even speculeren, heb de game nooit gespeelt maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar:
    Wat nou als hierna een Egyptisch avontuur volgt. Kratos gaat op zoek naar de god of War van die setting (Seth als ik het goed heb), en neemt zn plaats in. Avontuur klaar, zn zoon kan dan volwassen(genoeg) zijn om het stokje over te nemen. Probleem is dat Kratos waarschijnlijk dan al alle Gods of War heeft verslagen en er niks meer te doen is. Dan sterft Kratos en opent er een tijdscheur waarin zn zoon stapt. en vervolgens alles opnieuw gaat doen net zoals zn vader vroeger heeft gedaan. Maar dan in 8K! :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tokumei

    • 17 september 2021 10:10
    @-JK- Het Noorse verhaal draait niet om het verslaan van de God of War. Ook niet om het innemen van een plaats van een Noorse god.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 17 september 2021 09:48
    Zij hebben de controle. Ze kunnen gerust een compleet verhaal schrijven dat zich afrond in de noorse mythologie, of ze moeten 15 jaar in developer hell komen te zitten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 september 2021 10:03
    Egypte en Rome het ligt allemaal zo voor de hand, zie kratos liever naar oud China of Japan gaan die hadden ook overal goden voor en is totaal andere setting.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 17 september 2021 20:44
    @hulstpower
    Egypte is verreweg het meest waarschijnlijke scenario, omdat ze voor het besluiten om Noorse Mythologie te gebruiken…. zij het idee hadden om juist Egypte te kiezen.
    Verdere mogelijkheden zijn juist de Azteken (of het symbool was representeerde iets anders uit Amerika) of Kelten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 september 2021 08:00
    @Ardyn Egypte snap ik dat lag meer voor de hand dan Noorse en gingen toch die kant op en goed ook, laat ze lekker een kant op gaan die we niet verwachten azteken zou ook heel leuk zijn. Kelten ben ik niet zo fan van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dennis070

    • 17 september 2021 10:05
    Ik dag dat het een trilogie werd, en wanneer komt er een ps5 versie uit??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 17 september 2021 11:46
    Egypte lijkt mij ook wel cool !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    F3Nickxx

    • 17 september 2021 12:25
    Beter zo. Op naar een nieuwe uitdaging. Zou wel cool zijn als ze een keer niet de goden hoeven te bevechten, maar gewoon iemand als genghis khan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 17 september 2021 13:15
    Beter Soemerische mythologie.