Nieuws
Ghost of Tsushima

'Ghost of Tsushima is niet altijd historisch accuraat'

Een balans tussen entertainment en historie

Geschreven door Pablo Bool op
Ghost of Tsushima speelt zich af in Japan tijdens de 13e eeuw, maar Sucker Punch deelt alvast even mee dat de game niet altijd even historisch accuraat gaat zijn.

Dit vertelt Chris Zimmerman, medeoprichter van de Amerikaans ontwikkelaar, in een interview met Gamespot. Volgens Zimmerman is het team erg ver gegaan om het eiland van Tsushima zorgvuldig te bestuderen, het verleden te begrijpen en dit vervolgens genuanceerd in de game te verwerken. Zo gelooft Zimmerman dat nauwlettende gamers die bekend zijn met de geschiedenis van Japan en het eiland kleine details zeker zullen appreciëren.

Zimmerman zegt wel dat de geschiedenis van Japan vrij geïnterpreteerd wordt en dat historische accuraatheid is opgeofferd voor bepaalde creatieve keuzes. Zo heeft de armor van de samoerai volgens Zimmerman een bepaalde uitstraling gekregen door comics, films en games. Deze armor die men in de media ziet is niet te vergelijken met de echte bepantsering uit die tijd. In de 13e eeuw was de bepantsering van samurai namelijk erg gering. De ontwikkelaars hebben ervoor gekozen het hoofdpersonage te versieren in een outfit die eigenlijk alleen voorkwam tijdens de periode van de Strijdende Staten (15e en 16e eeuw) in plaats van de 13e eeuw. Dit is een voorbeeld waar de ontwikkelaar heeft gekozen voor creativiteit in plaats van historische accuraatheid.

Daarnaast zegt de medeoprichter ook:“De manier waarop ik er over denk is: als we afwijken van de historie dan doen we dan bewust. We hebben heel veel hulp gekregen van onze vrienden van Sony in Japan, onzn Japanse vrienden in Sony US en alle culturele adviseurs, zodat we niet onbewust historische inaccuraat zijn. Er zijn dingen die we op een andere manier doen en we willen die beslissingen met wijsheid benaderen."

Ghost of Tsushima

Een specifiek voorbeeld waar Sucker Punch volgens Zimmerman veel moeite voor heeft gedaan, is dat bepaalde vogels op het eiland zijn opgenomen om in de game te verwerken. Maar ook het feit dat in Japan de krijgers hun paard geen naam gaven. Zo hadden de Japanse vertalers een scène vertaald, waar ze de naam van het paard hadden weggelaten.

Zimmerman wil dus een balans vinden tussen de wereld van de samoerai zoals men die kent en een accurate weergave. Zo vertelt Zimmerman dat de tekens die gebruikt worden in de game Kanji zijn van dat tijdperk en niet de Kanji die Japanners vandaag de dag gebruiken.

Ook de manier waarop Jin (het hoofdpersonage) vecht is een balans tussen realistische vechtstijlen en gameplay dat er goed uitziet en aanvoelt. De motion capture wordt uitgevoerd door een expert in oude vechttechnieken, waaronder Bushido en Mongol-stijlen. Daarentegen vertelt Zimmerman dat de spin strike in het echt nooit gedaan wordt, omdat men dan zijn rug moet toe keren.

Ghost of Tsushima verschijnt exclusief voor PlayStation 4, een releasedatum is nog niet aangekondigd.

Ghost of Tsushima

Dit artikel delen:

Lees meer

Objecten in Fortnite: Battle Royale verdwijnen in portaal Win tickets voor Ubi Summer Camp
9

Reacties op: 'Ghost of Tsushima is niet altijd historisch accuraat'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Paxopoxo

    • 4 juli 2018 16:08
    Zolang het maar geen "Gaint enemy crab, attack its weak point for massive damage." is dan maakt het niet uit. (Sony E3 2006 met Genji 2)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 4 juli 2018 16:25
    Dit is wel een titel waar ik op zit te wachten, lang geleden dat ik een goede samoerai spel heb gehad. Mijn toppers zijn toch wel Bushido Blade en Tenchu het eerste deel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 4 juli 2018 17:04
    @spreadthehate Alleen was Tenchu toch echt een ninja game, en geen samurai game. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 4 juli 2018 18:24
    @darkmanwls

    Tomatoe tomato :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 4 juli 2018 17:25
    De warring states waren toch niet 457v.Chr?
    Tenminste niet de bekende tijd dat Japan in totale samurai oorlog was. Mijn kennis van Japanse geschiedenis geeft aan dat de warring states ook wel Sengoku tijd heette, en dat tijdperk was van 1467 tot 1567.
    Dat is ook de tijd dat de bekende samurai en Ninja actief waren en met het bekende harnas stijl.
    Zoek anders maar eens naar Date Masamune armor, daar zie je toch dat de bepantsering in de strijdende staten( sengoku) tijd wel degelijk heel uitgebreid was.

    Misschien vergis ik me wel en ken ik die hele oude geschiedenis niet goed van Japan. En het kan zijn dat er 2000 jaar voor sengoku ook een tijdperk was met zulke mooie armor, maar dat heb ik nog nooit gehoord. En als ik zoek naar warring states Japan dan krijg ik overal Sengoku tijd.
    Dat is de bekende tijd waarin elke samurai landheer met geweld de volledige macht wilde hebben, en dat er uiteindelijk 1 van hen is gelukt en daarna ging de tijd van vrede in waar ze eigenlijk nu nog in zitten.

    Gewoon uit interesse, is er een link naar die warring states die hier genoemd worden, want daar wil ik anders wel meer vanaf weten.

    En als ze de strijdende staten van China bedoelen is dat raar want die was wel rond die tijd, maar dat was dus alleen in China en op dat moment was China niet buiten hun grenzen aan het kijken omdat ze intern al genoeg aan hun handen hadden.

    Dus in beide gevallen vind ik het gek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaccoPeek

    • 4 juli 2018 19:00
    @watashi wa maurice desu. Ik vermoed dat het op de een of andere manier is verward met de gelijknamige periode in China. In het interview zelf wordt geen jaartal genoemd, maar wel verwezen naar het Sengoku-tijdperk waarin uitrusting werd gedragen die meer tot de verbeelding spreekt.

    Bedankt voor je opmerking!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 4 juli 2018 19:18
    @JaccoPeek

    Graag gedaan. Ik ben altijd geïnteresseerd in Aziatische geschiedenis en vandaar dat ik ook wel benieuwd was.

    Maar ik had ook een vermoeden dat het de sengoku tijd was, met de harnassen, katanas en ook de stijl van de tempels.

    Verder is dit de game waar ik nu echt helemaal naar uitkijk.
    Ik zal het niet onder stoelen en banken steken dat Japan, en dan vooral het Feodale Japan mij 10000% interesseert.
    Een soort van fanboy van het sengoku tijdperk.
    😂😂😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaccoPeek

    • 4 juli 2018 20:32
    @watashi wa maurice desu. Ik ben niet zo thuis in de Japanse geschiedenis, maar ik wacht ook al tijden op een game als deze!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 4 juli 2018 17:58
    Deze game word epic kan niet wachten om die ruggengraten te doorboren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.