Nieuws

God of War volledig uitspelen duurt ongeveer 45 uur volgens Cory Barlog

Team achter de game vertelt meer over de game

Geschreven door Bob van der Laan op
Over iets minder dan een maand komt God of War exclusief uit op PlayStation 4 en nu heeft het team achter de aankomende laten weten wat de bestandsgrootte van de game is en hoelang de game duurt tot je hem hebt uitgespeeld.

In een interview met Kinda Funny Games heeft de de director van God of War, Cory Barlog, laten weten dat een van zijn systeemontwerpers als doel had om de game tot honderd procent uit te spelen. Hij heeft daar uiteindelijk 43 uur over gedaan.

Barlog laat weten dat zijn collega wel werkte aan een hoop van de content buiten het kernverhaal en daar dus maar weinig van af wist. Veel was voor hem dus ook nieuw. Waarschijnlijk zullen 'normale spelers' een stuk langer doen over het uitspelen van God of War.

Doordat er recentelijk codes zijn verstuurd waarmee de game gerecenseerd kan worden, zijn spelers er achter gekomen wat de bestandsgrootte van God of War is. Zo blijkt dat de file een grootte heeft van 44,46GB. Vanaf 12 april mogen er reviews uitgebracht worden van de game. Hou Gamer.nl die datum dus in de gaten.

Afgelopen week zijn er vijf video's uitgebracht door Sony Interactive Entertainment die meer vertellen over de achtergrond van God of War. De nieuwe God of War speelt zich af in de Noorse mythologie. Een van de bekende verhalen is misschien wel die van Ragnarok, de voorspelde apocalyps waarin alle goden sterven en de aarde verwoest wordt in een zee van vuur en ijs. Minder bekend is wat er aan Ragnarok vooraf gaat en dat is waar deze vijf video's over gaan.

God of War komt op 20 april exclusief uit op PlayStation 4 en heeft een Performance-modus op de Pro.

Dit artikel delen:

Lees meer

Word de volgende Twitch-ster met de nieuwe gaming laptops van MSI GTA Online-update brengt Target Assault Races-modus
16

Reacties op: God of War volledig uitspelen duurt ongeveer 45 uur volgens Cory Barlog

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Stickz

    • 4 april 2018 14:10
    Heb hier echt zin in! Denk dat dit een extra platinum trofee gaat worden op mijn account. 😬

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 4 april 2018 14:12
    45 uur voor 59 euro, zonder microtransacties .Are u paying attention, EA ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 4 april 2018 15:02
    @casualkiller
    Ga je dit nu bij alle games plaatsen die geen microtransacties hebben??
    Of denk je dat EA jouw posts ook echt allemaal lezen?

    Ik snap niet wat je nou precies met je reactie wilt bereiken. Heel gamer.nl weet inmiddels hoe je erover denkt en ik denk niet dat EA alle sites afspeurt naar dit soort reacties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 5 april 2018 10:21
    @Akira Ik vind het super grappig we hebben hele grote spelers in de industrie die allemaal maar roepen dat singleplayer games niet populair zijn ( EA: "Visceral’s Star Wars game was canned because EA think linear games are no longer popular" : Microsoft: Microsoft Says Single Player Games Are Becoming Complicated )

    En de meest recente trend is nu dat alle publishers lootboxen en MT's aan het verwijderen zijn (EA BFII , van de week nog WB met Middle earth lootboxes ) omdat kennelijk het uitmelken van consumenten hiermee een limiet heeft bereikt en iedereen er schijtziek van is geworden (en dat zich vertaald heeft in.. tadaaa.. SALES! ) Dus ja, posts als de mijne bereiken zeker iets. Global awareness!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenBlack

    • 4 april 2018 14:51
    Ok dat houd dus in dat de verhaallijn uit te spelen is in 4.5 uur :D.

    Ik vind een uur of 8 a 9 voor dit soort games meer dan genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 4 april 2018 15:01
    Ik ben echt heel benieuwd hoe ze deze uren dan gaan invullen!
    Ik heb altijd met heel veel plezier GoW gespeeld, maar zo'n lange speeltijd ben ik echt benieuwd naar!
    De game is hoe dan ook een instant-buy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghotirey

    • 4 april 2018 15:05
    Misschien een rare vraag, maar is dit een remake van de originele god of war? of heette die anders? Gevoel van Deja vu :-s

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 4 april 2018 15:16
    @Ghotirey dit word waarschijnlijk een nieuwe triologie (weet niet of het al bevestigd is).
    Maar dit is niet een remake van de orginele die speelde af in griekeland en nam je wraak op de god of war ares en speelde je zonder je zoon.
    Deze heet wel het zelfde gewoon god of war.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghotirey

    • 4 april 2018 16:29
    @hulstpower Ah ok, vreemd dat het dan weer hetzelfde heet, maar goed dat is met tomb raider ook zo geweest dus zal wel normaal zijn tegenwoordig :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 4 april 2018 15:55
    @Ghotirey Ik zou het eerder een soort reboot noemen. Maar dan meer qua setting want het sluit qua verhaal wel aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghotirey

    • 4 april 2018 16:29
    @Cocabeer thanks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 4 april 2018 16:44
    Gisteren begonnen met deel 3 de remaster, deze al maanden op mijn ps4 staan zonder ook maar aangeraakt te hebben.

    Aangenaam verrast en speelt lekker weg. Dit deel komt ook zeker in huis op release dag, mooi nog even tijd om deel 3 uit te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 4 april 2018 17:47
    @spreadthehate
    Deze lijkt me anders wel een stuk trager dan de vorige games. Hopelijk pakt dat goed uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aquemini

    • 4 april 2018 17:15
    Heerlijk, eerst 2 weken op vakantie en dan bij terugkomst beginnen aan deze game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pyronaan

    • 4 april 2018 23:26
    Ben echt benieuwd hoe ze aan al die uren komen , overal lees je dat het sowieso geen open wereld game is , geen quest systeem volgens mij, en 45 uur voor een verhaallijn lijkt me ook sterk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BertThaBest

    • 5 april 2018 14:58
    Ik er geloof er weinig van dat het spel zo lang wordt, maar wie weet. Als het maar de moeite waard is, dan vind ik de helft ook al goed. De laatste Doom heb ik tergend lang over gedaan omdat ik per se alle secrets wil en ben hem nu nog een keer op nightmare aan het doorlopen. Als ik die motivatie bij de nieuwe GoW ook heb.. Ben er bang voor maar het zou kunnen.