Nog twee weken en dan krijgen Sony en Nintendo op de Amerikaanse markt concurrentie van Tiger Telematics' console de "Gizmondo". Het "multipurpose handheld gaming system" zal in twee versies worden geleverd. Een zonder addertje onder het gras, waar de Amerikanen 399 dollar voor neer moeten leggen. Voor 229 dollar heeft men een versie met "Smart Adds".

Dit is een "dienst" waarbij je drie keer per dag 40 seconden aan reclame ziet. Het ziet er echter niet goed uit voor de Gizmondo. Niet alleen heeft men weinig reclame in de States gemaakt, is de standaard versie duurder dan de PSP, maar ook het aantal games valt vies tegen.

Fathammer Classics, Trailblazer, Hockey Rage 2005, Gizmondo Motocross 2005, Toy Golf, Pocket Ping Pong 2005, Sticky Balls, Ball Busters, Richard Burns Rally, FIFA 2005, SSX 3 en Chicane zijn nu niet de meest aansprekende launchtitels.Carl Freer, co-founder and Chairman, Tiger Telematics, says: "Contrary to rumours in the marketplace we are not delaying the scheduled USA launch, we are committed to the October 22, 2005 release date, and the product will be available in all 50 states well in advance of the Christmas retail season."

Tiger Telematics ziet echter wel toekomst in de handheld, want er is inmiddels een widescreen versie in ontwikkeling die tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas volgend jaar januari gepresenteerd zal worden.