Nieuws
God of War

God of War 3,1 miljoen keer verkocht in drie dagen tijd

De snelst verkochte PS4-exclusive ooit

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn wereldwijd 3,1 miljoen exemplaren van God of War verkocht in de eerste drie dagen sinds release. Dat heeft Sony aangekondigd.
Daardoor is het de snelst verkochte exclusieve PlayStation 4-game ooit. Het is daarmee ook de snelst verkochte God of War-game in de eerste week van release ooit.


Shannon Studstill van ontwikkelaar SIE Santa Monica Studios: "Ik wil persoonlijk de miljoenen fans bedanken die hebben besloten samen met ons op avontuur met Kratos te gaan. Jullie ondersteuning is inspirerend en de reden waarom we dagelijks proberen onze grenzen te verleggen."

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe beelden van Beyond Good & Evil 2 getoond Bekijk om 18:00 uur een livestream van Beyond Good & Evil 2
18

Reacties op: God of War 3,1 miljoen keer verkocht in drie dagen tijd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • vladimirr

    • 4 mei 2018 08:58
    ff een off-topic vraagje:


    gaan jullie ook total war saga thrones of britannia reviewen.



    on topic:


    dit is 1 van de beste, zo niet de beste ps(4) exclusive ooit. dat is duidelijk ook terug te zien in de verkoop en review cijfers :D.


    rip xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DutchamZz

    • 4 mei 2018 09:27
    @vladimirr Hoezo nou weer rip xbox? Wat een kinderachtige reactie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 4 mei 2018 11:39
    @DutchamZz Tja, en bij ieder bericht waar de xbox goed uit de verf komt staan een aantal xbox fanboys hetzelfde te doen. Ik vind het hele gedoe over en weer een beetje jammer. Wat bereik je er mee? Voor mij komt het dan over alsof je eigenlijk een beetje jaloers bent op t andere systeem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lionrawrr

    • 4 mei 2018 15:36
    @darkmanwls Nee hoor dat is puur omdat de ps fanboys er toch echt mee beginnen en gamer zelf kan er ook wat van. Het is eerder jammer dat er steeds onnodig gezeik word over xbox in een topic zoals dit wat daar helemaal niks mee te maken heeft ieder z'n eigen smaak toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 4 mei 2018 16:03
    @Lionrawrr Het komt van beide kanten, misschien niet van jou maar van zat anderen, console war gedoe is al zo oud als consoles zelf, dus ga nou niet net alsof doen dat xbox eigenaren onschuldig zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lionrawrr

    • 4 mei 2018 19:39
    @darkmanwls Zeer zeker niet komt van beide kanten alleen net iets meer van ps fanboys op deze site. Maakt mij verder ook niet uit hoor ik vond de comment van Vladimir gewoon kinderachtig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 4 mei 2018 11:41
    @vladimirr Over je off topic vraag, je weet dat gamer.nl ook gewoon op facebook en twitter zit en ook gewoon te mailen is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 4 mei 2018 10:11
    Terecht zeer goeie game, een van de toppers van het jaar nu al. Ik heb net het verhaal klaar maar nog veel side quest te gaan, dus kan niet wachten op weekend kunnen we weer gamen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shoney

    • 4 mei 2018 10:46
    Single Player story driven games are dead! /sarcasm off.

    Deze game toont wat mij betreft maar weer eens aan dat een goede game altijd goed verkoopt. Of het nou Multiplayermadness Battle Royale with Cheese is of een goede single player game met een sterk verhaal. Well played Sony. Well played.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 4 mei 2018 10:58
    @Shoney Ja EA kan hier nog wat van leren.

    Bottom line: Als je een game produceert met een enthousiast team dat het hart op de goede plaats heeft en dat tijd krijgt om voldoende quality control te doen dan is de kans op succes al zoveel groter.

    Zou willen dat meer developers/publishers eens wat meer langetermijnsvisie zouden ontwikkelen.

    Yes, I'm looking at you EA. Don't fuck up Battlefield 2018!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 5 mei 2018 12:33
    @TheChief EA (en Microsoft toch wel ok wel een heel erg beetje) zijn totaal het padje kwijt als het games aankomt.

    Niet alleen God of War maar ook zelda en horizon zero dawn tonen aan dat singleplayer games nog lang niet dood zijn en dat de feiten er niet om liegen en singleplayer games vaak grootser zijn dan multiplayer games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 4 mei 2018 11:02
    jammer van al die lootboxes die ik tegenkom in de game



    gelukkig mag ik ze allemaal kapotbeuken!! :D

    zeer verdiend, wat een game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iluyan

    • 4 mei 2018 11:37
    En terecht, het is echt een geweldige game, en mag een voorbeeld zijn voor alle developers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 4 mei 2018 13:13
    Zeer zeker verdiend. Het is een erg toffe game, maar persoonlijk vind ik uncharted 4 en horizon zero dawn nog net wat beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lionrawrr

    • 4 mei 2018 15:37
    Game of the year!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 5 mei 2018 11:33
    Ik hoor EA nog roepen singleplayer games zijn dood. :D :D :D :D

    Ik hoor Phil spencer nog zeggen single-player games don't have the same impact as before. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 5 mei 2018 12:13
    @coola
    Tja, dat mensen zo hard het tegendeel willen bewijzen nu dat 1 spel scoort zegt genoeg. De speelcijfers zijn natuurlijk niks vergeleken met bekende multi-player titels

    PUBG heeft vele malen meer impact gehad dan bovengenoemde titel. Dat het jouw genre niet is, zegt niet zoveel ;)

    Overigens vind ik god of war veel leuker dan PUBG, maar dat heeft niks met de feiten te maken. Meer mensen spelen multi-player games dan single-player

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 5 mei 2018 15:09
    @-it- Het punt is niet of multiplayer beter scoort dan single player. Het punt is dat een single player story driven game goed kan verkopen en het dus waard is om te maken.